v85 tt

Super fijn dat ze het zo oplossen. Hier hoopte je al die tijd al op! Lekker inrijden met de vakantie !!!
 
Maandag op mijn verjaardag mijn bagage er op binden en dinsdag rijd ik in 1 ruk naar Noor Italië.

Klinkt als een heerlijk plan, echter niet de meest optimale wijze om de motor in te rijden. Veel (op en af) schakelen, motor ook af en toe laten afkoelen. Vooral geen lange stukken op 1 toerental.
 
Idd wat tigerboy en tuxic schrijven is waar: de snelweg is niet de manier om je nieuwe motor in te rijden. Als je lange tijd op 1 toerental rijdt, gaat-ie straks veel olie verbruiken -O-. Op de snelweg veel op en af schakelen zie ik ook niet gebeuren. Kan je niet een dag eerder op pad gaan en dan in Duitsland met een grote bocht om de Autobahn heen, dus alleen "B- Strassen" rijden? Is veel mooier ook.
 
Ik ben zó blij voor je dat het uiteindelijk op deze manier wordt opgelost!
Vertrouwen in het merk, dealer en importeur hersteld. Nu kun je met gepaste voorpret eindelijk beginnen met je vakantie voor te bereiden.
*D*O*
Ik zei het eerder toch al? Ik had alleen een paar sportschooljongens meegenomen,.. _O- 8)7}) Wat zeg ik nu, ik was zelf verhaal gaan halen als mij dit overkomen was. Op een vriendelijke redelijk toon,....als ik mijn zin maar krijg. Haha, blij voor je en niet meer dan redelijk vind ik.
 
Wat fijn Bommes! Punten voor van den Burg.
Gaaf om zo in te kunnen rijden met de eerste beurt bij de Guzzi fabriek :-)
 
Ik zei het eerder toch al? Ik had alleen een paar sportschooljongens meegenomen,.. _O- 8)7}) Wat zeg ik nu, ik was zelf verhaal gaan halen als mij dit overkomen was. Op een vriendelijke redelijk toon,....als ik mijn zin maar krijg. Haha, blij voor je en niet meer dan redelijk vind ik.
Geloof me ik ben meer dan eens bij hun langs geweest waarbij ik ze op een nette manier heb uitgelegd wat ik er van vind en wat ik van ze verwacht.
Niets, ze konden niet meer doen dan mijn motor gaan maken en vervangend vervoer was niet mogelijk.
Ook via de mail herhaald maar daarop kreeg ik gewoon geen reactie.
Ook de importeur in Breda heb ik via de telefoon het zelfde verhaal gedaan en ze haarfijn uitgelegd dat er iets mis is met mijn motor.
Maar nee hoor ook die deur ging dicht.

Rechtsbijstand heb ik ook gebeld, tot 3 keer toe repareren dat was wat ik ze bij de dealer moest laten doen.
Vervangend vervoer is duidelijk een gunst geen plicht.

Geloof me ik heb er alles aan gedaan maar niets hielp
Tot ik eergisteren en gisterenochtend wat berichten op Facebook heb geplaatst.
Waarvan 1tje op de officiële Guzzi Nederland pagina. Met ruim 230.000 volgers. Goed de dealer er bij getagd en flink wat onvrede naar beide.

Ik denk zo maar dat dat geholpen heeft om de importeur te laten bewegen.
Het zou me niets verbazen dat het zelfs de importeur is geweest die naar mijn dealer heeft gebeld en een oplossingen voor heeft gesteld. Niet mijn dealer die die stap heeft gezet.

Nogmaals het is fijn dat het nu opgelost lijkt te zijn. Maar netjes vind ik het niet zoals het gegaan is.
De dealer had er veel eerder op moeten acteren, en ja ze hadden best mijn motor kunnen en mogen maken maar ze hadden mij (of wie dan ook in zo een situatie) niet zonder vervangende motor weg moeten sturen.
 
Ik zit niet op sociale media maar dat schijnt de grote angst te zijn van bedrijven,. jammer dat dit er voor nodig was. Jammer dat dit je eerste ervaring met Guzzi is. Jammer ook voor Guzzi die met de TT een nieuwe "massa"model wil neerzetten. Dan kun je zo,n voorval als dat van jou ook missen als kiespijn en is deze oplossing uiteindelijk een nette (maar eigenlijk afgedwongen door druk te zetten) Mijn opmerking was een geintje Ik noem het wel eens gekscherend, of moet ik terugkomen met een paar sportschooljongens,.. als ik daar zelf al sta in een T shirtje met korte mouwen. }) . Fijn dat je nu je plannen kunt voortzetten,..
 
Blijkbaar is zoiets als op FB zetten de "enige" reden om ze in actie te laten komen. ( bang voor hun goede naam en gevolgen )
Is veelzeggend helaas.

Er zullen nu vast gegadigden zijn die nog eens goed gaan nadenken of ze ms toch niet een andere motormerk moeten overwegen als ze deze op hun lijstje hebben staan.
Het niet leveren van een goede en redelijke service levert ze nu al meer schade ( minder inkomsten ) op nu blijkt dat ze het alleen maar hebben gedaan nadat/omdat je het op sociale media hebt gezet.
 
Dreigen met een slechte review op social media helpt soms al, maar persoonlijk doe ik dat liever niet. Service moet vanuit de dealer/importeur zelf komen. Daarmee scoren ze juiste veel lof op social media, een soort van mond-op-mond reclame. Dat werkt altijd nog het beste, maar dat lijkt vergeten in de wereld van "snel scoren". Vergeet niet dat je dik € 13k hebt afgetikt en op het punt staat om met vakantie te gaan.

Ben blij voor je dat je je recht als een gunst gekregen hebt, maakt in wezen niet uit, je kan rijden! Nu nog fatsoenlijk inrijden en NIET op de AUTOBAHN.
 
Oei jullie zijn wel belerend.. niet op de snelweg.. :o

Ik heb de eerste service beurt in gepland in Mandello del lario bij de Guzzi dealer daar op donderdag 9 juli.
Kei aardige gast die goed Engels sprak en me veel plezier op mijn reis daarheen wenste.
Het onderhoud is donderdagmiddag gepland van half 2 tot half 6.
Dat laat wat meer ruimte om de route daarnaar toe aan te passen zodat ik minder snelweg te rijden heb.

Ook heb ik maandag nog wel tijd om alvast de eerste 100 km rustig hier rondom de stad te rijden.
 
Kei aardige gast die goed Engels sprak en me veel plezier op mijn reis daarheen wenste.

Italianen zijn over het algemeen hele fijne lui, ik mag ze heel erg graag. Gelukkig spreekt de jongere generatie fatsoenlijk Engels, dat scheelt een hoop gedoe.

Veel plezier alvast met je tocht! Je had het eerder over Bolzano. Samen met Merano (resp. "Bozen" en "Meran" in het Duits) en nog meer plaatsen, ligt dat in Zuid-Tirol. Dat was voor de 1e wereldoorlog Oostenrijk en vandaar dat nog minstens de helft van de bevolking Duits spreekt. Uiterst fraai gebied!!
 
Dag 2 heb ik de route al klaar:
dag 2 screenshot.JPG


Maar ja misschien moet ik het geheel gaan omgooien om de eerste dag de snelweg er zo veel mogelijk uit te halen.
 
image.jpg
Fijne vakantie Bommes. Bij Agostini in Mandello del Lario heb ik nieuwe bandjes onder m’n California laten zetten. Moest wél lachen, we hadden het niet over het merk gehad. Dus toen ik ‘m ophaalde zag ik dat er Pirelli Sport Demon er onder zaten. Reed wel fantastisch die Italiaanse pantoffels onder m’n Italiaanse plof. Wij logeerden toen bij Antica Officina (waar het allemaal begon met guzzi) bij Gianni & Nena. Aanrader in Mandello is; moto fornitura Valassi.Een fantastisch onderdelen zaakje. Nogmaals, fijne vakantie en ik hoop dat het vertrouwen in je Italiaanse Bella gauw terugkomt.
 
Wel gaaf de eerste beurt in Mandello. Erg mooie plek sowieso daar rond het meer. Veel plezier alvast !! En idd kijken uit naar de plaatjes
 
Prachtig @bommes, Service bij Stucchi net achter de MG fabriek of bij Agostini beide goede MG werkplaatsen.Bij L.G.C.srl kun je alles voor een MG
kopen echt alles. Je woond in het zuiden van NL rij toch binnendoor over B / lux / vogezen / CH / Splügenpass /Mandello,machtig mooi man!
Ga niet over de snelweg krijg je spijt van.
Goede reis Tb.
 
rij toch binnendoor over B / lux / vogezen / CH / Splügenpass /Mandello

Ja, dat klinkt goed! Stel dat je uit Tilburg vertrekt, dan is het binnendoor 1.113km waar je in theorie 20:05u over doet, incl. 9 min vertraging ;)
Je kan dat online plannen via TomTom Mydrive en dan instellen "vermijd snelwegen" en "snelste route". "Spannendste kan ook, maar dan ben je nog ff langer onderweg.
 
Ik heb er nu een mix van gemaakt, binnendoor, soms wat stukjes snelweg, stukken offroad.
Dit verdeeld over 2,5 dag.
Ik kom dan volgens de planner net op 25 km na aan de 1500km als ik in Mandello del Lario aankom.

Vandaar uit rijd ik vrijdag ochtend richting het zuiden van de Piemonte (in de buurt van Savona)
Zaterdag pak ik wat stukken Ligurische grenzkamstrasse mee richting Tende, naar Cuneo en daar in de buurt nog wat meer off-road stukken.
De rest heb ik nog niet gepland, dat zie ik onderweg wel.
Denk dat ik de TET Italië vanuit de omgeving Cuneo een flink stuk Noordwaarts ga volgen.

Ik ga zeer zeker weer een reis verslag maken, maar ik denk niet zoals voorgaande jaren "realtime".
Dat is eigenlijk niet te doen via de laptop in de tent iedere avond.
 
Lijkt me een mooi gevarieerd programma om de boel goed in te laten lopen. Snelweg lijkt me ook geen probleem als je maar niet hele stukken zelfde toerental rijdt. Volgens mij is het de eerste paar honderd km het meest belangrijk om daar rekening mee te houden. Corrigeer me als ik t fout heb. Buiten dat is snelweg natuurlijk gewoon saai 😜
 
Ik heb er nu een mix van gemaakt, binnendoor, soms wat stukjes snelweg, stukken offroad.
Dit verdeeld over 2,5 dag.
Ik kom dan volgens de planner net op 25 km na aan de 1500km als ik in Mandello del Lario aankom.

Vandaar uit rijd ik vrijdag ochtend richting het zuiden van de Piemonte (in de buurt van Savona)
Zaterdag pak ik wat stukken Ligurische grenzkamstrasse mee richting Tende, naar Cuneo en daar in de buurt nog wat meer off-road stukken.
De rest heb ik nog niet gepland, dat zie ik onderweg wel.
Denk dat ik de TET Italië vanuit de omgeving Cuneo een flink stuk Noordwaarts ga volgen.

Godver wat een schitterende trip gaat dat worden , ik wordt bijna jaloers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan