vacuum meters

lonlypoet

Rookie
6 apr 2010
24
1
Rotterdam
he motor muizen,
hier de lonly-poet
Ik ben bezig met het afstellen van m'n caburateurs van een vf 500 deze dame loopt stationair niet zoals het hoort een beetje ordinair dus .
Mijn vraag is heeft iemand in de omgeving van schiedam (spaansepolder) zo'n ding ff te leen?
wil er best een borg voor betalen hoor ook e.v.t. een vergoeding voor het lenen, want ik wordt een beetje ziek van dat sletterige gedrag van dat kreng!

gr lonly poet
 
Laatst bewerkt:
Wimmel_1 heeft helemaal gelijk, maar om het andere uit te sluiten vernieuwd zijn de bougie's , kabels en doppen, carb is losgehaald en gereinigd, met een vloeipapier zo goed als het kan synchroon afgesteld, op de grote weg loop zij redelijk tot goed maar stationair is zij wispelturig blijft lang op 2-tot 3 duizend toeren en zakt dan naar 1500 tot 1200 en heb het gevoel dat zij dan op 3 pitten loopt.
En start alleen met vol choke open.
 
Laatst bewerkt:
denk niet dat je dát opgelost krijgt met alleen vacuum synchroniseren. Dat klinkt namelijk meer naar een verstoorde mengselverhouding.

ben je bekend met de deo-test ?? vlotter afsluiters en vloeistofhoogte vd carbs gecheckt?
 
Vacuum (deo) test is neg Dit met een bus snelstart (aether) geprobeerd echter geen verhoogd toeren tal. Dus daar ligt het niet aan.
Het enigste wat ik zou kunnen verzinnen is een verstopte stationair sproeier ( maar die had ik al schoongemaakt) of dat een gasklep iets anders staat dan de rest (vandaar de vraag voor vacuummeters)

Determineer alle mogelijkheden wat het niet is, dan blijft over wat het wel is!
 
Ik kan me niet voorstellen dat het in hoge toeren blijven hangen en op 3 cilinders lopen veroorzaakt wordt door een niet goede synchroon afstelling. Als jij de gaskleppen mechanisch (op het oog, voelermaatje, vloeipapiertje whatever) gelijk gezet hebt, moet dat zeker goed genoeg zijn om goed te kunnen lopen. Of je moet heel erg scheel zijn/lomp werken
Van een slecht lopende fiets zou ik de vacuummetingen sowieso niet vertrouwen.
 
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt Ice man , Hoge toeren loopt de dame zoals een dame van stand behoord te lopen (eigelijk als een naaimachientje) op 4 cil. maar draai ik het gas terug dan blijft zij hangen om daarna af te zakken naar 1200 -1300 tr. waarbij ik het vermoeden heb dat ze dan op 3 cil gaat lopen. ( dus dat een klep geheel dicht gaat zitten c.q.te weinig benz. krijgt.
Valse lucht is uitgesloten daar heb ik al een aantal keren op gecontroleerd.
Ook bij het starten dus Vol choke dan slaat ze aan, maar 1 cil blijft koud, de vonk is echter goed, Bij gas geven pakt de cylinder mee (hogere toeren andere sproeier dus ) het is volgens mij een afstel probleem of van de gaskleppen of stationair sproeier.

(wat kunnen "kinderen" toch lastig zijn he!)
 
Ik bedoelde met "hoge toeren blijven hangen" ook wat jij beschrijft, dus blijven hangen en daarna terugzakken.
Synchroniseren is natuurlijk altijd goed, maar dat is meer fijnafstelling. Zonder vacuumtools kun je een motor ook wel zo synchroon stellen dat ie netjes loopt. (sterker nog, ik zou zorgen dat ie eerst netjes loopt voordat ik de vacuummeters zou pakken)
Ik kan vanaf hier niet beoordelen wat het probleem is, maar het "blijven hangen" klinkt echt als valse lucht, dus dat zou ik dubbelchecken. Maar dat heb je al gedaan, dus ik zal er verder over ophouden ;)
 
Iceman ik ga het hele zooitje er weer vanaf halen en ga nog maals de sproeiers cleanen en nog maals op valse lucht checken, daarnaast ga ik ook de vlotterhoogte controleren, dat eigewijze wijf van 27jaar zal en moet in de maat lopen , bedankt voor de adviezen, als zij weer in het gereel loopt zal ik het melden .
gr lonly poet
 
Terug
Bovenaan Onderaan