Hey Jesse,
We hebben het er ook al eerder over gehad....ik denk eigenlijk ook niet dat het je geleiders zijn.... Als ie ook uit je carterontluchting rookt dan zijn het tóch je zuigerveren...(is overdruk in je onderblok). Heb je er wel aan gedacht om de veren met de opening steeds 120 graden verder te zetten? Weet je ook zeker dat ze bij het monteren helemaal heel gebleven zijn?
Overigens: wat ik er zo van zag, viel het roken aardig mee hoor: 't was meer uitzondering dan regel terwijl we 'm aardig op z'n donder gegeven hebben....
P.S. Rij je zondag nog mee vanuit Utrecht?
Ja moet anders geheid olie verbruik of ongunstige compressieZuigerveeropeningen 120 graden draaien???
leg eens uit en blijft dit dan wel zo zitten?
...
Als ie ook uit je carterontluchting rookt dan zijn het tóch je zuigerveren...(is overdruk in je onderblok).
...
Hey Jesse,
We hebben het er ook al eerder over gehad....ik denk eigenlijk ook niet dat het je geleiders zijn.... Als ie ook uit je carterontluchting rookt dan zijn het tóch je zuigerveren...(is overdruk in je onderblok). Heb je er wel aan gedacht om de veren met de opening steeds 120 graden verder te zetten? Weet je ook zeker dat ze bij het monteren helemaal heel gebleven zijn?
Overigens: wat ik er zo van zag, viel het roken aardig mee hoor: 't was meer uitzondering dan regel terwijl we 'm aardig op z'n donder gegeven hebben....
P.S. Rij je zondag nog mee vanuit Utrecht?
kan natuurlijk ook komen doordat het spul zich nog niet helemaal gezet heeft en je dus nog ff wat meer geduld moet hebben. Welke olie gebruik je ?
YEAAAHHHH...That's the MESSAGE !!!
Olieverbruik dus als gevolg van versleten basismateriaal za'k mar zegge..
Enneh...die zuigerkes kosten ook de kop niet bij DSS hoor ..voor een 350f 7 pond per stuk...zal voor de jouwes wel iets meer zijn, maar moet toch geen probleem vormen dacht ik zo...Eerste overmaatje erin, laten opboren en tadaaa.....Kan je misschien nog wel aan een adresje helpen daarvoor...
..voor een 350f 7 pond per stuk...
...
Droog cil 1,3,4: 120 PSI (ong. 8,2 bar), cil 2: 114 PSI (7,9 bar)
Nat (beetje olie in cilinders): cil. 1 150 PSI, cil. 2 154 PSI, daarna zat de nippel vast en zijn we niet meer verdergegaan.
Toch dus weinig compressie!Ik denk dat ik nog maar effe rond blijf rijden zo en later misschien de cilinders en kop weer demonteer. Wel balen...
Maar dat zijn toch hele mooie waarden?
150PSI -> 10,7bar
Wat staat er in je handboek hierover? Meestal staat er wel een ondergrens in (bij mijn brik is dat 8 bar).
Belangrijk is dat de waarden lekker dicht bij elkaar liggen, en dat doen ze (koud & warm).