Vakantie met een 25kw motor?

Ik snap precies waarom je niet op vakantie wil met je gs500. Zelf 1.96 en met aardig plezier mijn 25kw periode er op doorgebracht, heerlijk fietsje om op te leren sturen :)

Maar.... bij langere ritte ga je kapot als iets langere medemensch....

Ik zie dat je naar een Diversion zit te kijken, zou zeggen... TE KOOP Yamaha Diversion Xj600S 2002 - zilver prima fietsje joh, leuk prijsje! En het zit een stuk beter als een gs500 ;)
 
Hoi allemaal, met mijn 1ste motor, een 15 PK (geen KW) BSA 600 zijklepper 1951 ben ik veel op vakantie geweest, een hele fijne fiets, behalve bij erg slecht wegdek.(stijfframe)
Bij het verschijnen van mijn vriendin zijn we 6 jaar op vakantie geweest met een 32 PK dnepr 650 met zijspan(ong 350kg)
80 als bovenste kruissnelheid(kan wel harder maar dan zit je er niet lekker meer op) binnenweggetjes(zoals altijd) nemen en overal komen en lekker veel meenemen(grote tent, stolen BBQ, Xtra dekens, voor 4 dagen eten , visgerei etc.

Afgelopen jaar op de 10 pk enfield eigenbouw-diesel naar tsjechie en oostenrijk geweest, we konden iets sneller kruisen, maar veeel minder meenemen.
De handelbaarhied T.O.V. de dnepr met zijspan was wel een verademing(zwaar spanrijden met veel bagage is best hard werken..)

Ik heb nu 11 jaar mijn motorrijbewijs en eigenlijk amper ervaring met motoren meer dan 32pk...
Ik mis het zelden..
 
Ik ben 1.83 m en heb een Fazer 600 (2001), ook op 25 kw.
Afgelopen jaar naar Noorwegen geweest en heb nergens last van gehad. Heb in totaal zo'n 3200 km gereden in een kleine twee weken. Op de autobahn in duitsland zo'n 130-140 aangehouden, want we hadden ook twee zijspannen met aanhanger bij :P De eerste dag bijna 800 km gereden om op de camping aan te komen in Denemarken, en had alleen last van mn kont (logisch) en m'n nek een beetje maar dat is ook vrij logisch als je 8 uur op de motor hebt gezeten ;)
Kortom een Fazer is een zeer goede motor om mee op vakantie te gaan, ook met 25 kw!
En voor 3000 euro zou er wel ergens een moeten staan.
 
Neef van me ging met mij mee met een sv met 25 kw. geen probleem. Ben ook al eens met een Tenere 600 1 cyl naar Turkije heen en terug gereden zonder problemen. Lijkt mij in Noorwegen ook goed te doen met een 1 cyl.
 
Wij gaan elk jaar met pinksteren naar de Ardennen met een stuk of 5 MZ's waarvan 2 zijspannen.. langzaamste zijspan kan tussen de 80 en 90 km/u.
Je moet gewoon geen haast hebben op de snelweg maar daarbuiten is het goed te doen.
MZllls,Rob.
 
Ik ga dit jaar voor de tweede keer naar Denemarken op mijn GS500E. Paar hondert km. is goed vol te houden als je ook maar regelmatig stopt en je moet een eigen comfortabele snelheid rijden. Dan kan je uren doorgaan.
 
Ja ik heb besloten toch maar met me GS500 naar scandinavie te gaan. Nog voordat ik ga ff de motor grote beurt geven en hop, gaan. Alleen me ma is het er niet echt over eens dat ik met de motor weg ga (ben 18 maar goed). Zij gaan namelijk met de auto en ik met de motor en tref ze op de punten waar we overnachten e.d. Dus hoef iig niet veel bagage mee te nemen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan