Vakantiebestemming en Coronavirus

Ik ga vanaf 8 Sept een week naar de Harz en Thuringerwald met de tent...wie heeft ervaringen of er gereserveerd moet worden op campings door de Corona maatregels? Anders wordt het lastig om zomaar op de bonnefooi te gaan..ik hoop dat iemand mij zijn ervaringen kan vertellen..
 
In de zomervakantie in Zuid-Duitsland op campings gestaan. Toen was het wel druk en ben ik toch maar wat gaan bellen.
Ik verwacht dat het in september toch wel wat gaat meevallen.

Mondkapje op bij de receptie en het toilet en that's it :)
 
Ben vorige week nog in Duitsland geweest. Hotels en campings uitermate rustig. Je hoeft zeker niet te reserveren.
 
'Negatief reisadvies voor meer delen Frankrijk'. ''la Seine-Saint-Denis, le Val-de-Marne, les Hauts-de-Seine, la Seine-et-Marne, l’Essonne, le Val-d’Oise, les Yvelines, le Rhône, la Gironde, la Haute-Garonne, le Gard, le Var, le Vaucluse en Loiret” (Bron Telegraaf).

Ik ga zo toch is kijken of er nog wat te boeken is op Texel :?.
 
Teleurstelling van Spanje is alweer uit de lucht, nu echt wel goed zin om naar Zweden te gaan. Ik ben er al regelmatig doorheen gereden, maar eigenlijk nooit echt de tijd genomen om het een beetje beter te verkennen, dus daar heb ik nu mooi de tijd voor. De kaart ligt hier uitgevouwen op de grond, alles wat me interessant lijkt streep ik er op aan. Later zie ik dan wel of ik in de buurt ben en zin heb om er heen te gaan. Dit keer leg ik iets minder de nadruk op kilometers maken, maar gewoon een beetje rondtrekken. Eventueel een dagje wandelen, een keer een kano huren ofzo, gewoon lekker de natuur in, beetje wildkamperen, stukje van de TET rijden misschien, komt best goed denk ik. Hoop alleen dat het weer een beetje mee zit, temperatuur maakt me weinig uit, maar hele dagen regen heb ik niet zo'n trek in.

Op dit moment denk ik in ieder geval op de heenweg de boot van Kiel naar Göteborg te nemen. Regio Göteborg is weliswaar nog oranje, maar doorreis mag wel dus ik rij gewoon meteen de provincie uit. De terugweg zie ik tegen die tijd wel, ik denk via de brug, maar dat kan veranderen. Ik boek in ieder geval niks voor de terugweg, dan ben ik ook nergens aan gebonden.

Ik kan je de "Wilderness Road" aanraden, kan je ook leuk wildkamperen. Je kan eventueel vanuit Gaddede Noorwegen in mocht je dat willen, er is geen grenscontrole daar, wel staan er camera's
Meer naar het zuiden is er "Bilkyrkogarden Kyrko mosse", leuk om eens te bekijken, maar niet om er speciaal voor om te rijden.
Vergeet verder de muggenspray niet en tank niet van de blauwe pomp (ethanol E85). 8-)
 
Even contact opgenomen met de locatie in Fréjus: iedereen is gewoon welkom ondanks code geel, oranje of rood: niks aan de hand en het zwembad en restaurant zijn gewoon open. Annuleren gaan zij dus niet doen en moet je zelf doen. Dit zal overal wel zo gedaan worden neem ik aan.

Gelukkig kan ik 24 uur voor de overnachtingsdatum nog gratis annuleren.
 
Ik kan je de "Wilderness Road" aanraden, kan je ook leuk wildkamperen. Je kan eventueel vanuit Gaddede Noorwegen in mocht je dat willen, er is geen grenscontrole daar, wel staan er camera's
Meer naar het zuiden is er "Bilkyrkogarden Kyrko mosse", leuk om eens te bekijken, maar niet om er speciaal voor om te rijden.
Vergeet verder de muggenspray niet en tank niet van de blauwe pomp (ethanol E85). 8-)

Wilderness road staat al op het lijstje inderdaad. Muggenspray is hopelijk niet echt nodig, muggenseizoen loopt meestal tot ongeveer half augustus dus het meeste is achter de rug. Die hoek van dat autokerkhof ga ik waarschijnlijk niet komen, maar langs de Noorse grens is er ook een, daar wil ik wel even langs. Noorwegen blijf ik waarschijnlijk uit, of het moet opeens weer open gaan.
 
Nou... Japan heeft nog steeds de grenzen dicht...
Vliegticket en AirBnb maar weer omgeboekt naar April 2021... Laten we hopen dat dit geen trend word...
~April 2019 besloten vakantie plannen Japan concreet te maken en geboekt... (nu nog jong, heb tijd, heb 't geld, geen verplichtingen in huis/naar iemand anders)

Origineel plan: April 2020... Covid-19 uitstel naar September 2020...
Zullen we April 2021 wel Japan binnen mogen... time will tell...
 
Nou... Japan heeft nog steeds de grenzen dicht...
Vliegticket en AirBnb maar weer omgeboekt naar April 2021... Laten we hopen dat dit geen trend word...
~April 2019 besloten vakantie plannen Japan concreet te maken en geboekt... (nu nog jong, heb tijd, heb 't geld, geen verplichtingen in huis/naar iemand anders)

Origineel plan: April 2020... Covid-19 uitstel naar September 2020...
Zullen we April 2021 wel Japan binnen mogen... time will tell...

Australië niet tot juni oid iig
 
@ frazer: wilderness road juli 2020
En als je wil gaan vissen: fiske camp Jormvattnet is een leuke plek. Mocht je daarheen gaan, doe ze de groeten van die Belg op zijn motor die kwam leren vissen. 8-)
IMG_7318.JPG
IMG_7411.JPG
IMG_7433.JPG
IMG_7440.JPG
IMG_7468.JPG
 
Schitterende plaatjes, wel trek aan een verkoelende rit langs sneeuw, hier zullen er vanaf oktober mondjes maat toeristen toegelaten worden, eerst twee weken in een afgesloten strandresort, en daarna ben je vrij om heel Thailand door te gaan. de grensen blijven verder wel dicht.
 
Ik ben even wezen vragen wat het kost om mijn motor naar de verkoelende bergen van Chang rai te versturen per post, dat kan hier, 120 euro, naar het hoge noorden, met de trein schijnt ook te kunnen, en dan ga jezelf in de coupe mee, per trein door het land is erg leuk hier, omdat het uitzicht zo gaaf is, en ouderwetse coupes met ouderwetse service, men komt met een karretje met drankjes en hapjes langs.
IMG_20200821_154412.jpg
 
Ik ben even wezen vragen wat het kost om mijn motor naar de verkoelende bergen van Chang rai te versturen per post, dat kan hier, 120 euro, naar het hoge noorden, met de trein schijnt ook te kunnen, en dan ga jezelf in de coupe mee, per trein door het land is erg leuk hier, omdat het uitzicht zo gaaf is, en ouderwetse coupes met ouderwetse service, men komt met een karretje met drankjes en hapjes langs.Bekijk bijlage 1538618

Chang Rai is mooi. Ik zou gaan. Heb daar heerlijk motor gereden in 2006.
Toen ik in de slaaptrein zat kon je een emmer koud bier bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Chang Rai is mooi. Ik zou gaan. Heb daar heerlijk motor gereden in 2006.
Toen ik in de slaaptrein zat kon je een emmer koud bier bestellen.

Oh, je kent het? gaaf, ik ben er nog niet geweest, de trein is supergaaf reizen ja, een Duitse vriend van me raad het ook aan, heeft het steeds over die weg met 1900 bochten of zo, weet je toevallig hoe het het daar is met onverhard rijden?
 
Oh, je kent het? gaaf, ik ben er nog niet geweest, de trein is supergaaf reizen ja, een Duitse vriend van me raad het ook aan, heeft het steeds over die weg met 1900 bochten of zo, weet je toevallig hoe het het daar is met onverhard rijden?

Dat weet ik niet meer, ik heb alleen op verharde wegen gereden. Ik was toen een half jaar op reis en huurde vaak een motor. Ik weet niet meer precies hoe het overal was. Ik was langer in Chang Mai en daar was het echt leuk.
 
Wij zijn nu nog in Frankrijk, in Dole dat is in de Jura ongeveer ter hoogte van Dijon.
Het is nog een gele zone hier en we blijven ook uit de buurt van de oranje zones.

De maatregelen hier worden de ene keer wat serieuzer genomen dan de andere keer.
Bij de Mac waren weer diverse tafeltjes afgeblokt vanwege de afstand naar gisteren in een "normaal" restaurant niets van dat, alle tafels vol. Enkel de bediening met mondkapjes.
Mondkapjes heeft bijna iedereen op, ook buiten in de stad op straat. Gisteren een grot bezocht, de groepsgrootte leek niet heel erg veel anders dan dat ik het normaal zou verwachten. Wel iedereen dus mondkapjes op een handen ontsmetten bij de ingang van de grot.
Schijnveiligheid maar okay.

Wij bewaren onze afstand en letten goed op, meer kunnen we niet doen.
Afgezien van thuis blijven dus als ultieme veilige bubbel.
 
Dat weet ik niet meer, ik heb alleen op verharde wegen gereden. Ik was toen een half jaar op reis en huurde vaak een motor. Ik weet niet meer precies hoe het overal was. Ik was langer in Chang Mai en daar was het echt leuk.

Oh gaaf, dus dan ken je Thailand ook?
ik ben nog niet in Chang Mai geweest, alleen in de provincies Prachuap Khirikan, Kanchanaburi, Ratchaburi en zo een beetje erg veel offroad gereden, tja social distancing he, er zijn hier weinig westerlingen meer, heel weinig eigenlijk, ik heb gehoord dat de toeristen hotspots, en de eilanden totaal uitgestorven zijn, backpackers al heel lang niet meer gezien, al waren de Thai al vriendelijk, ze worden het nu nog meer.
Wat ik hier gaaf vindt als ik ergens bij een garage stop of zo, om even wat te laten doen aan m'n motor, alles is hier toch zo goedkoop dan willen ze er vaak nog niks voor hebben ook, geen rooie cent, en je mag gewoon in de gereedschap bak graaien als jezelf iets wilt doen, maar een peuk aanbieden wordt altijd op prijs gesteld, goh wat een land.
 
Laatst bewerkt:
Oh, je kent het? gaaf, ik ben er nog niet geweest, de trein is supergaaf reizen ja, een Duitse vriend van me raad het ook aan, heeft het steeds over die weg met 1900 bochten of zo, weet je toevallig hoe het het daar is met onverhard rijden?

Genoeg onverharde paden overal :) Ik ben er in de afgelopen jaren drie keer geweest op de motor, de laatste keer op een CRF250. Zeker als je van grotere wegen af gaat en op kleinere wegen langs de bergen rijdt kom je veel onverharde (meestal doodlopende) weggetjes tegen die de bergen in gaan. Deze worden vaak door boeren aangelegd die ergens een nieuw veldje aan willen leggen, met een beetje geluk kom je nog behoorlijk diep de jungle/bergen in. Wel uitkijken met moerassige stukjes en afgronden, die zelf aangelegde weggetjes zijn puur functioneel en niet persé veilig ;) De boeren zelf leken het totaal niet erg te vinden dat we ons daar even uitleefden, die lachten en zwaaiden alleen als we langs reden.
 
Genoeg onverharde paden overal :) Ik ben er in de afgelopen jaren drie keer geweest op de motor, de laatste keer op een CRF250. Zeker als je van grotere wegen af gaat en op kleinere wegen langs de bergen rijdt kom je veel onverharde (meestal doodlopende) weggetjes tegen die de bergen in gaan. Deze worden vaak door boeren aangelegd die ergens een nieuw veldje aan willen leggen, met een beetje geluk kom je nog behoorlijk diep de jungle/bergen in. Wel uitkijken met moerassige stukjes en afgronden, die zelf aangelegde weggetjes zijn puur functioneel en niet persé veilig ;) De boeren zelf leken het totaal niet erg te vinden dat we ons daar even uitleefden, die lachten en zwaaiden alleen als we langs reden.

Ja, die doodlopende boerenpaden zijn hier ook overal, weet je toevallig ook doorgaande onverharde wegen? of ga ik die niet vinden, langste wat ik hier (Prachuap Kirikhan) heb gevonden was zo'n 50 kilometer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan