Vakantiebestemming en Coronavirus

Omdat corona niet verdwenen is en ik liever een jaartje vakantie oversla dan dat ik risico's neem. Want niemand die weet of er een tweede golf komt, of er evt verplichte quarantaines volgen en als het goed is weet iedereen nog hoe snel de grenzen dicht waren toen de omvang van de pandemie duidelijk werd.

Corona zelf maak ik me niet druk om, ik mijd sowieso drukke plekken. Ook het RIVM geeft aan dat er weinig problemen zijn op vakantie te gaan in een land dat ongeveer hetzelfde regime heeft als Nederland.

Ik ga sowieso altijd met de motor op vakantie en als ik in West-Europa blijf ben ik met één lange dag doorrijden wel weer thuis als het moet. Ergens met het vliegtuig heen is natuurlijk een ander verhaal, maar dat doe ik toch niet.
 
Gewoon informeren bij hotel/bookings/airbnb etc.
Vandaag al meerdere NL/BE/DE kentekens zien rijden in Luxemburg. Terecht het is prachtig weer en wettelijk niet verboden...
 
Ik heb gelezen dat Noorwegen inderdaad tot 20 augustus dicht blijft, damn... dan maar Zweden wat rondtokkelen of weer richting oost? (ik weet nog niet hoe het met de vmlg oostbloklanden zit..
Men zegt dat Frankrijk ook mooi is, maar naast de Franse Alpen heb ik dat een paar jaar gelezen toen ik kris/kras ook door dit land een rondje Midden-Europa deed niets van gemerkt.. Ben ik juist door de saaie delen gekomen?
 
Ik heb gelezen dat Noorwegen inderdaad tot 20 augustus dicht blijft

20 Augustus is slechts een algemene richtdatum. Het kan tussentijds veranderen.
Zo mogen Denen op 15 juni weer naar Noorwegen op vakantie en beslist Noorwegen uiterlijk 20 juli over andere landen.

 
Ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom je in vredesnaam gelijk zodra de reisbeperkingen uit winstoogmerk opgeheven wordt naar het buitenland zou willen reizen?

RIVM-experts: 'Risico op vakantie in Frankrijk niet groter dan in Nederland' - RIVM-experts: 'Risico op vakantie in Frankrijk niet groter dan in Nederland'

Ik zou niet weten waarom niet, zolang je je gewoon aan de maatregelen houdt ben je in het buitenland echt niet meer of minder veilig dan in eigen land.
 
Sinds de grenzen dicht zijn heb ik wondermooie plekjes en wegen gevonden. Vlak bij huis!
Dit jaar maar eens een staycation en ik heb daar geen probleem mee. De temperaturen zijn nu al "mediterraan" dus waarom veel geld uitgeven aan dezelfde of hogere temperaturen in zuid-europa?
Mijn eigen bed, mijn eigen keuken (restaurants zijn voorlopig toch dicht), mijn eigen "toog" die zoveel goedkoper is dan elke andere toog en die wèl open is. Mijn eigen alles. En het pompstation is, net als VC, zelfbediening dus zo coronaproof als je zelf wilt maken.
Dit jaar geen 2 keer 100€ aan benzinekosten om op bestemming te raken. Dat kunnen we hier in de buurt ook wel verstoken!
 
Ik ben dit topic met alle paniekvogels, amateur virologen en moraalridders meer dan zat. Dacht dat we elkaar hier mooi op de hoogte zouden kunnen houden van reisbeperkingen of mogelijkheden.

Ik ga in ieder geval de 15e richting Frankrijk.

Tja ook een manier om je af te zetten tegen iets waar je geen zin in hebt
 
Zwem tegen de stroom in....
Europa is nu in de statistieken waar men drie maanden geleden was, op dat moment corona epicentrum van de wereld, en aan het begin van de grote uitbraak.... de politiek roept maar wat, dat is hun werk, de experts ook, inmiddels bn status bereikt.

De gewone mensen in zwaar getroffen landen zitten niet echt op toeristen te wachten, het collectieve offer is daar groot geweest

ik had lekker richting Duitsland of Zweden gegaan, indien veilig,
of rondje om de kerk met vrienden, ook een steuntje in de rug voor de eigen economie:}
 
Laatst bewerkt:
Sinds de grenzen dicht zijn heb ik wondermooie plekjes en wegen gevonden. Vlak bij huis!
Dit jaar maar eens een staycation en ik heb daar geen probleem mee. De temperaturen zijn nu al "mediterraan" dus waarom veel geld uitgeven aan dezelfde of hogere temperaturen in zuid-europa?
Mijn eigen bed, mijn eigen keuken (restaurants zijn voorlopig toch dicht), mijn eigen "toog" die zoveel goedkoper is dan elke andere toog en die wèl open is. Mijn eigen alles. En het pompstation is, net als VC, zelfbediening dus zo coronaproof als je zelf wilt maken.
Dit jaar geen 2 keer 100€ aan benzinekosten om op bestemming te raken. Dat kunnen we hier in de buurt ook wel verstoken!


Toch mis ik de bochtige bergweggetjes en andere omgeving wel. Daar gaat gauw maar eens wat in veranderen, al is het een lange solodagtrip.
 
Zijn er al mensen met de tent weg gegaan naar het buitenland?
Ik vraag mij af hoe het nu gaat met de campings omdat ik soms lees dat je vooraf moet reserveren...(dat wil ik nu juist niet)
 
Route99 motocamp lijkt me wel wat. Daar heerlijk en uitstekend opgevangen na motorpech in Z-Fr. vorig jaar.
En is maar 1000 km van mn huis :)
 
Ik moet zeggen dat ik wat mijmer over een korte vakantietripdinges deze mnd richting Ardennen, gewoon een paar dagen weg..
tijd is wel te regelen, alleen vanuit hier red in Belgiè niet op de enfield.. dat houdt me wat tegen..
En dan juli-augustus wellicht Zweden en indien open, Noorwegen..
Voor het eerst lijkt het me ook wel leuk om met iemand die een soortgelijk traag barrel heeft op te rijden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan