Vakantiebestemming en Coronavirus

Wij vertrekken maandag naar de grens met Maleisie, door de provinceis Ranong, en Chumpon, en dan zo langzaam mogelijk om zoveel mogelijk, gravel en kleine wegen te nemen, om dan uiteindelijk uit te komen in Su-nagai Kolok.....
ja spreek het maar uit , lol op de grens met Maleise, en waar de trein vanuit Singapore Thailand binnenrijd.
Over dat spoor zijn 75 jaar geleden 18000 Nederlanders in veewagens (onder zeer erbarmelijke omstandigheden) naar Kanchanaburi gereden om daar in Japanse krijgsgevangen kampen aan de Burma spoorlijn te werken.
Omdat we nu toch hier zijn willen we daar naartoe, en erbij stilstaan wat er gebeurd is,en dan proberen om zoveel mogelijk parralel met de spoorlijn weer noordelijk te rijden, er ligt langs grote stukken, een zandpad naast het spoor, en leidt door kleine dorpjes, en idilysche plekjes.
Nieuwe bandjes, gps werkt, nog passende regenbroek vinden, wanthet regend daar zeer, en dan gehts los, met z'n drieen, ik, met een Engelsman en een Duitser...
new rubber.jpg
 
Heb ik even mazzel ! Omdat het sanitair van de camping pas op 1 juli gereed is, kreeg ik een upgrade van een tent naar een 6 x persoons stacaravan Dat is wel heel luxe voor 1 persoon. Als er iemand in nood is voor accomodatie , en een gezellige persoon, dan stuur je maar een pb´tje . Ik ben daar vanaf aanstaande zondag, ergens in Stiermarken Oostenrijk . Ik slaap graag ruim, dus het 2 persoons bed is niet beschikbaar !
 
Heb ik even mazzel ! Omdat het sanitair van de camping pas op 1 juli gereed is, kreeg ik een upgrade van een tent naar een 6 x persoons stacaravan Dat is wel heel luxe voor 1 persoon. Als er iemand in nood is voor accomodatie , en een gezellige persoon, dan stuur je maar een pb´tje . Ik ben daar vanaf aanstaande zondag, ergens in Stiermarken Oostenrijk . Ik slaap graag ruim, dus het 2 persoons bed is niet beschikbaar !
Om gezellig samen het virus te delen?
 
Vandaag kleddernat in Zwartewoud helaas, maar komende dagen vast beter. Ik zit nu heerlijk aan de Schnitzel , morgenvroeg door naar de Zwitsers🤪

Ik heb al drie dagen achtereen een nat pak. Ik overweeg om door te rijden naar Cinque Terra aan de Bloemen Riviera. Daar is het normaal keidruk en nu waarschijnlijk niet.
 
Ik heb al drie dagen achtereen een nat pak. Ik overweeg om door te rijden naar Cinque Terra aan de Bloemen Riviera. Daar is het normaal keidruk en nu waarschijnlijk niet.
😀ja, als je tijd heb moet je dat doen. Beleving van Italië 20 jaar geleden. Niet meer over Amerikaanse en Aziatische koppen lopen. Ik overweeg nog om dit jaar naar Venetië te gaan. Komende dagen denk ik dat Pelleboer mooi weer zou gaan voorspellen
 
Hoe is het nu met hotels,restaurants en cafés in Italië? Kan je ergens zonder reservatie gewoon gaan zitten voor een koffie of hoe gaat het nu?
 
De tassen zijn gepakt, morgen krijgt de motor zijn beurt en gaat er vers rubber op. De routes zijn bijna klaar en dan zaterdag naar het zuiden. Eerst een paar dagen Frankrijk, dan naar de Pyreneeën en de Picos.

Geweldig vooruitzicht! Ik mag in september. Ben zeer benieuwd naar de Picos en in de Pyreneeën ben ik ook nog nooit geweest met de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan