vallen

Natuurlijk kan je altijd pech hebben met vallen, maar ik denk dat een paar judo lessen zeker wel helpen. je armen niet stijf houden proberen toch, of te schuiven of desnoods rollen. Betekend gewoon impact verspreiden. Maar het meeste last heb je natuurlijk, dat er te veel crap in de weg staat in Nederland.
 
Zoals al gezegd, veel hangt af van hoe je valt maar ook waar je valt en hoe je van de motor wordt geworpen. Volgens mij heb je zelf weinig controle over de manier waarop je valt, pas als je neerkomt heb je zelf invloed. Zelf eens een schuiver gemaakt in een bocht à 130 km/u. Het moment dat je naar het asfalt gaat is voorbij voordat je het in de gaten hebt. Ik twijfel nog altijd of ik eerst op m'n motor heb gelegen voordat ik op het asfalt lag, of meteen op asfalt. Werkelijk geen idee! Maar tijdens het glijden lijkt alles trager te gaan. Ik had ooit ergens gelezen dat je je armen voor je borst moet houden, het helpt dus wel als je er van tevoren eens goed over nadenkt. Vervolgens handen ingetrokken waardoor ik begon te rollen in plaats van lekker op m'n rug te glijden. Door het rollen m'n enkels pijn gedaan. Aan de andere kant, m'n handschoenen waren beiden op de naad gescheurd (en waren geen goedkope handschoenen :( ). Door ze in te trekken in elk geval de verwonding aan m'n hand niet erger gemaakt.

Mijn advies: handen zo snel mogelijk van het asfalt. Als je op circuit valt, gewoon lekker op rug blijven glijden en je armen gebruiken om stabiel te glijden. Mocht de kans bestaan dat je ergens tegenaan gaat glijden, armen intrekken.

Op youtube heb je nog ergens een filmpje van kerel die op circuit echt gelanceerd wordt na een highsider, vliegt zeker metertje of 2 hoog en ... ver. Mooi voorbeeld dat je over de vlucht weinig controle hebt :+ Kan filmpje helaas niet vinden.
 
Man!!! Er zitten een paar goede klappen tussen! Ze moeten die amerikanen zo'n filmpje verplicht laten zien voor ze afrijden. Denk dat er dan een hoop toch maar even wat meer bescherming aandoen dan t-shirt, korte broek, teen slippertjes en geen helm... B|
 
ja dat heb ik ook altijd. Zo van Ikzelf genees wel weer... de motor moet ik eerst nog maar 's zien of ik de centjes bij elkaar krijg.

Oke... maar een paar jaar flink revalideren is ook niet echt prettig. Rij tien keer liever die motor in de prak dan mezelf. Blik en plastic komt wel weer terug. Je gezonde lichaam is een heel ander verhaal merk ik in mijn omgeving..

Toen ik met mijn geblokkeerde voorwiel met een gangetje van 100 recht op mijn stilstaande kameraden afging, dacht ik alleen maar: Raak hen niet!!! en dat gebeurde dus ook niet. Wel zelf even gaan liggen in de berm met de motor op mij. Kapotte spiegel, en een beetje schrik gehad de weken erna. Dus dat liep weer goed af! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan