vallen

Heb t afgelopen weekeind eens gepobeerd, wanneer je jezelf verremt |( op de snelweg met ca 140km/h

- eerst maak je een salto over je rechter schouder
- je land op je linker bil
- je rolt (leek een heel eind, maar heb t niet opgemeten ivm verkeer ed.. :o ) over je zij door
- je komt glijdend op je rug terrecht en probeert met je voeten op het asfat duwend tot stilstand te komen

resultaat:
Alle kleding naar zn grootje, zelf enkel wat blauwe schaafplekken (en linker kont!!!! 8-) )
motor aan de rechterkant geschaafd (lees we de HELE ;( rechterkant), hij is gelukkig niet gaan tollen

voor dit resultaat ben je echter wel afhankelijk van oplettende automobilisten :} , als die niet opletten kon t wel eens anders aflopen met: je motor, je pak, je leven
 
Aïkido?
(zelf Judo en Jujitsu)
Toen ik op de fiets door een rechts-afslaande auto werd geschept, heb ik ook de judorol gemaakt, enkel een minuscuul schaafplekje op mijn rechterhand en een klap met het dijbeen opgevangen. (fiets was dubbeltoe).

Yep, aikido!

Denk ook echt wel dat je wat aan je training hebt gehad toen je viel. Het zit na een tijdje gewoon in je doen en laten.
 
in 27 jaar tijd 2 keer onderuit gegaan |( 1 maal ongeluk alledrie de keren zosnel gegaan dat je echt niet na kunt denken hoe je gaat vallen
bij het vallen alleen wat blauwe plekken lang leve de goede motorkleding
bij het ongeluk alle ribben een beetje gekneusd doet echt auw :N
weet wel dat handschoenen heel belangrijk zijn net als een goede helm
instinctief probeer je toch met je handen alles op te vangen
 
instinctief probeer je toch met je handen alles op te vangen

Onzin, dat kun je veranderen door training.

Als je onderbewuste eenmaal weet dat het minder pijn doet als je een koprol maakt ga je net zo automatisch rollen als jij je handen vooruitsteekt.
Da's immers ook een reflex, maar dan een verkeerde
 
Heb t afgelopen weekeind eens gepobeerd, wanneer je jezelf verremt |( op de snelweg met ca 140km/h

- eerst maak je een salto over je rechter schouder
- je land op je linker bil
- je rolt (leek een heel eind, maar heb t niet opgemeten ivm verkeer ed.. :o ) over je zij door
- je komt glijdend op je rug terrecht en probeert met je voeten op het asfat duwend tot stilstand te komen

resultaat:
Alle kleding naar zn grootje, zelf enkel wat blauwe schaafplekken (en linker kont!!!! 8-) )
motor aan de rechterkant geschaafd (lees we de HELE ;( rechterkant), hij is gelukkig niet gaan tollen

voor dit resultaat ben je echter wel afhankelijk van oplettende automobilisten :} , als die niet opletten kon t wel eens anders aflopen met: je motor, je pak, je leven


Geen branderig gevoel tijdens het schuiven? neem aan dat er wat hitte wordt opgewekt wanneer je over het asfalt schuurt met je pak?
 
Geen branderig gevoel tijdens het schuiven? neem aan dat er wat hitte wordt opgewekt wanneer je over het asfalt schuurt met je pak?
valt reuze mee heb ik ervaren... eigelijk geen hitte ontwikkeling gemerkt :)
kunststof onderdelen slijten wel snel op asfalt is mijn conclusie :+
 
Ik heb over het vallen ook wel een menig of denk wijze.
Niet zo zeer over hoe de val op te vangen,maar waneer te vallen.

Even wat duidelijkheid.
tijdens de rijles ben ik een keer gevallen.(met het oefenen van de langzame slalom)
En hoe raar het ook mag klinken ik was er echt blij mee met die val.
Omdat ik nu weet wat het is om te vallen.,er niet mee zo bang voor ben.
Ik zal nu zeker niet gaan rijden tijdens de lessen op de weg als een gek zodat ik ga vallen.
Maar doordat ik al een keer gevallen ben voel ik me zekerder op de motor ja het klinkt heel gek.
Maar beter een keer gevallen met de lesmotor dan met je eigen motor.
Meschien een hoop blabla
Maar moest het toch even kwijt.
jacqueline
 
Ik heb over het vallen ook wel een menig of denk wijze.
Niet zo zeer over hoe de val op te vangen,maar waneer te vallen.

Even wat duidelijkheid.
tijdens de rijles ben ik een keer gevallen.(met het oefenen van de langzame slalom)
En hoe raar het ook mag klinken ik was er echt blij mee met die val.
Omdat ik nu weet wat het is om te vallen.,er niet mee zo bang voor ben.
Ik zal nu zeker niet gaan rijden tijdens de lessen op de weg als een gek zodat ik ga vallen.
Maar doordat ik al een keer gevallen ben voel ik me zekerder op de motor ja het klinkt heel gek.
Maar beter een keer gevallen met de lesmotor dan met je eigen motor.
Meschien een hoop blabla
Maar moest het toch even kwijt.
jacqueline

Vallen gebeurd niet altijd door je eigen toedoen. Maar door de medeweggebruiker die loopt te fokken :X

Vallen en ongelukken vermijden en lekker doorkachelen :]
 
Laatst bewerkt:
Hoe val je het beste???? Are you kidding!

Je moet gewoon NIET vallen! Je kan NIET goed vallen! Vallen is altijd k.u.t.!

inderdaad, nooit vallen. je kan WEL goed vallen. en ja het is altijd k*t.

-goed vallen is niet je motor op je been laten landen,

-alles wat je kunt doen, doen om te zorgen dat je in een richting gaat glijden waar de minste obstakels zijn(je motor is ook een obstakel als je glijd),

-en niet opstaan zolang je nog glijd(best belangrijk).

-ennuh, pak en helm dragen.

't kan nog steeds best pijn doen en veel kosten, maar het scheelt.
als je blok op je knie valt kun je lang gaan revalideren. vriend van mij is 15 maanden bezig geweest en heeft nog steeds een kuit ter dikte van mn pink.
 
Oefenen! Ik ben ondertussen heel goed in vallen geworden. Maar op het moment supreme denk ik alleen "dit gaat pijn doen" en "niet op je hoofd vallen".
 
valt reuze mee heb ik ervaren... eigelijk geen hitte ontwikkeling gemerkt :)
kunststof onderdelen slijten wel snel op asfalt is mijn conclusie :+
Mijn vorige schoenen hebben mij ook een lesje geleerd, ook al zitten er plaatjes en leer ter hoogte van je enkels, als je weer opstaat zit daar gewoon een gat -O-
 
Laatst bewerkt:
inderdaad, nooit vallen. je kan WEL goed vallen. en ja het is altijd k*t.

-goed vallen is niet je motor op je been laten landen,

-alles wat je kunt doen, doen om te zorgen dat je in een richting gaat glijden waar de minste obstakels zijn(je motor is ook een obstakel als je glijd),

-en niet opstaan zolang je nog glijd(best belangrijk).

-ennuh, pak en helm dragen.

't kan nog steeds best pijn doen en veel kosten, maar het scheelt.
als je blok op je knie valt kun je lang gaan revalideren. vriend van mij is 15 maanden bezig geweest en heeft nog steeds een kuit ter dikte van mn pink.

Ik denk dat hij er nu wel "ervaring" mee heeft, de laatste post van hem uit dit topic was 3 jaar terug ;)
 
Zet in ieder geval de bal van je voet op je stepjes...dan kan je als je tegen een klein wagentje botst jezelf afzetten en er over heen vliegen. Onderweg kan je dan duimen dat je daarna niets gaat raken.

Ja jongens, ik ga vanaf nu alleen maar on topic. Heb mijn lesje wel geleerd. Viel niet mee zo'n ban van twee dagen. Gaat je niet in je koude kleren. ...Je gaat liggen malen... praat met je vrouw, zoekt steun bij vrienden, drinkt bijna voortdurend, totdat je merkt dat dat ook niet helpt, zeker 's ochtends niet.
En dan ineens: gaat de Hemel weer open, je mag weer, het leven lacht weer naar me, klokjes klingelen, mijn schoonmoeder ziet er geil uit, de woede is weg, mijn eczeem niet helaas.
I am so happy! :Y :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens gehad dat ik door een uitwijk actie door een hek (van de stadswerf) vloog met mijn quad, toen heb ik bewust mijn schouder erin gedraaid en mijn hoofd ingetrokken. Had alleen een gebroken duim. dit alles met een gangetje van 60 km/h. Was daarna blij dat ik nog wat had geleerd van American Football ;)
 
Oefenen! Ik ben ondertussen heel goed in vallen geworden. Maar op het moment supreme denk ik alleen "dit gaat pijn doen" en "niet op je hoofd vallen".

Mijn volgorde van denken:
- k.u.t. daar ga ik;
- voorzichtig vallen (naar de rug rollen);
- stoeprand;
- breed maken om voor de stoerand te remmen;
- k.u.t mijn motor;
- oppassen voor de naar de naar mij toeglijdende motor;
- snel van de weg afkomen.

Ofwel, best veel gedachtes in die enkele secondes. Het viel me eigenlijk mee, dat ik in mijn eentje, mijn kawasaki gtr1000 overeind kreeg. Dat wordt dus binnenkort klussen aan de schade.

Binnen en buiten kuip beschadigd, dashboard beschadigd (spiegel en knipperlicht waarschijnlijk onbeschadigd, linkervoetsteun afgebroken. gaatje in mijn broek, naad los van mijn mouw en lichte beschadiging aan mijn handschoen.

Voor de rest lichte beschadiging koppeling (klein beetje krom bij voet als bij handbediening), middenbok en achterste linker voetsteun (een paar schammen) en de linker uitlaat heeft een paar deukjes en een kleine scham. Ook de voorspatboord heeft een heel klein schammetje op de hoek en een kras op de tank (deze heb ik geleend als tijdelijke oplossing, dus snel de rest maken, zodat deze kras niet gaat opvallen :9 )

Goed vallen is er denk ik dus niet bij. Straks met wat er van mijn motor over is, naar mijn werk gaan.

ps, als mensen nog op zoek gaan naar een stevige schooltas, koop er één van o'niell, deze heeft de glijer met 80 km/uur op mijn rug overleeft, wel wat schammen op maar gewoon nog functioneel. ;)
 
Zet in ieder geval de bal van je voet op je stepjes...dan kan je als je tegen een klein wagentje botst jezelf afzetten en er over heen vliegen. Onderweg kan je dan duimen dat je daarna niets gaat raken.

Ja jongens, ik ga vanaf nu alleen maar on topic. Heb mijn lesje wel geleerd. Viel niet mee zo'n ban van twee dagen. Je gaat liggen malen, praat met je vrouw, zoekt steun bij vrienden, drinkt bijna voortdurend, totdat je merkt dat dat ook niet helpt.
En dan ineens: gaat de Hemel weer open, je mag weer, het lacht weer naar me, klokjes klingelen, de woede is weg.

I am so happy! :Y :Y :Y

Held :+
 
Handen uitsteken is gewoon een natuurlijk reactie om je vitale delen te beschermen. Kun je niets tot amper iets aan doen.

Nou ja, niet vallen is een goede remedie :+


:^ :+

Als je omver wordt gekegeld heb je weinig keus hoor. (Ik spreek uit ervaring)
Ik heb mijn handen naar voren gestoken en brak er dientengevolge twee.
Dat kan stukken beter een volgende keer, in weerwil van wat jij beweert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan