Waarschijnlijk haal je van de oude uitlaat die "ringen" met koelribben af, die zet je weer op de nieuwe uitlaatbochten. De halve maanen horen dan tussen de zonet geplaatste ringen met koelribben en de hoogste flens in, daarmee druk je de uitlaatpijp tegen de cilinderkop aan.
Weet je trouwens zeker dat de uitlaat zou moeten passen?
Probleem is dat die ringen niet van de oude uitlaat afkunnen doordat de rand van de uitlaat breder is dan de binnendiameter van de ringen.
Volgens de persoon van wie dat ik de uitlaat gekregen heb komt die uitlaat van dezelfde motor als de mijne want het was zelfs de bedoeling om de uitlaten gewoon om te wisselen, dus mijn 4in2 moet op zijn motorfiets komen. Nu vraag ik me wel nog af of de zijne geen 750 zou kunnen zijn.
Ik kom niet goed uit die foto's, maar vermoed dat er alleen maar een stevig opvulbusje nodig hoeft te zijn?
Zoiets deden we vroeger met Zündapp-brommers voor plaatsing van een ruimer bochtje. Stukje (te groot) koperen pijp uit de doe-markt op juiste breedte afgezaagd, ZEER SCHUIN aan 1 kant opengezaagd en de zaagsnede voorzichtig, schuin blijvend, zo ver verbreed dat de boel mooi klem zich liet inpassen. Eenmaal warmgereden, na-trekken en misschien na volgende ritten nog 1 of 2 x.
Het iets zachtere koper "zet" zich dan perfect.
Ik meen mij te herinneren dat wanddikte 1,5 mm diameter een gangbare maat is in groot koperpijp in de doe-markt (2x1,5=3) misschien bestaat ook wel 1mm (als het diameterverschil echt goed gemeten 2mm moet zijn).
... waardoor ik de buizen niet in de holtes aan de cilinder kan krijgen ...
Alleen opvullen; heb je bij de nieuwe uitlaat geen aanspan-moer (kraag)?
nee, ik zie nu iets anders: "holten"; ik mis dus zicht, redeneer misschien totaal fout ...
Quote:
... waardoor ik de buizen niet in de holtes aan de cilinder kan krijgen ...