STATEMENT
De oudste motorzaak van Nederland houdt op met bestaan.
Tot mijn grote verdriet moet ik u meedelen dat ik op 27 oktober 2017 het faillissement heb aangevraagd voor Van der Heijden Motors. In de afgelopen jaren is het resultaat van ons bedrijf sterk gedaald en hebben wij met man en macht gewerkt om deze trend om te buigen. We zijn daarin helaas niet geslaagd. Met het voor motorbedrijven moeilijke winterseizoen voor de deur hadden wij helaas geen andere mogelijkheid dan na meer dan 100 jaar onze deuren te sluiten.
Ik wil graag het Team Van der Heijden motors hartelijk danken voor hun tomeloze inzet en spreek ook graag mijn dank uit aan onze klantenkring en de leveranciers.
Of en hoe het nu verder gaat met ons bedrijf is onzeker, daar beslissen nu anderen over.
Voor klanten met fabrieksgarantie verwijzen wij naar de officiële dealers van de betreffende merken. Klanten die reparaties of bestellingen hebben bij ons bedrijf verzoeken wij even af te wachten en zich tot de curator te wenden.
Deze is te bereiken op 073-7003636
Of email de faillisementsmedewerker
Lauravanliempt@lxa.nl
Het spijt mij bijzonder u niet beter te kunnen berichten.
Namens het Team Van der Heijden Motors,
Marcel van der Heijden
Niet de van der Heyden uit Assen aan het telefoonnummer te zien.
In September 2014 kregen ze nog een nieuw pand Van der Heyden Motors opent nieuwe zaak in Den Bosch
Misschien wat te groot en te ambitieus ?
Ik wil geen azijnzeikerd zijn..... maar dit is mogelijk mede het gevolg van de instelling van een hoop motorrijders.
"Waarom zou ik iets in een winkel kopen als ik het ook online kan vinden? En dan is het ook nog eens goedkoper."
De motorzaak mag tegenwoordig (bijna) niets meer verdienen. Er wordt alleen nog maar naar de prijs gekeken, niet naar wat je er voor krijgt.
Bij de aanschaf van een nieuwe motor moet je als dealer of heel veel korting geven of een eigenlijk te hoge inruilprijs. Terwijl je van de andere kant onder druk gezet wordt door importeurs.......
Idd, macht ligt in handen vd fabriek/importeur.....en aandeelhouders die steeds grotere winsten willen zien...en dat vertaald zich naar beleid.Motorrijden wordt steeds populairder, maar daar profiteren bedrijven blijkbaar onvoldoende van?
Maar is dat een rare mentaliteit dan? Dat is toch gewoon marktwerking?
Moeten wij als klanten blijven betalen voor de inefficiënties van een motorzaak die zijn verdienmodel niet herziet op basis van veranderende marktomstandigheden waaronder de toetreding van internetwinkels?
Ik begrijp je wel hoor. Zelf haal ik het liefst bij de plaatselijke motorzaak, dat heeft gewoon een betere beleving. Daarbij kun je gebruikmaken van de service waaronder advies over producten en dat is soms wel handig.
Ja mensen zoeken de beste prijs op, waarom zou je meer betalen voor iets? Er zit vaak wel 50 euro verschil tussenIk wil geen azijnzeikerd zijn..... maar dit is mogelijk mede het gevolg van de instelling van een hoop motorrijders.
"Waarom zou ik iets in een winkel kopen als ik het ook online kan vinden? En dan is het ook nog eens goedkoper."
De motorzaak mag tegenwoordig (bijna) niets meer verdienen. Er wordt alleen nog maar naar de prijs gekeken, niet naar wat je er voor krijgt.
Bij de aanschaf van een nieuwe motor moet je als dealer of heel veel korting geven of een eigenlijk te hoge inruilprijs. Terwijl je van de andere kant onder druk gezet wordt door importeurs.......
Veel mensen passen het in de winkel en kopen het vervolgens alsnog online zodra je de maat weet. Zo ook ikzelfMotorkleding is superpersoonlijk. Ik kan me niet voorstellen dat je een écht goed passend motorpak of helm zo online kan kopen.
Ik bestel veel online, maar een helm en pak zal ik gewoon in de winkel kopen. Als je b.v. naar Termaat gaat, dan ben je onder de streep nauwelijks duurder uit dan bij een webshop, en dan weet je zeker dat je met een goed passend pak en/of helm naar huis gaat.
Zo is het helemaal. Al weet ik niet of dat vd Heyden de nek om heeft gedaan. Toen ik mijn motorrijbewijs haalde in 1999 en in de jaren daarna leek het niet op te kunnen qua groei en dure motoren. Na pakweg 2008 en de financiele crisis en de flinke toename van interetshops werd dat wel anders.Maar is dat een rare mentaliteit dan? Dat is toch gewoon marktwerking?
Moeten wij als klanten blijven betalen voor de inefficiënties van een motorzaak die zijn verdienmodel niet herziet op basis van veranderende marktomstandigheden waaronder de toetreding van internetwinkels?
Ik begrijp je wel hoor. Zelf haal ik het liefst bij de plaatselijke motorzaak, dat heeft gewoon een betere beleving. Daarbij kun je gebruikmaken van de service waaronder advies over producten en dat is soms wel handig.
Ik zie hier op MF vaak berichten gepost met zoveel taalfouten, dat je tenen krom staan in je schoenen. Ik heb de openingspost nog eens doorgekeken en zoals ik het inschat valt het nog wel mee. Maar zelfs een secretaresse zou natuurlijk een taalfoutje kunnen maken.Mag ik opmerken dat de site Home - DiscoverDesign.nl nog gewoon online is en dat ‘t berichtje in de openingspost hier van nogal wat taalfouten voorzien is?
Veel mensen passen het in de winkel en kopen het vervolgens alsnog online zodra je de maat weet. Zo ook ikzelf
In September 2014 kregen ze nog een nieuw pand Van der Heyden Motors opent nieuwe zaak in Den Bosch
Misschien wat te groot en te ambitieus ?
Ik ben wel benieuwd waar het aan gelegen heeft.