Van der Heyden Motors & Scooters failliet

Wel veel moraalridders hier...... 😎 je zou haast denken dat een webshop geen droog brood verdient....
 
Wel veel moraalridders hier...... 😎 je zou haast denken dat een webshop geen droog brood verdient....

Ja dat is dan ook weer waar. Maar ben maar niet bang. Ik koop ook online en veel gebruikt. Recentelijk nog een aanhanger en een motorheftafel via dit mooie forum. Maar koop ook genoeg bij mijn plaatselijke motordealer. En ga never nooit passen om het vervolgens online te bestellen |(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net even op Google de foto's zitten kijken van die zaak maar dat is inderdaad het soort winkel waar ik niets te zoeken heb.
Heel mooi hoor al die ruimte en die kleurtjes maar begin dan een bioscoop. Het is typisch "meer is beter". En dat mag ik dan betalen zeker?
Er staat in die winkel meer voorraad dan de lokale motorboer hier in tien jaar omzet. Dan kan je wel janken over webwinkels maar je hebt zelf te grote schoenen aangetrokken.
 
Ja dat is dan ook weer waar. Maar ben maar niet bang. Ik koop ook online en veel gebruikt. Recentelijk nog een aanhanger en een motorheftafel via dit mooie forum. Maar koop ook genoeg bij mijn plaatselijke motordealer. En ga never nooit passen om het vervolgens online te bestellen |(

En daar gaat de discussie ook over
 
Ik heb net even op Google de foto's zitten kijken van die zaak maar dat is inderdaad het soort winkel waar ik niets te zoeken heb.
Heel mooi hoor al die ruimte en die kleurtjes maar begin dan een bioscoop. Het is typisch "meer is beter". En dat mag ik dan betalen zeker?
Er staat in die winkel meer voorraad dan de lokale motorboer hier in tien jaar omzet. Dan kan je wel janken over webwinkels maar je hebt zelf te grote schoenen aangetrokken.

Sja. Ben je wel eens bij goedhart geweest? Wat een zaak :} Onvoorstelbaar dat je zoiets draaiende kan houden, maar tegelijkertijd was het een drukte van jewelste. Er was geen speciale actie ofzo, en toch stond het vol met motoren van bezoekers, inruilers, proefrijders etc etc.
 
Nee daar heb ik inderdaad helemaal geen problemen mee en vertel ik dan ook gewoon dat ik het wel online koop, omdat ik daar veel betere prijzen ervoor heb gezien. Dan laat ik nog de keus aan de winkel zelf om eventueel een korting aan te bieden.

Stel dat ze dan een korting aanbieden waarbij het bijvoorbeeld maar een tientje of twintig meer kost dan online, dan zou ik het ook in de winkel kopen.

Maar als het in de winkel 50 euro of meer is dan wanneer ik het online koop, dan ga ik echt niet mijn geld daar besteden.Dat mag je vinden, en daar heb ik helemaal geen moeite mee want ik bespaar daarmee heel veel geld welke ik weer aan andere dingen kan besteden.

Ik vind juist dat de winkels triest en asociaal handelen, door veel te hoge prijzen op hun prijskaartjes te printen en geen rekening te houden met het feit dat het online velen malere goedkoper te krijgen is. Dan ben je gewoon de consument aan het bedriegen
-----
Jij gaat niet voor mij bepalen hoe ik mijn leven leid en of ik op mijn centjes let of niet. Jij kan dus ook niet voor mij of anderen bepalen dat die dan maar de fiets moeten pakken.

En zoals ik al eerder heb gezegd, als het een paar euro scheelt dan zou ik het er ook niet voor laten om het in de winkel te kopen. Ik heb het hier over prijzen die gemiddeld 50 euro of meer schelen wat dus geregeld voor komt
 
je hebt zelf te grote schoenen aangetrokken.
Dat is voor mij nog niet helemaal zeker. Dan zouden al die grote zaken nu om moeten vallen. Zulke zaken hebben vaak wel "de loop er in", veel mensen die aan komen waaien.

Maar ik lees ook dat verkopers een houding hebben van "ze kopen het hier toch wel" en daarom wat minder moeite deden. Dat telt zeker mee.
 
Ik heb niks te maken met wat voor kosten die winkel allemaal moet dekken. Lekker boeiend dat zij salarissen en huur en weet ik veel wat moet betalen, dat is niet mijn probleem.

Ik ben een consument, ik wil een goede service, ik wil weten wat mijn maat is en dat kan ik niet van een maattabel aflezen want die kleding past heeeeel anders dan het in de maattabel wordt aangegeven. Dus ga ik naar een winkel om het daar te passen. Vervolgens zie ik een prijskaartje welke mij zegt dat dit 50 euro, 100 euro, of weet ik hoeveel meer kost dan waarvoor ik het online hebt gezien.

Dan ga ik echt niet zeggen tegen de winkel "oh ja omdat jullie zo lief zijn dat ik hier het pashokje mocht gebruiken, ga ik hier 50 euro meer betalen voor het gebruik van jullie pashokje"

:N Nee, ik zeg dan gewoon tegen die winkel zonder enige moeite of schaamte: ik kan het online voor 'x' prijs krijgen welke dus bijvoorbeeld 50 euro goedkoper is dan in jullie winkel. Is er kans op korting? Zo nee, zoek het dan maar uit met je winkel. :W

Zoals al een paar keer eerder herhaald: scheelt het een paar euro, een tientje of zelfs twintig euro of iets in die buurt met de online prijs, dan reken ik het ook gewoon af in de winkel.

Bovendien krijg ik dezelfde garantie & service wanneer ik een product online koop dus wanneer iets defect blijkt wordt dat ook gerepareerd of vergoed, dus dat is geen reden om wel naar de winkel te gaan.

Het wordt alleen interessant om het in de winkel te kopen wanneer je voor meerdere producten tegelijk er naar toe gaat en dan ook een flinke korting kan bedingen en/of wanneer de prijsverschillen minimaal zijn.


En jouw opmerking over een zaterdagavond begrijp ik niet hoe dat in deze discussie past. Ik heb nooit gezegd dat winkels helemaal maar moeten verdwijnen, ik stel alleen voor dat de winkels zich behoren aan te passen aan de consument en maatschappij waar we in leven ipv andersom.

dus je gaat 1. naar de winkel om te passen, dan 2. zeiken dat het te duur is, 3. naar huis om het op internet te bestellen.

Waarom al die moeite? Bestel dan gewoon 2 of 3 maten in de webshop als je het niet zeker weet en stuur terug wat je niet past. Je hoeft daar echt niet speciaal de deur voor uit, je retourtje doe je bij de boodschappen of elk random postpunt op de route.
 
Ik heb niks te maken met wat voor kosten die winkel allemaal moet dekken. Lekker boeiend dat zij salarissen en huur en weet ik veel wat moet betalen, dat is niet mijn probleem.

Ik ben een consument, ik wil een goede service, ik wil weten wat mijn maat is en dat kan ik niet van een maattabel aflezen want die kleding past heeeeel anders dan het in de maattabel wordt aangegeven. Dus ga ik naar een winkel om het daar te passen. Vervolgens zie ik een prijskaartje welke mij zegt dat dit 50 euro, 100 euro, of weet ik hoeveel meer kost dan waarvoor ik het online hebt gezien.

Dan ga ik echt niet zeggen tegen de winkel "oh ja omdat jullie zo lief zijn dat ik hier het pashokje mocht gebruiken, ga ik hier 50 euro meer betalen voor het gebruik van jullie pashokje"

:N Nee, ik zeg dan gewoon tegen die winkel zonder enige moeite of schaamte: ik kan het online voor 'x' prijs krijgen welke dus bijvoorbeeld 50 euro goedkoper is dan in jullie winkel. Is er kans op korting? Zo nee, zoek het dan maar uit met je winkel. :W

Zoals al een paar keer eerder herhaald: scheelt het een paar euro, een tientje of zelfs twintig euro of iets in die buurt met de online prijs, dan reken ik het ook gewoon af in de winkel.

Bovendien krijg ik dezelfde garantie & service wanneer ik een product online koop dus wanneer iets defect blijkt wordt dat ook gerepareerd of vergoed, dus dat is geen reden om wel naar de winkel te gaan.

Het wordt alleen interessant om het in de winkel te kopen wanneer je voor meerdere producten tegelijk er naar toe gaat en dan ook een flinke korting kan bedingen en/of wanneer de prijsverschillen minimaal zijn.


En jouw opmerking over een zaterdagavond begrijp ik niet hoe dat in deze discussie past. Ik heb nooit gezegd dat winkels helemaal maar moeten verdwijnen, ik stel alleen voor dat de winkels zich behoren aan te passen aan de consument en maatschappij waar we in leven ipv andersom.
 



Van dit soort IK gasten krijg ik altijd kots neigingen.
De IK mensen gunnen niemand iets en de IK mensen zullen altijd blijven zoeken zodat het IK gevoel voorop blijft staan :r :r :r :r :r :r

En IK mensen schamen zich inderdaad nergens voor
 
Laatst bewerkt:
Ja ik probeer bij motorzaken (en bijv bij de Blokker.... :+ ) lokaal te kopen ipv online, het is een kwestie van gunnen.
Maar er zijn wel grenzen.... Over de grens (in de UK) zit er geen BTW op helmen. Als zij dan ook nog een actie hebben met een gratis extra visier, volgende dag levering en het prijsverschil is 300 eurie dan is die grens wel bereikt. Informeer ik bij een aantal grote motorzaken of zij bereid zijn tot handelen was het antwoord NEE (hun keuze, niks mis mee).

Arie Molenaar gaat/is ook aan het verbouwen; ik kom en koop er graag (broek. laarzen...)
 
De verhuftering in een notendop,alleen al de hoeveelheid IK's
Ik zou van mezelf walgen,en dat zegt iets

:^

99% van de gevallen: "Oh, ik ga er nog even over nadenken" , waarna zo iemand een beetje schichtig richting deur schuifelt. Eigenlijk best een trieste vertoning. En in mijn branche ook een beetje raar dat je dan "nog even moet nadenken" over bijv. een stuurkogeltrekker van twee tientjes.

Wel komen er best vaak stoere emails binnen waarin een prijsverschil fel aan de tand gevoeld wordt. En zo is nou de uitdrukking "toetsenbordridder" ontstaan, lieve kijkbuiskinderen.

Niet lang geleden ben ik Motorkledingcenter Zoeterwoude min of meer gaan analyseren op dat vlak, door er lang en oplettend rond te lopen / kijken. Ik pik ze er zo uit op basis van lichaamstaal, houding, telefoon -en taalgebruik (m.a.w. 'hufter-radar'). Ook daar heb ik niemand horen benoemen dat het elders goedkoper is, nee hoor, 40 minuten motorpakjes passen, stiekeme foto van de barcode, even smoezelen met de vrouw en dan achter de verkoper langs weg schuifelen (en vergeet je derde gratis bak koffie niet, lul).

Sorrysorry, rantrant en een beetje offtopic ook.
 
We doen onszelf stilaan de das om. We gaan altijd op zoek naar de goedkoopste leverancier en willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Fabrikanten die hier nog zitten vertrekken dan weer naar lagelonenlanden waardoor er hier minder werk is en de mensen weer minder verdienen. Tel daar dan nog de gastarbeiders bij op die hier nog eens onder de prijs komen werken, et voilla, een rampscenario is zich aan het ontwikkelen.
Hier in België zie je dat al vrij duidelijk door alle grote autofabrikanten die vertrekken. Jarenb geleden Renault in Vilvoorde, Volkswagen in Vorst is er mee gestopt. Opel in Antwerpen is niet meer en vrij recent heeft Ford in Genk zijn deuren gesloten. Keer op keer hebben we het over duizenden banen die verloren gaan. De Belgen klagen steen en been, maar behoren wel tot de duurste arbeiders in heel Europa, misschien zelfs wel van de wereld. Maar datzelfde geld weer uitgeven in hun eigen land of bij hun lokale winkels is er dan weer te veel aan.

(zo, dat moest even van mijn hart!)

Ik kom zelf uit het Westland en werk me hele leven al in de kassen (vanaf mijn 11e, en min of meer vast vanaf mijn 16e, school heb ik nooit afgemaakt en nooit spijt van gehad ook) , maar hier in het Westland is hetzelfde gaande in de kassen.
Polen en Bulgaren, worden met zijn 8e in een normaal rijtjes huis gestopt, betalen een godvermogen aan huur (want gaat via het uitzendbureau) , al om al vergallen ze de sfeer in de buurt met associaal (in ieder geval niet Nederlands) gedrag.
De plaatselijke jeugd kan geen huis meer vinden, laat staan betalen, omdat alles bezet wordt door Polen, Bulgaren en gierige uitzendbureau's.
De tuinders doen er voor een behoorlijk groot deel zelf aan mee, maar zelf hebben ze nooit ergens last van omdat de meeste vrijstaand wonen, ver weg van waar hun Polen en Bulgaren zitten.

Afijn, heel verhaal allemaal.

Maar sociaal gezien gaat dit het einde van het westland betekenen, en op langere termijn zelfs van de streek en de tuinbouw kennis.

Op korte termijn worden er wat uitzendbureau's en tuinders gelukkig van, op lange termijn betekend dit het einde van het Westland.

Ik zie het echt met lede ogen aan, wat hier gaande is kan naar mijn idee niet meer terug gedraaid worden.
Zeker niet zolang we in de EU zitten, want dat is wat de EU doet, volkeren kapot maken.
Gooi de grenzen maar open !

Ik kan nog wel meer vertellen wat er zo scheef is op dit vlak.
minimum lonen bijvoorbeeld, (Nederlands vs Pools ? 1 EU ? ) ambtelijke controle's van uitzendbureau's (die er niet zijn) .
En oh, had ik al de transport sector genoemd ?
 
Voor mij mag er pasgeld gevraagd worden indien er niet tot koop wordt overgegaan, als kosten- dekking voor het weer fatsoenlijk ophangen/vouwen van de kleding, of vieze haren uit de gepaste helmen te verwijderen. Het licht/verwarming opslag en personeel kost ook geld.
 
Moreel gezien vind ik dit verwerpelijk.

Als je dat zelf niet vindt prima maar heb je er ook geen probleem mee om dit na het passen te vertellen aan het personeel en de eigenaar.


Heb ik geen problemen mee. laatst nog voor een band gebeld met motorzaak A, hij ging hem bestellen,
bleek even later toch dat het bij motorzaak B nog goedkoper kon want die belde terug, dus heb ik motorzaak A afgebeld met het verhaal dat bij motorzaak B de band toch goedkoper kon. natuurlijk vinden ze zoiets niet leuk maar ik wil geen dief van mijn eigen portemonnee zijn en ik vind dat ergens iets kopen puur zakelijk en niet persoonlijk is, zij willen tenslotte ook enkel mijn centen in hun kassa zien te krijgen
 
Een motorzaak gaat in basis echt niet failliet vanwege de vermeende internet aankopen. Fundamenteel zit er bedrijfsmatig iets fout , daar ligt het werkelijke probleem.
 
Moreel gezien vind ik dit verwerpelijk.

Als je dat zelf niet vindt prima maar heb je er ook geen probleem mee om dit na het passen te vertellen aan het personeel en de eigenaar.

Hypocriet inderdaad.

Ik koop in een zaak als ik merk dat de verkoper waarde toevoegt, vakbekeaam is en tijd in je steekt. Doet hij dat niet dan kies ik voor de goedkoopste en dat is dan internet. Zeg nou zelf, in veel winkels staat waardeloos personeel dat niet meer kan dan een prijskaartje voorlezen.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij mag er pasgeld gevraagd worden indien er niet tot koop wordt overgegaan, als kosten- dekking voor het weer fatsoenlijk ophangen/vouwen van de kleding, of vieze haren uit de gepaste helmen te verwijderen. Het licht/verwarming opslag en personeel kost ook geld.

Zoals ik hiervoor al gezegd hebt, dan gaan ze allemaal plat. Ik heb vaak genoeg broeken, jassen, handschoenen, helmen gepast en niets meegenomen. Niet omdat het te duur was maar omdat het op een plaatje mooier uitziet dan op mijn lichaam. Simpel. Moet ik dan ook pasgeld betalen? Dan bestel ik het wel via een webshop. Bestel ik 6 pakken en tegenwoordig kan je ook achteraf betalen en nog gratis retourneren. Dan ben ik nog gek om naar een zaak te gaan om pasgeld te betalen :).
 
Laatst bewerkt:
Triest dat zo'n oude zaak met goede naam failliet gaat. Verrassend in deze tijd is het helaas niet meer. En hoe het komt? Meerderen hier melden dat ze wel naar de winkel gaan om te passen en vervolgens elders online kopen. "Want ik bespaar". En dan nog raar vinden dat een detaillist dat niet leuk vind. Je gaat wel met die online aangekochte fiets naar de fietsenwinkel voor reparaties, maar je gunt hem de marge op die fiets niet. Dergelijke consumenten missen het grote plaatje. Door dit gedrag maken velen uiteindelijk hun eigen beroep / functie in het westen overbodig. Maar leg dat maar eens uit aan mensen met een plank voor hun kop |( :X


Voor goede service, betaal ik. Maar na enkele slechte ervaringen bij mijn eigen dealer waar ik de motor gekocht had, heeft me ook doen overgaan op internet webshops. Ik ken deze dealer nu niet die failliet is gegaan maar vele zaken mogen eens in eigen boezem kijken.
 
Toch, het idee om voor een uiterst lage prijs te kunnen kopen ()inkoopprijs +10%, mits je pasgeld betaalt ( 1 euro per minuut oid) kan best wel eens leuk uitpakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan