Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wel veel moraalridders hier...... je zou haast denken dat een webshop geen droog brood verdient....
Ja dat is dan ook weer waar. Maar ben maar niet bang. Ik koop ook online en veel gebruikt. Recentelijk nog een aanhanger en een motorheftafel via dit mooie forum. Maar koop ook genoeg bij mijn plaatselijke motordealer. En ga never nooit passen om het vervolgens online te bestellen |(
Ik heb net even op Google de foto's zitten kijken van die zaak maar dat is inderdaad het soort winkel waar ik niets te zoeken heb.
Heel mooi hoor al die ruimte en die kleurtjes maar begin dan een bioscoop. Het is typisch "meer is beter". En dat mag ik dan betalen zeker?
Er staat in die winkel meer voorraad dan de lokale motorboer hier in tien jaar omzet. Dan kan je wel janken over webwinkels maar je hebt zelf te grote schoenen aangetrokken.
Nee daar heb ik inderdaad helemaal geen problemen mee en vertel ik dan ook gewoon dat ik het wel online koop, omdat ik daar veel betere prijzen ervoor heb gezien. Dan laat ik nog de keus aan de winkel zelf om eventueel een korting aan te bieden.
Stel dat ze dan een korting aanbieden waarbij het bijvoorbeeld maar een tientje of twintig meer kost dan online, dan zou ik het ook in de winkel kopen.
Maar als het in de winkel 50 euro of meer is dan wanneer ik het online koop, dan ga ik echt niet mijn geld daar besteden.Dat mag je vinden, en daar heb ik helemaal geen moeite mee want ik bespaar daarmee heel veel geld welke ik weer aan andere dingen kan besteden.
Ik vind juist dat de winkels triest en asociaal handelen, door veel te hoge prijzen op hun prijskaartjes te printen en geen rekening te houden met het feit dat het online velen malere goedkoper te krijgen is. Dan ben je gewoon de consument aan het bedriegen
-----
Jij gaat niet voor mij bepalen hoe ik mijn leven leid en of ik op mijn centjes let of niet. Jij kan dus ook niet voor mij of anderen bepalen dat die dan maar de fiets moeten pakken.
En zoals ik al eerder heb gezegd, als het een paar euro scheelt dan zou ik het er ook niet voor laten om het in de winkel te kopen. Ik heb het hier over prijzen die gemiddeld 50 euro of meer schelen wat dus geregeld voor komt
Dat was het ook bij HP Motoren Eemnes de enige keer dat ik daar geweest ben. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een goede zaak is!Sja. Ben je wel eens bij goedhart geweest? Wat een zaak Onvoorstelbaar dat je zoiets draaiende kan houden, maar tegelijkertijd was het een drukte van jewelste. Er was geen speciale actie ofzo, en toch stond het vol met motoren van bezoekers, inruilers, proefrijders etc etc.
Dat is voor mij nog niet helemaal zeker. Dan zouden al die grote zaken nu om moeten vallen. Zulke zaken hebben vaak wel "de loop er in", veel mensen die aan komen waaien.je hebt zelf te grote schoenen aangetrokken.
Ik heb niks te maken met wat voor kosten die winkel allemaal moet dekken. Lekker boeiend dat zij salarissen en huur en weet ik veel wat moet betalen, dat is niet mijn probleem.
Ik ben een consument, ik wil een goede service, ik wil weten wat mijn maat is en dat kan ik niet van een maattabel aflezen want die kleding past heeeeel anders dan het in de maattabel wordt aangegeven. Dus ga ik naar een winkel om het daar te passen. Vervolgens zie ik een prijskaartje welke mij zegt dat dit 50 euro, 100 euro, of weet ik hoeveel meer kost dan waarvoor ik het online hebt gezien.
Dan ga ik echt niet zeggen tegen de winkel "oh ja omdat jullie zo lief zijn dat ik hier het pashokje mocht gebruiken, ga ik hier 50 euro meer betalen voor het gebruik van jullie pashokje"
Nee, ik zeg dan gewoon tegen die winkel zonder enige moeite of schaamte: ik kan het online voor 'x' prijs krijgen welke dus bijvoorbeeld 50 euro goedkoper is dan in jullie winkel. Is er kans op korting? Zo nee, zoek het dan maar uit met je winkel.
Zoals al een paar keer eerder herhaald: scheelt het een paar euro, een tientje of zelfs twintig euro of iets in die buurt met de online prijs, dan reken ik het ook gewoon af in de winkel.
Bovendien krijg ik dezelfde garantie & service wanneer ik een product online koop dus wanneer iets defect blijkt wordt dat ook gerepareerd of vergoed, dus dat is geen reden om wel naar de winkel te gaan.
Het wordt alleen interessant om het in de winkel te kopen wanneer je voor meerdere producten tegelijk er naar toe gaat en dan ook een flinke korting kan bedingen en/of wanneer de prijsverschillen minimaal zijn.
En jouw opmerking over een zaterdagavond begrijp ik niet hoe dat in deze discussie past. Ik heb nooit gezegd dat winkels helemaal maar moeten verdwijnen, ik stel alleen voor dat de winkels zich behoren aan te passen aan de consument en maatschappij waar we in leven ipv andersom.
Ik heb niks te maken met wat voor kosten die winkel allemaal moet dekken. Lekker boeiend dat zij salarissen en huur en weet ik veel wat moet betalen, dat is niet mijn probleem.
Ik ben een consument, ik wil een goede service, ik wil weten wat mijn maat is en dat kan ik niet van een maattabel aflezen want die kleding past heeeeel anders dan het in de maattabel wordt aangegeven. Dus ga ik naar een winkel om het daar te passen. Vervolgens zie ik een prijskaartje welke mij zegt dat dit 50 euro, 100 euro, of weet ik hoeveel meer kost dan waarvoor ik het online hebt gezien.
Dan ga ik echt niet zeggen tegen de winkel "oh ja omdat jullie zo lief zijn dat ik hier het pashokje mocht gebruiken, ga ik hier 50 euro meer betalen voor het gebruik van jullie pashokje"
Nee, ik zeg dan gewoon tegen die winkel zonder enige moeite of schaamte: ik kan het online voor 'x' prijs krijgen welke dus bijvoorbeeld 50 euro goedkoper is dan in jullie winkel. Is er kans op korting? Zo nee, zoek het dan maar uit met je winkel.
Zoals al een paar keer eerder herhaald: scheelt het een paar euro, een tientje of zelfs twintig euro of iets in die buurt met de online prijs, dan reken ik het ook gewoon af in de winkel.
Bovendien krijg ik dezelfde garantie & service wanneer ik een product online koop dus wanneer iets defect blijkt wordt dat ook gerepareerd of vergoed, dus dat is geen reden om wel naar de winkel te gaan.
Het wordt alleen interessant om het in de winkel te kopen wanneer je voor meerdere producten tegelijk er naar toe gaat en dan ook een flinke korting kan bedingen en/of wanneer de prijsverschillen minimaal zijn.
En jouw opmerking over een zaterdagavond begrijp ik niet hoe dat in deze discussie past. Ik heb nooit gezegd dat winkels helemaal maar moeten verdwijnen, ik stel alleen voor dat de winkels zich behoren aan te passen aan de consument en maatschappij waar we in leven ipv andersom.
De verhuftering in een notendop,alleen al de hoeveelheid IK's
Ik zou van mezelf walgen,en dat zegt iets
We doen onszelf stilaan de das om. We gaan altijd op zoek naar de goedkoopste leverancier en willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Fabrikanten die hier nog zitten vertrekken dan weer naar lagelonenlanden waardoor er hier minder werk is en de mensen weer minder verdienen. Tel daar dan nog de gastarbeiders bij op die hier nog eens onder de prijs komen werken, et voilla, een rampscenario is zich aan het ontwikkelen.
Hier in België zie je dat al vrij duidelijk door alle grote autofabrikanten die vertrekken. Jarenb geleden Renault in Vilvoorde, Volkswagen in Vorst is er mee gestopt. Opel in Antwerpen is niet meer en vrij recent heeft Ford in Genk zijn deuren gesloten. Keer op keer hebben we het over duizenden banen die verloren gaan. De Belgen klagen steen en been, maar behoren wel tot de duurste arbeiders in heel Europa, misschien zelfs wel van de wereld. Maar datzelfde geld weer uitgeven in hun eigen land of bij hun lokale winkels is er dan weer te veel aan.
(zo, dat moest even van mijn hart!)
Moreel gezien vind ik dit verwerpelijk.
Als je dat zelf niet vindt prima maar heb je er ook geen probleem mee om dit na het passen te vertellen aan het personeel en de eigenaar.
Moreel gezien vind ik dit verwerpelijk.
Als je dat zelf niet vindt prima maar heb je er ook geen probleem mee om dit na het passen te vertellen aan het personeel en de eigenaar.
Voor mij mag er pasgeld gevraagd worden indien er niet tot koop wordt overgegaan, als kosten- dekking voor het weer fatsoenlijk ophangen/vouwen van de kleding, of vieze haren uit de gepaste helmen te verwijderen. Het licht/verwarming opslag en personeel kost ook geld.
Triest dat zo'n oude zaak met goede naam failliet gaat. Verrassend in deze tijd is het helaas niet meer. En hoe het komt? Meerderen hier melden dat ze wel naar de winkel gaan om te passen en vervolgens elders online kopen. "Want ik bespaar". En dan nog raar vinden dat een detaillist dat niet leuk vind. Je gaat wel met die online aangekochte fiets naar de fietsenwinkel voor reparaties, maar je gunt hem de marge op die fiets niet. Dergelijke consumenten missen het grote plaatje. Door dit gedrag maken velen uiteindelijk hun eigen beroep / functie in het westen overbodig. Maar leg dat maar eens uit aan mensen met een plank voor hun kop