van een 2-takt classic een 4-takt scooter maken

orbork

MF'er
11 dec 2006
182
0
ik ben in bezit van een motorscooter uit 1963: IWL Troll met een 150cc MZ blok en zit te overwegen deze een 'passende' 4takt motor te geven. De MZ heeft kettingaandrijving en een 4 versnellingen bak.

Hoe moeilijk kan t eigenlijk zijn?
Ik zit te denken aan een (compact?)blokje met minimaal dezelfde prestaties. Hopelijk heeft iemand suggesties. De plaatsing is msschn moeilijk en watvoor ingewikkeldheden komen er meer bij kijken?
Misschien is er wel een lezer die zoiets al eens gedaan heeft.

grtn orbork
full
 
Je bent niet goed bij je hasses- vergeef me m'n duidelijkheid- als je zo'n leuke oostblok scooter wil verprutsen.. verkoop deze dan en koop er een heinkel voor terug..
 
Theo,
dank voor tip- ik zat zelf meer aan 2dehands te denken.
Bas,
juist; dat is een belangrijke- wellicht watergekoeld...
Wim,
msschn toch iets moderner, comfortabeler, milieuvriendelijker en gebruiksgemakkelijker.
ik zit maar hardop te denken-nog geen vaste plannen. Bovendien is t fijn dat t wat makkelijker meekan op de snelweg, want achter zo'n vrachtwagen blijven hangen vind ik niets. Paar jaar geleden geen last van met mn MZ ES250. Beetje meer pk's zou wel fijn zijn.
Sammie,
tja een Heinkel: zeg ik ook geen nee tegen...
 
Heinkel een gevaar op de weg wind vangers, wat zijn daar niet wat ongeleuken mee gebeurd vroeger
Motor rijdende bekenden gingen tekeer aleen al bij de naam heinkel
Vond het altijd wel mooi wat olie op het vuur doen
 
sleutelen aan carburatie, overmaat zuiger, tandwielen enz...
de moeite daarvoor staat msschn gelijk aan een 2dehands 250/350cctje viertakt inbouwen; zo hou ik het originele MZ blokje erbij ( mocht de waardevastheid en purisme aan de orde komen).
 
RG blue haze...
ga je altijd zo positief door het leven? uit je reacties kan ik alleen opmaken dat je activiteitenbegeleiding ofzo nodig hebt; msschn moet je meer televisie kijken of iets anders creatief tegen de verveling
 
Je bent niet goed bij je hasses- vergeef me m'n duidelijkheid- als je zo'n leuke oostblok scooter wil verprutsen.. verkoop deze dan en koop er een heinkel voor terug..

Aan de ene kant vind ik het in 1e instantie ook zonde om zoiets niet origineel te laten.

Aan de andere kant... ieder het zijne, zou ook een leuk ombouwproject kunnen zijn *D
 
Met de ketting aan de rechterkant heb je niet zo heel veel keus.
Maar een watergekoeld KTM blokje zou wel kunnen.
Moet je de remmen ook aanpakken denk ik.... :+
 
Heb de afgelopen zomer een Duitstalig scooterblad gehad, met daarin een artikel over een jaren zestig scooter die voorzien werd van een Honda 250cc scooterblok. Het blad is verdwenen richting oud papier en weet helaas niet meer over welke scooters het precies ging.
 
omdat t toch meer voeten in de aarde heeft dan gedacht-
en belangrijker nog: je moet er tijd voor hebben-
zie ik toch van het ombouw-avontuur af.

ieg iedereen dank voor het meedenken en de suggesties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan