Van K1200S naar XT660Z Téneré???

Meck

Rookie
15 dec 2006
28
0
Aalsmeer
Ik rij nu op een 2005 K1200S met alle toeters en bellen... Bevalt op zich prima alleen is de prijs voor het rijden, onderhoud, verzekering etc echt hóóg!!!

Nu vind ik die XT660Z Téneré ook een héél leuk ding, zuinig, grote tank, hoog (ik ben 1.93 m) maar omdat het de motor moet zijn waar ik (bijna) elke dag van Amsterdam naar den Haag moet kunnen rijden heb ik een vraag...

Is de XT hier geschikt voor? Ervaringen?

Ik hoor het graag!!!
Mitch
 
Niet vergeten je ketting dagelijks te smeren na zo'n dikke cardanfiets.
 
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is of er iemand ervaring heeft met zo'n één cilinder waar dan snelweg mee is gereden... Gaat dat een beetje?

Maw is het niet zo dat je het idee hebt op een brommer te zitten?!
 
Ik rij zelf op een xtx, zelfde motorblok. Nu rij ik toch al niet graag op de snelweg maar 120 kmh kan ie moeiteloos aan. Is voor jezelf als bestuurder ook prima te doen.
 
lijkt me een handig stadfietsje en meer .
stoeprandje , fietspad of vluchtheuvel meepakken enz... :Y
op de snelweg zou ik liever die K houden
 
@ Meck
Kijk ook eens naar de VStrom650.
Perfect voor jouw lengte, zuinig, voldoende power, oerbetrouwbaar, leuke V2roffel
En zo kosten nie veel nie meer ook.
 
Mijn lief heeft 5 jaar tussen Weesp en Leidschedam geforenst op een BMW F650
Dat ging prima, (tot ze er afgereden werd in de file dan). Je rijdt toch rustig in de verkeersdrukte van de spitsuren, daar heb je echt geen racer voor nodig.
 
Bedankt collega MF'ers!!

@Arno: zeker jou link, welke ik nog niet had gezien, is goud waard!!!
 
Het zal waarschijnlijk wel een flinke achteruitgang zijn. Niet veel motoren rijden zo lekker snelweg als een K1200/1300....

Niet om iemand tegen de schenen te schoppen overigens. :)
 
Krijg je spijt van...



...je zou willen dat je jaren eerder op een eencilinder was overgestapt.
 
als je toch nog twijfelt lijkt me een F800GS voor jou ideaal :P
of bijvoorbeeld de nieuwe Triumph 800

of wil je per sé een ééncilinder?
 
als je toch nog twijfelt lijkt me een F800GS voor jou ideaal :P
of bijvoorbeeld de nieuwe Triumph 800

of wil je per sé een ééncilinder?

Mag je meteen geld opzij zetten voor andere veren/catridges voor de vork. Die f800jes zijn allemaal duikboten....
 
Mijn ervaring: van CBR1100XX naar F650GS.

Grootste nadeel van de F t.o.v. de CBR zijn juist de kilometers op de snelweg. Met de CBR is dat geen enkel probleem maar op een 1-cilinder is het naar mijn mening echt niet fijn.
 
Mag je meteen geld opzij zetten voor andere veren/catridges voor de vork. Die f800jes zijn allemaal duikboten....


Precies hetzelfde bij de Tenere, hyperpro's schijnen te helpen.
Helaas heb ik ze nog niet.

Ik wou ook graag een F800GS maar aangezien ze nogal prijzig zijn en destijds geen 25kw, toch maar een Yamaha genomen.

Heb met de Tenere in 1 jaar tijd 20000km gereden, waarvan 5000 in Frankrijk.
Op de heenrit in een stuk 700km gereden, goed te doen (met windschermverhoging)
Verbruik van 1 op 26 bij 100-110km/h en dat bij een tank met 23L (6,7L reserve).
Ga je harder dan zakt het al snel richting 1 op 18.

<<<<Voor foto's zie me hyves.

PS) enigste nadelen tot nu toe:
afwijking km-teller (soms wel 10%)
zachte veringen
slechte transmissierubbers in de achterwiel naaf
bij sommigen roestige uitlaten, remschijven en spaken (heb ik nog niet)


Voor meer info raad ik je aan om je te melden bij het Tenere topic.
 
Laatst bewerkt:
En nogmaals dank voor de repliek tijgers!!!
Ik word steeds wijzer... (en twijfel steeds meer?! Haha)
 
Laatst bewerkt:
rij zelf met de xt660z. bevalt prima. heb wel wat dingen aangepast: zadel en (hyperpro) veren.
met een kleine extra investering heb je een fantastische motor.
blok is soepel, goed overzicht, stuurt licht, zuinig, goede bescherming tegen weer en wind.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan