Van K1200S naar XT660Z Téneré???

Ik rijd een CBR1100XX (zeg maar redelijk vergelijkbaar met de K1200S)
én een XR680R (zeg maar enigszinds vergelijkbaar met de XT660Z)

alles is afhankelijk van de mate van discomfort dat je accepteert
Met de XT kun je prima de snelweg op en kun je prima woon-werk rijden,
maar niet zo vlot, lang en moeiteloos als je gewend was.
(al denk ik wel dat de XT660Z zich beter thuisvoelt op de snelweg als de XR)

Ik heb ruim 40k kms op mijn XR staan waarvan het gros woon-werk, dus het kan zeker wel, maar voor de snelweg (als het niet sneeuwt) pak ik liever de 'bird.
...en die past ook tussen de file hoor

overigens: ketting smeren hoeft echt niet elke dag hoor,
om de 500kms is genoeg, dat is voor mij één keer per week (2 min werk)
 
Laatst bewerkt:
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is of er iemand ervaring heeft met zo'n één cilinder waar dan snelweg mee is gereden... Gaat dat een beetje?

Maw is het niet zo dat je het idee hebt op een brommer te zitten?!

Rij zelf dagelijks woon/werk op een XT660R, zo'n 40 km snelweg enkele reis.

Zelfde verhaal als al eerder gepost door iemand met een XT660X.
Op een 660 Ténéré zul je comfortabeler zitten, met meer windbescherming.
Een XT660R is wat kaler, maar het blok is hetzelfde.

Snelweg rijden kan wel degelijk; motor loopt hard genoeg om heel goed mee te kunnen.
Maar de boel niet onaardig :+ Alleen daarom al is het echt nodig om proef te rijden, wie weet wat je er van vindt.
 
Ik geloof dat ik eens een paar uurtjes moet gaan proefrijden... Thnx once again!!!
 
Ik heb een Tiger 1050 en een Honda SLR650.
Ik vind die lichte Honda altijd lekker rijden op kleine weggetjes.
Ik zou hem echter niet als enige motor willen hebben.

Afgelopen zomer ben ik met mijn vriendin (had pas haar rijbewijs) naar de Moezel geweest, ik op de Tiger, zij op de Honda.
Gek genoeg vond ze het rijden op de autobahn het leukst. :P
 
Waarom niet de 1200 Ténéré?

hehe, dat zou wel ideaal zijn. maar is wel dubbel de prijs van 660 :P

zelf heb ik de yam BT1100 en de XT660Z. de xt kan de snelweg gemakkelijk aan, maar rij liever met de BT tegen 120-130/h. kwestie omdat ik het niet gewoon ben om een motor in "hogere" toeren te laten draaien.
de ténéré heb ik ge-upgrade met hyperpro's (beste investering dat ik gedaan heb aan de moto imo) een pak stabieler!

ik denk dat je de power zal gaan missen van je bmw. ;)
maar daartegenover staat een héél goeie, betrouwbare motortje tegenover.
rechte zithouding, zuinig, goedkoop in onderhoud, valbestendig (al ettelijke keren laten vallen) en de kans op een snelheidsboete zal ook wel kleiner zijn :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan