Ik heb eerder ook altijd ss gereden.
Houd er wel rekening mee dat routes die met je ss wel spannend waren met een SM al snel saai worden.
Een beetje klooien met wheely's stoppies en hoeken op een industrie terrein is ook wel leuk maar dat gaat na een uurtje ook wel vervelen.
Om de maximale fun uit een sm te halen moet je echt nieuwe routes ontdekken, met mooie haakse bochten, hoogte verschillen, drempels, offroad stukken, echt van die smalle landweggetjes.
En oja, om SM echt leuk te maken dien je natuurlijk te rijden als een compleet losgeslagen halve zool.
Dat is ook een voordeel van een SM dat je flink aan het gas kan hengelen zonder dat je gelijk 200km/h rijd waar je 80 mag.
Maar houd er wel rekening mee dat je binnen de bebouwde kom wel snel boven de 100km/h zit als je even niet oplet.
Ik heb in 1 jaar Sm'en al meer boetes gehad als in 8 jaar met mijn ss.
"toeren" met je ss maatjes is alleen leuk wanneer jij voorop rijd en de route bepaalt, maar houd er dan wel rekening mee dat je maatjes die off-road gedeeltjes niet echt zullen waarderen.
Een route gaan doen met de plaatselijke toerclub kan wel maar leuk???
Nu is toeren zowiezo niet leuk maar met een sm al helemaal niet.
Een SM heeft een verrot klein tankje dus je staat geregeld bij de pomp, en zo'n crosszadel is ook niet bedoelt voor een rit van 200km.
Maargoed ik heb nog steeds geen spijt dat ik geswitched ben van ss naar SM. Maar toch zie ik veel ex ss rijders die van SM weer terug gaan naar ss. Men houd er niet goed rekening mee dat een SM veel minder all-round in zetbaar is als een ss. Even naar je tante aan de andere kant van het land is er niet bij. En als je dezelfde routes blijft rijden als op je ss, ja dan ben je er geloof ik gauw op uitgekeken.
Je zult voor jezelf moeten vaststellen of een sm bij je past of niet.
Ik was op m'n ss helemaal uitgekeken en alleen het circuit rijden kon mij nog boeien, maar dat werdt veels te duur. (zeker als je er wel eens afvalt.
) Met m'n SM heb ik de lol in het rijden op de openbareweg weer terug gekregen.