ben ook van een VFR, via een GTR 1000 en ST 1100, op een ST 1300 uitgekomen. en ik ben zeker geen ouwe lul! en het is zeker een gooi en smijt motor. beter dan de 1100, die was veel gemoedelijker. toen ik mijne kocht waren de voetsteunen ongeveer 3 cm korter. dus slijtboutjes incl. bevestiging was niet meer. (en ik ben ook al weer aardig op weg....) je kunt er heel hard mee, en op dat vlak denk ik niet dat hij veel onder doet voor een VFR. aantal keer op een vro-dag diverse racers (GSXR's en R1's met iemand erop die het niet snapt) buitenom voorbij gestoken.
de zithouding is goed, 1000km per dag is goed te doen. de ruit is erg prettig, en de koffers kan ik niet meer zonder. ik zou een jonge tweedehands zien te vinden, het scheelt geld en als er zicht iets voordoet van instabiliteit (wat de mijne absoluut niet heeft), geef je 'm na de proefrit weer terug. sommige hebben het, sommige niet. ik hoorde van een duitse panrijder dat ze nu in duitsland NIEUW te koop zijn voor 13000 euro. bpm erbij en klaar!
dus als je het kunt betalen zou ik het zeker doen. het is echter zo dat de aanschaf hoog ligt, maar de restwaarde ook, dus kijkend naar da afschrijving is het niet eens zo duur. volgens moto73 is het de goedkoopste motor per km!!!
en ook niet onbelangrijk: hij is probleemloos! af en toe olie, filters, remblokken, banden, voor de rest niets!!!
kijk ook eens op:
www.panrijder.info