Als het kleurloze is valt dat wel mee.Maar dan zie je wel de vloeistof stromen zonder slang
Dat is best een interessant idee, en ik begin zelfs een beetje te twijfelen om het zo te gaan doen, maar ik denk dat olie ook langer zijn warmte vast houd dan als stromende lucht.De olie koelt niet, maar zorgt er voor dat de warmte van de cilinder bussen afgegeven kan worden aan de buitenwand; daar waar je de koeling van de rijwind hebt. Als je koelvloeistof zou gebruiken wat niet afgekoeld word gaat het koken. Als je het leeg laat creëer je isolatie (denk aan een spouw). Olie kan in dit geval als warmte geleider dienen en heeft een veel hoger kookpunt dan water of koelvloeistof.
waarom heeft die zot toch dat linkje geplaatst?
Je volharding moet in ieder geval even geprezen worden!Dat is best een interessant idee, en ik begin zelfs een beetje te twijfelen om het zo te gaan doen, maar ik denk dat olie ook langer zijn warmte vast houd dan als stromende lucht.
Het duurt langer voordat het geheel heet word, maar het duurt denk ik ook langer voordat het geheel weer is afgekoeld.
Wat zou dan beter zijn motorolie of de wat dunnere ATF
Weet er iemand wat de max temperatuur mag worden voordat er wat vastloopt, ik kan natuurlijk heel makkelijk een temperatuur sensor in de olie zetten, die dan rondom de cilinder zit.
Olie heeft een kookpunt van zoon 180 graden.
Ik vermoed dat het goed blijft gaan zolang het daar onder blijft?
waarom heeft die zot toch dat linkje geplaatst?
Ja zeker daar ben ik mij van bewust.Je gaat het ook gewoon écht doen?! Ik vind het een leuk experiment hoor, maar ik verwacht wel dat het een destructief experimentje wordt. Daar ben je je toch wel van bewust hé ... dit betekent met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid 'einde VT500C' ...
Ik ben verder geen techneut ofzo maar.....
Als jij gaten wil boren in die buitenwand dan moet je rijden om een soort koeling (stromende lucht) te forceren. Sta je stil dan "ontploft" hij denk ik van de hitte.
Met vloeistofkoeling en radiateur wordt de koeling ("rijwind") bij stilstand als het ware gesimuleerd door de koelfan. (of schrijf je "koelvan?"? "Coolfan"...??)
Sowieso gaten in de zijkanten doen denk ik niet veel, zou ze dan eerder aan de kant van de rijrichting willen hebben.
Maar nogmaals ik ben geen techneut. Ik zou overigens best eens willen zien wat de fiets gaat doen als je jouw plan door zet... Vooral foto's maken zou ik zeggen.
Dus als ik met mijn XJR 1300 te lang stil sta moet ik nog langer stilstaan Nou das fijn danDit is toch niet anders dan een fabrieksmotor met luchtkoeling? Als je daarmee te lang stil staat moet je hem ook uit zetten. Anders loopt hij vast.
Bij auto’s met luchtkoeling hebben ze wel een koelfan gemaakt.
Dit is toch niet anders dan een fabrieksmotor met luchtkoeling? Als je daarmee te lang stil staat moet je hem ook uit zetten. Anders loopt hij vast.
Bij auto’s met luchtkoeling hebben ze wel een koelfan gemaakt.
En zo is het ook nog es een keer ...Gaaf experiment man!! Ben erg benieuwd hoe dit gaat verlopen.
Ja, maar Zot..waarom heeft die zot toch dat linkje geplaatst?
Het is wel degelijk iets anders, heb je die foto gezien in de openingspost? De cilinders zijn geïsoleerd door een luchtlaag,dit kan bijna niet goed gaan. Bovendien zijn de koelribben voornamelijk cosmetisch en is het blok gecoat met een laag waardoor het niet optimaal gebruik kan maken van rijwind om zijn temperatuur af te voeren.
En toch vind ik het nog steeds interessant om te zien wat er gaat gebeuren. De keren dat ik er bij ben geweest dat er een blok zonder olie of kvs vol in de toeren werd gejaagd met de intentie om hem op te blazen zijn niet meer op één hand te tellen. De keren dat het blok daadwerkelijk klapte wel.
de bovenkant namakenJa, maar Zot..
dit is die xlv750r cilinder,
Bekijk bijlage 1471570
en dit is een 'vergelijkbare' xlv600 cilinder,
Bekijk bijlage 1471569
bedoel je soms dat b07 een set cilinders van een xlv750R moet zoeken?
dat gebeurt wel als de benzine slangen smelten?de bovenkant namaken