vangrails...wel eens van onderen gezien?

Hoe zien die er precies uit ... motorvriendelijke vangrails ? Bandenstapeltje ? Muurtje met 5 meter schuimrubber ? Volgens mij kun je beter een weiland inrijden dan tegen een vangrail op ... :?

Die zijn helemaal \"dicht\". Dit om te voorkomen dat je ruggetje breekt als je tegen een paaltje van de vangrails schuift. Als de vangrails helemaal dicht is schuif je langs de vangrails.
 
DSC00096.jpg


hmmmm... de keer dat ik onderuit ging zag er toch wel wat minder netjes uit... :P

Maar dat er in mijn situatie alleen een berm was was toch mijn redding...
Goedele hoeft bij hem niet meer langs te gaan
 
Ik ken ook het verhaal van iemand die op de snelweg onderuit ging en een ANWB praatpaal tegen kwam. Die zit dus nu mooi in een rolstoel. (Hij vindt overigens dat ze er wel moeten staan maar is wat minder blij dat dat net op de plek was waar hij met z\'n rug langs wilde...)
 
Als de vangrails helemaal dicht is schuif je langs de vangrails.
Precies, dan doen ze hun naam tenminste eer aan \"geleiderails\". Het idee is dat er minimaal in bochten een soort rubber mat komt die moet voorkomen dat je er onderdoor schiet.
 
Ik ken ook het verhaal van iemand die op de snelweg onderuit ging en een ANWB praatpaal tegen kwam. Die zit dus nu mooi in een rolstoel. (Hij vindt overigens dat ze er wel moeten staan maar is wat minder blij dat dat net op de plek was waar hij met z\'n rug langs wilde...)

Heel jammer, maar hij had de pech dat er net daar een praatpaal stond. Tegenover een vangrail ben je bij voorbaat kansloos. Want de bekende vangrail = gehaktmolen.

Siba het volgende:
Precies, dan doen ze hun naam tenminste eer aan \"geleiderails\". Het idee is dat er minimaal in bochten een soort rubber mat komt die moet voorkomen dat je er onderdoor schiet.

En daar moet een compleet onderzoek naar gedaan worden? Geef mij een paar matten en ik hang ze zelf wel op een vrije middag. Om te beginnen op de betere klaverbladen.
 
Laatst bewerkt:
En daar moet een compleet onderzoek naar gedaan worden? Geef mij een paar matten en ik hang ze zelf wel op een vrije middag. Om te beginnen op de betere klaverbladen.
Tja, onderzoek is al gedaan door de FEMA in opdracht van Brussel. Nu moeten we Den Haag nogmaals uitleggen dat er meer is op de weg dan een koekblik(je). |(

Er zijn overigens ook andere alternatieven, zoals gesloten vangrails (bv van die betonnen dingen, niet leuk, maar je schiet er niet onderdoor).
 
Ik ken ook het verhaal van iemand die op de snelweg onderuit ging en een ANWB praatpaal tegen kwam. Die zit dus nu mooi in een rolstoel. (Hij vindt overigens dat ze er wel moeten staan maar is wat minder blij dat dat net op de plek was waar hij met z\'n rug langs wilde...)
ai... Zo wie zo obstakels langs de kant (en aan de buitenkant van een bocht... how hard can it be om een lantaarnpaal aan de binnenkant te zetten)
 
Op maandag 18 februari 2002 22:58 schreef Siba het volgende:
(moet er niet aan denken)

sorry, de rest foto\'s zijn weg... (server kreeg het te druk) Hier en daar vallen wat gaten in de discussie ben ik bang...


edit pooh: spam removed

attachement->img

en weer url added
 
Laatst bewerkt:
vangrail..is volgens mij veel veiliger te maken..maar dan word het kostenplaatje duurder...persoonlijk kom ik ze liever niet van dichtbij tegen...evenals betonnen palen..stoepranden...etc...
 
Terug
Bovenaan Onderaan