Veendam en Omgeving Broezen met de Bikes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
KTM zal er idd later vast ook wel weer komen, zelfde eigenaar, zelfde connecties 🤷‍♂️
Maar we zien het tzt wel weer :]
 
Laatst bewerkt:
De motorbrug wordt ondertussen al goed gebruikt.

Aan de voorkant nieuwe remschijven en leidingen,
aan de achterkant remschijf, ketting en tandwielen *O*

Die ouwe Gixxer weet niet wat hem overkomt _O-

DSC03756.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ze schieten in ieder geval niet terug en de rubbers zijn duidelijk versleten. Voor 5 tientjes een revisieset gevonden en hopelijk morgen eens even kijken. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan 8)7
 
Ze schieten in ieder geval niet terug en de rubbers zijn duidelijk versleten. Voor 5 tientjes een revisieset gevonden en hopelijk morgen eens even kijken. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan 8)7
Mocht je hulp nodig hebben kun je me altijd contacten, ik heb wel vaker onwillige remzuigers losgekregen. Woon in Stakka noord, zoals je misschien weet.
 
Ze schieten in ieder geval niet terug en de rubbers zijn duidelijk versleten. Voor 5 tientjes een revisieset gevonden en hopelijk morgen eens even kijken. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan 8)7
Da's niks te duur, succes met het werkje.

Trouwens dit ding.... :N Lijkt handig en kost weinig. Maar beter niet aan beginnen, specifiek dit model uit China is echt zo zacht als boter.
Ik hoor als alternatief wel eens dat ze de zuigers eruit persen met lucht, maar als zo'n ding echt vast zit..., lijkt me lastig. Ik zou dan eerder denken, remschijf er tussenuit, blokjes eruit, zuigers er grotendeels uit persen met je rempomp, dan de klauw demonteren / delen en ze er dan verder uit trekken met een tang ofzo (misschien een stukje daklood ertussen doen om beschadigingen te voorkomen). Zomaar een idee...

35-1086_piston-tool2_sm.jpg


Ik had gisteren ook een "voor het eerst klusje". Heb een ketting op maat gemaakt en geklonken 😳
Heb volgens mij al bijna al het mogelijke aan motoren gedaan, maar nog nooit een nieuwe ketting erop gezet _O-

Al motoren tot nu toe hadden gewoon goede kettingsets, 't was nooit nodig 😇
 
Ik pers remzuigers er wel uit met lucht. Stukje hout er tussen zodat ze niet weg gelanceerd worden. Pas nog van een maat zijn CBR gedaan, stond al heel lang stil maar heb ze er toch uit gekregen.
 
Ik zal het volgende keer ook eens met lucht gaan proberen.
Als ze er maar uitkomen dan ben ik snel happy.

@Bassjunky

En ist allemaal een beetje gelukt?
Ik zag trouwens van de week ook nog een Goldwing (under construction?) op Noorderkwartier staan, was jij dat?

Vorige week zat de vaart er hier flink in, kon in één keer een grote slag maken. Remschijven voor en achter, andere tandwielen, ketting, nieuwe remleidingen voor, nieuwe schuimrubbers op het luchtfilterhuis en een andere uitlaatdemper erop. En nu de rust wat is wedergekeerd, ben ik een stuurdemper aan het repareren. Die wil ik er graag ook nog opbouwen voordat het seizoen weer begint. Dat ding had eigenlijk gewoon goed moeten zijn, maar de verkoper is niet helemaal eerlijk geweest.

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg


06.jpg

07.jpg
 
Nee ze liggen nog steeds onaangeraakt op de werkbank…. Zit deze week lekker in quarantaine dus zou er wel tijd voor moeten hebben…
 
Zeg jongens (en dames?).
Sega, die de OP beheert, is schijnbaar al sinds 2016 niet meer actief geweest.

Eigenlijk wil ik de OP wel even onder handen nemen, en dan weer actief gaan bijhouden.
Gaan jullie ermee akkoord als ik een nieuw deeltje ga opstarten?

En zo ja, laat dan even weten of je er weer in wilt, evt. met recente foto van je motor?
En dan haal ik de verloren deelnemers er gelijk uit, even mooi opschonen.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me duidelijk, bedankt iedereen 👍

Ik heb een nieuw topic opgestart, de OP is nog een beetje basic en under construction maar dat komt op zn tijd allemaal wel weer.
Om even alle dooie blaadjes eruit te blazen heb ik bewust niks overgenomen van de oude OP. Dus als je graag weer in de nieuwe OP wilt, deel dan even een mooie foto van je motor(en), plus alles dat je erover wilt vertellen, en dan zet ik het erbij.

Verder sta ik open voor suggesties, dus gooi maar in de groep, of stuur me een pb'tje.

Hier vind je het volgende deeltje:


En ik vraag de mods om hier nu een slotje op te doen.

Graag weer tot ziens in deeltje 3! :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan