Veendam en Omgeving Broezen met de Bikes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad Arnold, ook filmpjes voor gevonden:(achterband hoeft meestal niet, tenminste zegt een motorzaak hier, waar ik 2 jaar geleden nieuwe bandjes heb om laten zetten....)
 
Voorlopig betaal ik wel, liefst niet veel natuurlijk, ben wel gewoon zuunige poite :Y

Maar wat doe je nog meer zelf .......aardappelen poten, groente verbouwen en veedrijven :?
....olie pompen, kraken, benzine maken :?
 
Inderdaad Arnold, ook filmpjes voor gevonden:(achterband hoeft meestal niet, tenminste zegt een motorzaak hier, waar ik 2 jaar geleden nieuwe bandjes heb om laten zetten....)


Tja, alles is zelf te doen ;) wil je alleen de tijd etc erin investeren om de benodigde tools te maken.

Ohw balanceren? Achterwiel is minder belangrijk maar zeker niet zomaar niet doen :N
 
Vanavond op Eurosport 2 :
21:45-22:15 - WK Superbike: Phillip Island - race 1
22:15-23:00 - WK Superbike: Phillip Island - race 2

Michael van der Mark maakte zondag op het circuit van Phillip Island zijn debuut in de World Superbike klasse. Met een uitstekende xxxxx plaatst in de eerste race en ondanks xxxxxxxxx in de tweede race kijkt de Nederlander terug op een meer dan geslaagd eerste raceweekend.
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe bandjes zitter er om.
Achterband ging makkelijker dan de voorband.
Gedaan met de Ty-wrap methode.

IMG_20150224_215338.jpg


IMG_20150224_222313.jpg


Balanceren was voor de achterband niet nodig...

IMG_20150226_201747.jpg


Er zat wat speling op de rubbers, stukje fietsband er omheen en het zit weer strak:

IMG_20150224_225833.jpg
 
:9 Haha, Ronny, je bedoeld de dure methode :9

Alle gekheid op een stokkie, ik heb totaal 238 euro voor de 2 banden gegeven en heb dan iets van 75 euro bespaart?
Ben er wel 2 avonden mee bezig geweest (2x 4 uur), maar dat is inc. roken, uitvogelen, stuk hout zoeken, Koffie drinken, met de hond lopen en ook nog op mijn dooie gemak.

Maar ook gewoon leuk om een keer zelf te doen.
Tijdens het monteren/demonteren wel tegen een paar moeilijkheden aangelopen, maar ik ga nog een paar tools (3 goede bandenlichters toch wel iets makkelijker) kopen/maken voor de volgende keer.

dus nog nodig voor de volgende keer:
- 3 bandenlichters (niet te groot en met handvat)
- Bandenbreker (of hoe dat ook heet) zelf maken (ik had nu een metalen stang en los blokje hout wat steed weg wipte)
- En natuurlijk Ty-Wraps (die er voor zorgen dat je het spul erop/eraf krijgt met minimale weerstand)
 
Laatst bewerkt:
:Y
a.k.a. luie methode, maar daarmee doe ik wel weer een bijdrage in de lokale economie.

Ik ben €320,- lichter, is een leuke besparing, kun je mooi benzine van kopen
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de eerste kilometers gereden met de Michelin`s.
Dat rijdt toch altijd weer ontzettend prettig, die nieuwe banden.
Bij 100kmh nog even de handjes los gehad, maar geen schudden of trillen, dus ik neem aan, dat het balanceren ook gelukt is.....
Daarbij nog de nieuwe handvatverwarming geprobeerd, heerlijk, alleen op standje 5 is iets te warm, maar 4 was prima....
Laat de zomer maar komen :]
 
Je kan natuurlijk ook iemand kennen die bij een bandenzaak werkt dan betaal je lekker niks haha je brengt hem alleen even een kop koffie (van de koffie automaat die in de zaak staat) en wat dom gelul :P
 
Zondag 12:00 Ritje!
Start in Veendam bij benzinestation Tango tegenover de Toyota dealer :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan