Veerinstelling TL1000S

De Smet

MF'er
7 jan 2002
128
0
Belgium
Het schijnt dat de standaard veerinstelling van de S uit 1997 (en verder) compleet fout zit. Wie kan mij tips, raad, info geven m.b.t het juist afstellen van veren. Ik rijd sportief. Hoe zet je dat ding ideaal?
 
Probeer eens en van deze. Vering is wel personelijk en ook afhankelijk van je gewicht en rijstijl. Gewoon uitproberen dus.

veervoorspanning ingaande demping uitgaande demping
Standaard:
voor 3,5 ring zichtbaar 7/8 omw uit 7/8 omw uit
achter 1 1/8 omw uit 2 omw uit

Na langeduurtest MOTO 73:
Voor 6e ring zichtbaar 2,5 omw uit 0,75 omw uit
Achter 4,5 omw uit (max.) 1,5 omw uit

Duitse TL1000.de site (voorvork 10mm door kroonplaat):
Voor 5e ring zichtbaar 0,5 omw uit 2 omw uit
Achter 4,5 omw uit (max.) 2 omw uit

Performance Bike (nov. 2002):

Voor 2e ring zichtbaar 0,75 omw uit 1 omw uit
Achter 5mm schroefdraad zichtbaar
0,5 omw uit 0,5 omw uit

Kijk voor meer info op de site van de SV/TL club. http://www.svcontact.com
 
ik heb er zelf een ohlins onder zitten.
maar ik zou eens de pb van een paar maand terug op vragen die hadden ook een goeie set up gevonden.

mlz TLSeerd
 
Het schijnt dat de standaard veerinstelling van de S uit 1997 (en verder) compleet fout zit. Wie kan mij tips, raad, info geven m.b.t het juist afstellen van veren. Ik rijd sportief. Hoe zet je dat ding ideaal?
Als je een beetje kritisch bent dan moet je de rotatie-demper
erafsleutelen.
Vervangen door een ander systeem,ik er een WPsuspension kit opzitten.
Daarmee kun je ook veel beter afstellen.
Instellingen kun je toch het beste zelf uitzoeken,uitgaande van de standaard
instelling,en dan een beetje experimenteren.

succes ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan