Verbeter je helm!

Even serieus,

Mijn oude Schubert Profil I naderde dicht mijn ideaal; relatief stil, en met een kin-klik systeem wat het kinbandje overbodig maakt.

Ik heb recentelijk nog een Profil II gekocht, omdat die knurften van Schubert helemaal gestopt zijn met het "profil" concept, echter de Profil I was beter dan de Profil II '(

Dus dat is mijn suggestie voor "de ideale helm"

Freez
 
ik wil zo'n bekerhouder links en rechts. misschien kan via het ventilatiekleppie wel zo'n slangetje naar binnen :)
 
ik een dak raam wil

velux-logo.jpg
 
Eisen aan een helm?
1) veilig, ook zo veilig mogelijk te verwijderen bij bv een ongeval
2) goede pasvorm
3) GOEDE ventilatie
4) vizier moet altijd goed zicht bieden, ook bij regen (verwarmd vizier?) maar ook bij zon (meekleurend?)
5) stil
6) aerodynamisch
7) bekleding uitwasbaar
8) zo licht mogelijk ivm draagcomfort
9) een HUD met verschillende opties (snelheid etc, maar ook ook de mogelijk om een routeplannerkaart te projecteren)
 
Wat zou jij willen verbeteren aan een helm! Denk aan comfort, opbergen, enz. Alle ideeën zijn welkom. Het is voor een project aan de universiteit twente.
Ik wil er een die:

- lekker zit en je dus geen zeer voorhoofd krijgt na een uur rijden.
- een visier heeft die met mist niet beslaat.
- veel wind doorlaat (bijvoorbeeld 's zomers) maar geen vliegen/pollen/etc.
- het "contact" met de buitenwereld niet wegneemt.

Dat zou allemaal wel handig zijn, maar ach: als die het niet heeft maakt het ook niet uit hoor.. :+
Die laatste 2 punten, uitleg: ik rij graag met visier open omdat je dan meer ziet en hoort en voelt(lijkt het voor mij), maar dan heb je altijd elke rit 1 of meerdere vliegjes die je uit je ogen moet plukken. Maar anders vind ik het gevoel met de motor en buitenwereld zo weinig(met visier dicht). En op een kier werkte laatst ook al niet meer, was weer een slimm vliegje dat door een kiertje van wel 1 cm kwam en natuurlijk recht je ogen invliegt.
 
Toch voor de hand liggend en nog niet genoemd (of ik moet er overheen gelezen hebben :) )

Licht, een integraalhelm van 500gr lijkt me ook wel interessant.
 
Eisen aan een helm?
1) veilig, ook zo veilig mogelijk te verwijderen bij bv een ongeval
2) goede pasvorm
3) GOEDE ventilatie
4) vizier moet altijd goed zicht bieden, ook bij regen (verwarmd vizier?) maar ook bij zon (meekleurend?)
5) stil
6) aerodynamisch
7) bekleding uitwasbaar
8) zo licht mogelijk ivm draagcomfort
9) een HUD met verschillende opties (snelheid etc, maar ook ook de mogelijk om een routeplannerkaart te projecteren)

Omdat:
't zou wel fijn zijn als m'n kapsel een beetje in model blijft :X

[me][Titan neemt voortaan een pot haargel mee naar rijles :z ][/me]
 
Het enige wat ontbrak bij mijn helm (Shark S600) was een donkervizier, die zit er nu erop, dus istie naar mijn mening prima zo :)

Black rulezzz })

full
 
- Vizier dat niet beslaat
- minder last van wind geluid --> k wil mn eigen motorgeluid graag horen.. |(

jaja, maar om nou n vervangingsdemper op een 25 kw fiets te gaan zetten is ook weer n btje pats...

:+

rij nu met Nolan N83 btw

p.s. ist n projectje van Industrieel Ontwerpen bij twente ?
 
electronisch geactiveerd schaduw vizier. 8-)

-Overdag kan die op donker.
-S`avonds kan die op licht.

(je hebt ook van die ramen die donker worden als er spanning op gezet wordt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan