Verbouwing CB1300: TechnoGremlin goes extreme

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tech ik heb ook nog twee hendels liggen voor de CB origineel.
Deze mogen ook wel weg voor 15 euro ps. Zijn 3000 km oud.
Als ze gaaf zijn en als je alleen de koppelingshendel aan mij kwijt wil dan hebben we een deal (moet wel de verstelbare versie zijn natuurlijk) 8-)

Moet je maar ff je bankgegevens via PM geven dan maak ik de centjes over (ook ff aangeven wat de verzendkosten zijn). Doe ik mijn adres PM retour.
 
Laatst bewerkt:
Toch leuk dat ik een bijdrage heb kunnen leveren aan de wederopbouw van Tech zijn CB1300. :9
Hij is onderweg. :]
@pek zorg je even dat je collega's dit netjes afhandelen. ;)
 
Ik kwam trouwens op de website van de fabrikant van mijn dashboard ook nog iets anders tegen:

[afbeelding]

Dit is wat mij betreft wel de absolute uber-gadget: powered gearshifter! oftewel, je schakelpedaal vervangen voor twee knopjes op je stuur, a-la flippers in een supercar :9~

Kost wel ongeveer 600,- euro dus voorlopig maar ff op het 'verlanglijstje voor later' parkeren.


:?

Zoiets hoort op een harley ofzo...
 
Zoiets hoort op een harley ofzo...
Ahum, volgens mij mis je iets hoor :+

Flipper-bediening voor je versnellingen is iets dat je ook tegen komt bij race-auto's. En die fabrikant maakt specifiek spullen voor RACE-motoren en -auto's _O-


Is dus zeker NIET bedoeld voor op een Harley ofzo 8-) Dit ding heeft een schakelmoment van 200 mSec. Kan dus sneller schakelen dan jij met je voet. Komt wsl nog het beste tot zijn recht in combinatie met een quick-shifter (die ze dus ook verkopen).
 
Ahum, volgens mij mis je iets hoor :+

Flipper-bediening voor je versnellingen is iets dat je ook tegen komt bij race-auto's. En die fabrikant maakt specifiek spullen voor RACE-motoren en -auto's _O-


Is dus zeker NIET bedoeld voor op een Harley ofzo 8-) Dit ding heeft een schakelmoment van 200 mSec. Kan dus sneller schakelen dan jij met je voet. Komt wsl nog het beste tot zijn recht in combinatie met een quick-shifter (die ze dus ook verkopen).
dus eigenlijk wil je een automaat _O- :+
maar wel een die het snel doet :Y

en mooi dat het goed gaat met jou *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
dus eigenlijk wil je een automaat _O- :+
maar wel een die het snel doet :Y
_O-

Och, dit is allemaal performance spul wat alleen tot zijn recht komt op een circuit. Als ik het op mijn motor zou bouwen dan zou het voor de heb en voor de show zijn. Daarbij denk ik dat het best nog wel moeilijk is om de juiste hand-coordinatie te leren om hier goed mee te kunnen rijden.

Mijn motor kan trouwens zonder koppeling opschakelen rond 5000-5500 rpm maar ik vindt het niet echt lekker om te doen (wel eens geprobeerd dus).
 
Ahum, volgens mij mis je iets hoor :+

Flipper-bediening voor je versnellingen is iets dat je ook tegen komt bij race-auto's. En die fabrikant maakt specifiek spullen voor RACE-motoren en -auto's _O-


Is dus zeker NIET bedoeld voor op een Harley ofzo 8-) Dit ding heeft een schakelmoment van 200 mSec. Kan dus sneller schakelen dan jij met je voet. Komt wsl nog het beste tot zijn recht in combinatie met een quick-shifter (die ze dus ook verkopen).

Och, dit is allemaal performance spul wat alleen tot zijn recht komt op een circuit.

vraag me dan toch af waarom dit soort speeltjes niet op sportmotoren, superbikes of gp fietsen te vinden zijn.
 
Laatst bewerkt:
vraag me dan toch af waarom dit soort speeltjes niet op sportmotoren, superbikes of gp fietsen te vinden zijn.
Geen idee, maar zal vooral te maken hebben met gewicht. Die motoGP fietsen zit niks te veel op en zelfs de benzine wordt per gram afgewogen.

Als ik er over nadenk dan komt dit meer tot zijn recht bij een dragrace waar de schakeltijd direct van invloed is op het resultaat (maar dat is misschien ook weer onzin).

cool, een schakelend dashboard. })
_O-

Is dat niet lastig kijken dan, je dashboard naast je voetsteun ??
_O-
 
Over de powershifter, kwam dit nog tegen (ter info):

Power shifters have been used in drag racing for years. Used to used the swingarm as a compressed air tank and fire the shifter with an air cylinder. As the rider was lay down, the gear linkage had to be so long, the flex was a nightmare to overcome and missed shifts resulted. It also made for a lightening quick shift. They are now using linear servo motors, so no air needed.
The power shift is now coming into road/race bikes. Translogic have had a system for a while. It incorporates the quick shifter electronics. Two buttons on the LH bar control up and down changes. Does need accurate setting up though. Faster changes tho when you do use. Soem are even blipping the throttles on down changes now.....
It's kinda like paddle shift on cars but for bikes.
8-)
 
Wordt een stoere fiets man!
Ben ook zeer te spreken over die rood/witte kleurstelling.
Zou je trouwens ipv. je vork te laten repareren niet meteen een dikke USD-vork er in zetten.
Dikke fiets als deze kan dat wel hebben denk ik. Wordt de voorkant iets robuuster van.
Heb er nog een voor je liggen van een GSXR1100. Poten van 52mm.
Vorig jaar opnieuw verpakt en voorzien van nieuwe binnenpoten.
:W
 
Wordt een stoere fiets man!
Ben ook zeer te spreken over die rood/witte kleurstelling.
Dank je, en die kleurstelling ben ik ook helemaal wild van. Ik heb een fotosoepje gemaakt van die Binota koplamp op mijn CB (om een idee te krijgen) en dat staat echt erg bruut.
Zou je trouwens ipv. je vork te laten repareren niet meteen een dikke USD-vork er in zetten.
Dikke fiets als deze kan dat wel hebben denk ik. Wordt de voorkant iets robuuster van.
Heb er nog een voor je liggen van een GSXR1100. Poten van 52mm.
Vorig jaar opnieuw verpakt en voorzien van nieuwe binnenpoten.
:W
Ik zou wel een USD-vork willen. Maar zie daar voorlopig zowel kwa kosten als wat het werk betreft van af. Nieuwe binnenpoot is al besteld en er gaan nu meteen hyperpro veren in die ook al onderweg zijn. Samen met de nieuwe remschijven en blokken kost alleen de voorkant al een leuke berg geld. Ik verspijker alles bij elkaar 3000 tot 3500 euro voordat'ie weer rijdend en toonbaar is dus voorlopig is het daarmee ff mooi geweest. Is ook nog een kans dat ik er een powercommander op moet zetten ivm de andere uitlaat en de luchtfilter modificatie dus dan komt er zo nog 500,- bij (incl. afstellen op de bank enzo). En ik moet voor het komende seizoen nog een compleet nieuwe outfit want ook die was compleet in de gruzelementen natuurlijk (race-combi, helm, laarzen en handschoenen). De achterkant voorzien van de bijpassende remschijf en stalen leidingen staat ook al op plan 2 |(

Er is nog van alles wat ik verder zou willen doen maar je kan de munten maar 1 keer uitgeven 8-)
 
En dit is allemaal extreme? :+ (Sorry,kon het niet laten :X )
:W

Sorry,had de openingpost nog niet gelezen....slik mijn woorden weer in. :o
Succes met de bouw. :Y
 
Laatst bewerkt:
En dit is allemaal extreme? :+ (Sorry,kon het niet laten :X )
:W
Hey Mister G, ik volg jouw topic ook hoor. Net schuurtje ben je aan het bouwen (ik ben duidelijk niet de enige die jaloers is :+ ).

Inderdaad, dit is maar kinderspel volgens jouw maatstaven. Ik zou best wel ff willen komen winkelen bij jou (heb stiekem wel al lopen denken over zo'n achterbrugje van jou :} ). Extreme in dit geval is (zoals ik in de OP heb gezet) meer gericht op de handling, kijken of ik van zo'n dikke 1300 een beetje een circuit-waardige fiets kan maken (maar dan wel gewoon voor op de weg). En er rijden niet zoveel CB1300's rond in den lande die een custom paint hebben (voor zover ik weet) dus het zal er best wel bezienswaardig uit gaan zien.

Als ik de muntjes had dan wist ik het wel en mocht jij zo'n frame maken als die sponRon 8-)
 
Iedereen bouwd zijn fiets om naar eigen mogelijkheden(financieel ook uiteraard :+ )en eigen kunnen.Vind het al mooi dat men afwijkt van het standaard patroon en naar eigen inzicht zelf wat gaat bouwen wat men mooi vind.
Heb die cb1300 altijd al een mooi dikke oldskool fiets gevonden,zit echt een mooie lijn in dit ding maar zijn geen scherpe stuurfietsen natuurlijk.Maar daar ga jij wat aan veranderen. :+
Succes ermee en een freempje/brugje bouwen kan altijd nog. ;)
 
Heb die cb1300 altijd al een mooi dikke oldskool fiets gevonden,zit echt een mooie lijn in dit ding maar zijn geen scherpe stuurfietsen natuurlijk.Maar daar ga jij wat aan veranderen. :+
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die CB1300 best strak vindt sturen, vooral nadat ik er BT016's onder heb laten leggen. Superbike stuur en naar voren verplaatste risers doen ook best veel. Maar ja, ik kom dan ook van een Magna V65 af :X

Maar ik verwacht vooral op het punt van handling een hoop resultaat te boeken. Inderdaad jammer dat een USD-voorvork er nog ff niet in zit, zou ook nog wel wat helpen denk ik.
Succes ermee en een freempje/brugje bouwen kan altijd nog. ;)
Brugje gaan we het vast nog wel een keer over hebben :Y . Wat ik bij jou allemaal langs zie komen is :9~ :9~ :9~
 
Inderdaad jammer dat een USD-voorvork er nog ff niet in zit, zou ook nog wel wat helpen denk ik.

Dat is nieteens zeker..... ligt er maar net aan wat je met die voorvork allemaal veranderd aan je geometrie.. stijfheid van de vork zegt lang niet alles.
 
Dat is nieteens zeker..... ligt er maar net aan wat je met die voorvork allemaal veranderd aan je geometrie.. stijfheid van de vork zegt lang niet alles.
Daar zeg je zoiets; iedereen roept altijd dat een USD beter is maar wat nou exact de voordelen/nadelen van de een tov de ander zijn is mij ook niet helemaal duidelijk.
 
Een upsd is meestal stijver kwa opbouw,zal dus minder vervormen kwa remmen en torsiekrachten in de bochten.Gaat de meesten ook om de looks,al vind ik een dikke rsu ook mooi om te zien.En als je nu ook nog een kortere vork neemt zal die meer op zijn kop staan en dan heb weer een steilere balhoofdshoek,waardoor die weer even vlotter (in)stuurt.Je kunt uiteraard ook de vork wat laten doorsteken in de platen.
:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan