Da Puppet Masta
Die hard MF'er
- 31 mrt 2003
- 669
- 0
Dus ook de cardan , de ketting of de belt.
Als we dus 12% handhaven dan kan ik wel zeggen dat het een zuinige (nml 112 op de kruk ipv 115)bank is en dat ik inderdaad ongeveer 118.5 pk uitkom. Want die gewonnen 3.4 pk zal dus op de krukas 3.4*1.12= 3.8 pk zijn.
Ga nu lekker slapen, morgen weer,
Bye
DPM
Dat vermogensverlies is natuurlijk een gemiddelde, dat door de meetbank wordt "aangenomen" om tot de achterwielpk's te komen. Het werkelijke verlies zal per motor verschillen.
Bovendien: waar praten we helemaal over? Die winst van 3 a 4 pk ga je zéker niet merken, tenzij er door de nieuwe uitlaat ergens een "dip" wordt opgeheven of juist geïntroduceerd. Op topsnelheid kan dat hooguit een paar kilometer verschil uitmaken. Een beetje tegenwind nivelleert dat al.....
Okee nog een antwoordje dan,
nee fiets is niet bagger...want Sub4sec had op andere bank standaard 104 en nu op deze bank mEt heel systeem en K&N 105,5. Maar 1.5 gewonnen. bank is gewoon redelijk strak maar is alleen maar prima want die luitjes met 111 awpk's met een 600 cc...uhu right.
Bye
De bank hoeft niet persé zuinig te zijn.
Kan ook zijn dat jouw fiets gewoon bagger is
Vrienden aan 't maken
ja maar niet iedere fiets is hetzelfde. Daarnaast zou je moeten meten op 1 bank en niet op verschillende want je kan zo niet vergelijken. Paul Ritzen heeft een 118pk sterke CBR600RR op de bank gehad. Heeft ook wel de nodige duiten gekost die fiets
Zoals op school hé
De school is nog niet begonnen en al meteen heibel met de docenten
Oh ja, het waren 117,9 achterwiel paardjes....., toen ik begon waren 't er iets van 106.
Evaring dus..........., maar ja, de docenten leren je 't uiteindelijk ook
Ik hoorde wel eens als "vuistregel" dat ieder tandwielen-raakpunt 10% van het vermogen kost.
Oh ja, het waren 117,9 achterwiel paardjes....., toen ik begon waren 't er iets van 106.
Tis eerder andersom. De bank meet aan het achterwiel en gooit er een correctie overheen om aan de krukas PK's te komen. En idd, 3 à 4 PK op top zul je over het algemeen niet merken. Maar vaak zorgt het ook voor een verbetering in het midden gebied of het verminderen van een dip in de powerband. En dat merk je wel.Dat vermogensverlies is natuurlijk een gemiddelde, dat door de meetbank wordt "aangenomen" om tot de achterwielpk's te komen. Het werkelijke verlies zal per motor verschillen.
Bovendien: waar praten we helemaal over? Die winst van 3 a 4 pk ga je zéker niet merken, tenzij er door de nieuwe uitlaat ergens een "dip" wordt opgeheven of juist geïntroduceerd. Op topsnelheid kan dat hooguit een paar kilometer verschil uitmaken. Een beetje tegenwind nivelleert dat al.....
En idd, 3 à 4 PK op top zul je over het algemeen niet merken. Maar vaak zorgt het ook voor een verbetering in het midden gebied of het verminderen van een dip in de powerband. En dat merk je wel.
Tis eerder andersom. De bank meet aan het achterwiel en gooit er een correctie overheen om aan de krukas PK's te komen.