vering instellen

Gimli

MF veteraan
15 aug 2002
1.493
0
42
Is mij dus verteld dat dit kan bij mijn fireblade, nou is alleen mijn vraag hoe hoort ie fabrieks af te staan, als ik namelijk met losse handjes ga rijden bij 120 km per uur zwabbert het stuur een beetje, hij rijdt wel gewoon in een rechte lijn door,als iemand hier tips over heeft dan hoor ik het graag
 

Sander

MF veteraan
9 mrt 2002
3.069
0
45
Friesland
www.rrzone.com
Ik heb 'm alleen voor een 99-er :(

Maar je kan ook even 'het boekje' bestellen :?
Kost niet veel en er staan altijd interessante dingen in. Kan gewoon bij de dealer.
 

tlpeter

MF veteraan
29 jul 2002
3.435
1
44
west brabant
dat zwabberen kan ook komen door kromme remschijven of verkeerd afgesleten banden door slechte vering
dus niet alleen op de afstelling letten
 

Gimli

MF veteraan
15 aug 2002
1.493
0
42
De Banden en remschijven zijn nieuw, het is ook niet echt zwabberen, meer een trilling, de motor rijdt wel in een kaarsrechte lijn door en zo rond de 60 km per uur stopt het trillen...
 

Hans_V

Die hard MF'er
22 okt 2001
800
0
72
Heerlen
Zoals wel eens in andere topics is opgemerkt.
Onbalans.
Wiellagers.
Balhoofd.
Kromme velg?? :? :? :?
 

Gimli

MF veteraan
15 aug 2002
1.493
0
42
Velg = in orde
balhoofdlager = nieuw
wiellagers zijn ook nieuw,
daarom denk ik ook dat het in de afstelling van de vering zit, ik heb de blade op 2 augustus opgehaald bij de dealer, en daar hebben ze voor de afleveringsbeurt al deze dingen vervangen.
Alleen de vering instellingen hebben ze niet nagekeken... '(
 

Gimli

MF veteraan
15 aug 2002
1.493
0
42
Nee, zitten ook goed, helaas zijn het wel continentals, dat zou het wel eens kunnen zijn ;)
 

René_R1

MF veteraan
30 jul 2002
3.224
0
Nee, zitten ook goed, helaas zijn het wel continentals, dat zou het wel eens kunnen zijn ;)
Continentals :? :? :? ??? Wat is dat voor een dealer (of vorige eigenaar) om zulke stukken rubber die een stratenmaker nog niet eens zou gebruiken onder zijn knieën als banden op een sportieve motor te leggen :r :r :r !!!
 

Gimli

MF veteraan
15 aug 2002
1.493
0
42
Het was inderdaad een dealer..maar heb nu zo'n 2500 km weggereden met die banden en heb er fijn mee aan de motor kunnen wennen, je kunt er plat mee heeft een maat van mij ook gedaan plat op het asfalt ;( slechte zaak, de kleefkracht is niet echt super..wel mooie vonken....) ben al aan het sparen voor andere banden.....
 

yamaRules

Die hard MF'er
5 aug 2002
836
2
nvt
Het zou best aan je afstelling van de vering kunnen liggen. Ik zou ten eerste ffies kijken voor een boekie (bij de dealer) waar de standaard afstelling in staat. Kijk ook of de aftelling aan beide kanten hetzelfde is. (een klikkie aan de ene kant meer merk je echt).
Probeer dan eerst de standaard instelling een kijk wat ie doet, daarna kan je hem gewoon beetje bij beetje gaan afstellen wat jij het lekkerst vindt rijden.

Ik had op de op en- afritten van de snelweg last van een zwabberende achterkant en heb toen mijn uitgaande demping ffies strakker gezet, Nu gaat ie als een strijkijzer door de bocht.

Succes
 

Gimli

MF veteraan
15 aug 2002
1.493
0
42
Heb het boekje ondertussen gekregen van de dealer, had ie nog liggen dus vandaar..heb de vering al helemaal teruggezet naar origineel, stond inderdaad beroerd.Staat nu beter maar ijk heb het er met de dealer over gehad, is trouwens Goedhart in Bodegraven, en er komen van de na de winterstop nieuwe banden op, of metzeler (die meer op slicks lijken dan op gewone banden :9 ) of Bridgestones op..
{
Maar eerst een stuurdemper zodat ik weer vrolijk hard kan gaan :} :}