Verkeersexamen, op wat voor vreemde dingen zak je?

Zakken kun je voor de meest lullige dingen. We kunnen niet zomaar zeggen, hier zak je voor, of daarvoor slaag je zeker wel. Want als je als een dwijl op een bepaald stuk rijdt, maar op andere stukken weer te hard is het ook niet goed.

Je moet gewoon je ding doen, geen zenuwen en lekker rijden :). Komt het heus goed.
 
Kunnen ze zien of je achterrem niet gebruikt eigelijk ? via een lichtje ofzo?:P
Volgens mij kan een instructeur dat zien aan of je wel of niet je rechtervoet gebruikt... Ik kan me nog herinneren dat mijn instructeurs me bij de eerste paar lessen op de weg nog wel eens erop wezen dat ik ook de achterrem moest gebruiken.
 
Met je voet op de koppeling ?
Dat is pas knap :}

_O-

Poot over het stuur!!
Dan zak je wel hoor denk ik :Y

Je moet je voet zetten op de kant waarop je draait, dus weg rijden naar links, voet op linker steppie en rechts andersom dus, denk er wel aan dat zodra je rijd je je andere voet op op het steppie zet...
Geen sleep voetje dus...
Verder met stop oefeningen etc mag je alleen je rechter voet aan de grond zetten, dus ik denk dat bij het weg rijden (ook op een heuveltje) gewoon links op 't stepje, mits rechtdoor of linksaf...
 
ik ben gezakt grotendeels doordat ik achterom keek bij het wisselen van rijstrook. Ik vertrouw me spiegels niet helemaal namelijk dus ik keek voor de zekerheid ook om, vond ze niet goed.
 
ik ben toen gezakt omdat een auto voor me moest remmen terwijl ik met 60 op een 50kmweg naar rechts ging.

vond ik heel raar want der was geen auto
 
Ik vergeet altijd dat knipperlicht! |( |( |(
Hoop volgende week bij AVD-examen niet :)
 
neej want dit vind ik nog steeds HEEL raar

want ik reed netjes op de linkerbaan en ging naar rechts. geen auto gezien.
maar als mevrouw de eximantor gewoon optijd gezegt had we gaan naar links was ik never nooit naar rechts gegaan
 
neej want dit vind ik nog steeds HEEL raar

want ik reed netjes op de linkerbaan en ging naar rechts. geen auto gezien.
maar als mevrouw de eximantor gewoon optijd gezegt had we gaan naar links was ik never nooit naar rechts gegaan

Dat soms een aanwijzing laat wordt gegeven is opzettelijk om te zien hoe je reageert. Het gebeurt immers in een normale situatie ook wel eens dat je opeens ziet waar je moet zijn. En er zijn zat bestuurders die dan zomaar het stuur omgooien.

Als er echt geen andere auto reed, dan kan het niks anders dan haar eigen auto zijn geweest. En ook dat doen ze wel eens opzettelijk, jou in de weg gaan rijden, want ook dat komt in het verkeer voor.
 
Achja, dat motorexamen. Een foutje zo hier en daar word wel getolereerd, als het maar niet teveel foutjes worden. Op een keertje knipperlicht vergeten zak je niet, maar wel als je daarbij ook nog eens niet fatsoenlijk remt, een bordje mist, verkeerd voorsorteert, etc.

Ik ben in 1x geslaagd voor voertuigbeheersing ondanks dat ik keihard met 50 op m'n bek ging bij de noodstop. Dat was een pijnlijke ervaring overigens.
Ook in 1x geslaagd voor verkeersdeelname met als enige opmerking dat ik een auto voorrang gaf die het niet had. Sja, ik vertrouwde 'm niet.

En toch bak ik van dat motorrijden nog steeds niet veel. Ik kan niet eens kneedownen, wheelien ook al niet, er is geen rul aan m'n achterband te bekennen, en van m'n rechtersteppie heb ik alleen per ongeluk wat metaal afgesleten.
 
en van m'n rechtersteppie heb ik alleen per ongeluk wat metaal afgesleten.

Daar kun je heel simpel iets aan doen ;)
full
 
Dat soms een aanwijzing laat wordt gegeven is opzettelijk om te zien hoe je reageert. Het gebeurt immers in een normale situatie ook wel eens dat je opeens ziet waar je moet zijn. En er zijn zat bestuurders die dan zomaar het stuur omgooien.

Als er echt geen andere auto reed, dan kan het niks anders dan haar eigen auto zijn geweest. En ook dat doen ze wel eens opzettelijk, jou in de weg gaan rijden, want ook dat komt in het verkeer voor.
ja maar een examinator mag zich niet bemoeien met je examen...deed ie bij mij ook. ik bleef op een lege 2baansweg in bbk onodig links rijden, hij ging rechts in me dooie hoek rijden en ja ik moest rechtsaf...en los het maar op :+ maar alsnog een examinator moet zichzelf niet als obstakel opwerpen
 
blijf kijken

ben in 1x geslaagd, met krappe 150 op invoegstrook bij invoegen, ff 3 vrachtwagens inhalen:).
laat zien dat je kijkt

ik zag alles, loste het soms niet zo heel netjes op, maar ik zag alles en anticipeerde op alles, ze vertrouwden het wel :) dat was hun verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Tja, en soms zijn er andere omstandigheden die het weat lastiger makne. Mijn vriendin WAS niet zenuwachtig voor het afrijden. Haar verhaal:

Mijn vriendinnetje moest dus afrijden gisteren. Ze moest om 9:50. Word ik om 9:40uur gebeld door haar: ze staat bij een afrit van de Zuilense ring en is haar instructeur kwijt, rijschool Wieringa onbereikbaar, instructeur onbereikbaar en ze kent de weg daar niet.

Bleek: ze reden met zijn tweeen en een instructeur. Nummer 2 zou op haar wachten als ze examen deed en daarna zelf afrijden. Bij een stoplicht raakte ze de instructeur kwijt. Hij zei dat ze de afrit Maarssen-dorp moest nemen en dat heeft ze gedaan. Die komt alleen op een hele drukke weg uit, dus ze is een klein stukje door gereden naar de eerst veilige plek om te stoppen: een bushalte. Ik ken die weg en geloof me, daar ga je niet in de berm staan. Heel slim dus.
De instructeur is haar dus niet komen zoeken. Ze hebben haar daar 10 minuten laten staan en toen heb ik haar uitgelegd hoe ze bij het CBR moest komen, waar haar instructeur rustig aan de koffie zat........ Ik heb nogwel de rijschool aan de lijn gehad tussendoor en die zei dat ze maar gewon zelf moest rijden naar het CBR (wat absoluut niet mag).

Heel gehaast en zwaar gestressed (want inmiddels een kwartier te laat) begonnen aan het afrijden wat dus niet lekker liep. o.a. gewoon heel knullig 2 keer een afslag gemist, maar de rest liep ook niet echt lekker.

Vervolgens geen sorry van de instructeur, van de andere afrijder wel gehoord dat hij niet is wezen zoeken (alleen naar de afrit gekeken of ze daarop stond. Ja hoor, op een 100/km/u weg zou ik ook stooppen). Wel de opmerking dat ze dan maar op de vluchtsrook had moeten stoppen. (nee, want ze moest van hem de afslag nemen). De andere kandidaat eerst laten rijden zodat ze bij kon komen was blijkbaar ook geen optie. hij zei nog wel dat als ze bij het afrijden nou net zo gereden had als tot ze elkaar kwijtraakten ze zeker geslaagd zou zijn. Nou, wat een troost.


Al met al bijzonder matig in mijn ogen (zacht gezegd). Ze hebben wel geregeld dat ze zaterdag alweer kan afrijden (hoe dat in 1 keer kan??) Maar geen zorry, excuses of wat dan ook. Ook mag ze weer de volle mep dokken, inclusief de motorhuur voor 40 minuten afrijden, wat ik met een tientje of 4 à 5 echt schofterig hoog vind (staat nergens in de folder natuurlijk). Inclusief een uur vooraf rijden betekend dat dat ze naast de cbr kosten nog eens 100,- extra moet aftikken.


ze kon nog geen week later een plekje van een uitvaller overnemen en slaagde gewoon. Ze heeft tussendoor geen les meer gereden.
 
ik ben gezakt grotendeels doordat ik achterom keek bij het wisselen van rijstrook. Ik vertrouw me spiegels niet helemaal namelijk dus ik keek voor de zekerheid ook om, vond ze niet goed.

:? :? Ik heb juist geleerd om telkens als je van rijstrook wisseld om achterom te kijken voor je de knipperlichten gebruikt.
 
:? :? Ik heb juist geleerd om telkens als je van rijstrook wisseld om achterom te kijken voor je de knipperlichten gebruikt.
over je schouder kijken dus...niet achterom kijken das een verschil,

je moet je dooie hoek wel controlleren, maar je moet niet recht achteruit gaan lopen kijken daarvoor zitten juist die spiegels erop.
 
over je schouder kijken dus...niet achterom kijken das een verschil,

je moet je dooie hoek wel controlleren, maar je moet niet recht achteruit gaan lopen kijken daarvoor zitten juist die spiegels erop.

het probleem is ook, wanneer je achterom gaat kijken, je trekt je motor mee en dat is controle verlies en dus slechte voertuigbeheersing. Ook al heb je het AVB examen gehaald, bij AVD is voertuigbeheersing ook errug belangrijk
 
Net rijles gehad :)
nog 2 lessen dan examen. gewoon om me oude slechte gewoontes er compleet uit te krijgen. :P

Me enige minpunt is dat ik soms loop te kijken ofzo? waardoor ik niet zie wat er voor me gebeurd. Maar persoonlijk ervaar ik t niet zo :P maar het is wel beter als ik voor nu nog even niet naar de landschap ga kijken en geile meiden in korte rokjes die op de stoep lopen :P

En me snelheid is niet altijd helemaal constant, op een weg van 70 rij ik vaak 80 en rem soms dan een beetje af ofzo. ik ga voortaan gewoon snelheid limiet aanhouden! :)

Maar ik snap wel dat ie nog wil dat ik 2 lessen er bij neem. Ik heb 17lessen lang alleen AVB lopen oefenen.... >< maar dat was mede door dat me instructeur telkens op vakantie ging om de 3weken...... :( :( waardoor ik het telkens 'opnieuw' moest oppakken waar ik gebleven was, zeg maar.

Ik begon in April en deed examen in Augustus! met mijn AVB. (wel geslaagd!)
 
Kieken is een hoofdzaak. als je niet goed kijkt dan zak je geheid! (wow, mooie rijm)

Niet mee eens... Laat zien dat je kijkt, laat zien dat jij daar rijdt en straal zelf vertrouwen uit en dan red je het wel!!

Als je zelfvertrouwens uitstraalt heb je al een puntje extra!
 
Terug
Bovenaan Onderaan