Wegmisbruiker
If things don't go right, go left.
- 26 jun 2005
- 31.031
- 2.332
Het zal tijd worden dat ze dit invoeren.
Goed 'idee' !
Goed 'idee' !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geen idee waar je het over hebt, maar ik ben veur
In Duitsland gereden en in Denenmarken en daar wordt het eerst oranje voordat het groen wordt, is uber chill. Niet lopen kloten met een ingetrapte koppeling (of ingeknepen, mijn Kawa heeft een zeer lichte koppeling dus dat is niet zo erg) maar gewoon ontspannen in N en dan bij oranje pas intrappen.
Zou denk ik ook erg goed werken met al die nieuwe auto's met start-stop.
Dat lijkt mij niet, want als het oranje is mag je al optrekken= rijden dus gaat dit waarschijnlijk af van de tijd dat je groen krijgt.Denk dat je de cyclustijd kunt aanpassen zodat je volgende situatie krijgt (tijden zijn even puur als voorbeeld)
Nu:
Rood 3 minuut
Groen 3 minuten
Oranje 30 seconden
Totaal dus 6 minuten 30 seconden
Straks:
Rood 2 minuten 30 seconden
Rood/Oranje 30 seconden
Groen 3 minuten
Oranje 30 seconden
Totaal dus 6 minuten 30 seconden
En groen staat nog steeds op 3 minuten....Echter heeft de weggebruiker nu dus 30 seconden om voor te bereiden op het komende groen...waardoor hij dus eerder weg kan rijden en er daardoor dus meer bestuurders door kunnen in dezelfde tijd....
Dat lijkt mij niet, want als het oranje is mag je al optrekken= rijden dus gaat dit waarschijnlijk af van de tijd dat je groen krijgt.
Dat lijkt mij niet, want als het oranje is mag je al optrekken= rijden dus gaat dit waarschijnlijk af van de tijd dat je groen krijgt.
niet meer dan logisch iddAls ze het zo in de wetgeving regelen zoals in bijvoorbeeld duitsland...dan mag je dus niet optrekken als het rood/oranje is....dat is enkel de tijd om je voor te bereiden op het weg rijden...
Dat zal in nederland zo ook wel ingevoerd worden denk ik....
Ben je in blik op de weg geweest? Of heb je het alleen gekeken?
Verhuis naar Duitsland dan heb je nergens meer last van.
Haha oke, nee dr was toen zon kerel in die dat ook had bedacht. had zelfs uitgerekend wat het ongeveer per dag aan totale tijd kostte enzo, die ene seconde reageertijd.Hoezo
En ik kijk ook wel vaak ja. Daarnaast is dit ook een beetje mijn werk
De tijd die nu tussen rood (voor de één) en groen (voor de ander) hoeft toch niet mee te veranderen De laatste twee seconden rood wordt nu gewoon oranje. De hele cyclustijd kan zelfs gelijk blijven. Maar nu met een betere doorstroming.
Als je dit niet verandert word de foutmarge voor rood rijders toch kleiner?
Want het word straks,
rood
rood/geel -> in de toerenbegrenzer jagen
groen -> koppeling LOS
En dan ben je gelijk weg op het moment dat groen valt, iemand die net door rood rijd zul je dan vol raken.
Of krijgen we dan ook weer bekeuringen voor onnodig toeren maken bij rood/geel ofzo.
Vraag me af of het er veiliger op word, in theorie lijkt het erg mooi idd.
Als je dit niet verandert word de foutmarge voor rood rijders toch kleiner?
Want het word straks,
rood
rood/geel -> in de toerenbegrenzer jagen
groen -> koppeling LOS
En dan ben je gelijk weg op het moment dat groen valt, iemand die net door rood rijd zul je dan vol raken.
Of krijgen we dan ook weer bekeuringen voor onnodig toeren maken bij rood/geel ofzo.
Vraag me af of het er veiliger op word, in theorie lijkt het erg mooi idd.
Ik vind niet dat ze dat al hebben ingevoerd eigenlijkIk vind dat ze dit al veel langer geleden al hadden ingevoerd.
Als automobilst ben ik voor als motorrijder tegen. Waarom omdat ik vaak de file voor het verkeerslicht voorbij rij en dan vooraan naast een auto sta.
Dat is soms aan de krappe kant. Nu gaat dat goed om dat ik altijd als eerste weg ben en de automobilst me dus niet kan raken. Maar ik ben bang dat het koekblik bij dit systeem oranje al gaat rijden terwijl ik netjes op groen wacht.
Niet zo'n prettig idee.
Als ze allemaal hun richtingaanwijzers altijd gaan gebruiken dan wel.
Ik vind een (af)teller een beter idee dan rood, rood + geel, groen cyclus. Dat laatste zal wel veel goedkoper zijn. Of het echt helpt voor de doorstroming vraag ik mij af. Zou wel verstandig zijn daar eerst onderzoek naar te doen voordat we weer (veel) geld uitgeven.
Als doorstroming het belangrijkste doel is, zouden er dan niet andere maatregelen veel effectiever zijn? Bijvoorbeeld:
.
- betere afstelling (vaak is de kruising lang leeg),
- slimmer plaatsen van voelers (zodat je niet bij de streep moet stoppen om opgemerkt te worden),
- niet alleen de cyclustijden aanpassen, maar ook de volgorde aanpassen aan het verkeersaanbod,
- gekoppelde systemen (groen golf)..