Verkeerslichten die niet reageren

Werkt alleen bij volle maan hoor, je kunt beter je motor even plat op de lussen leggen... :+


Zoiets ? Of subtieler?

0703wreck-1.jpg
 
En nog steeds mensen die denken dat het om gewicht gaat.... :+

Je motor is voornamelijk van aluminium en dat is een onvoldoende kern om de inductielus te activeren.

Gewoon door rood rijden (uiteraard eerst links-rechts-links gegekeken) en voor laten komen als je een prent krijgt. Weet alleen niet zeker of je daarmee wegkomt, al zullen je kansen denk ik toenemen als je het al eens bij de wegbeheerder hebt aangegeven.
 
Bericht gehad van RWS: geen magneetje voor Martell... -O-
 
Tips die ik ooit gelezen heb van iemand die die dingen maakt/afstelt.

- Snelheid maar niets uit. De lus oscileerd met een bepaalde frequentie. Door dat een ijzeren object in de lus komt veranderd de oscilatie frequentie totdat de object weer uit de lus verdwijnt.
- De lus is het meest gevoellig aan de randen dus juist niet er midden op gaan staan maar op de rand.
 
Bericht gehad van RWS: geen magneetje voor Martell... -O-

Naar aanleiding van uw melding kunnen wij u het volgende mededelen:
Hartelijk dank voor uw reactie. Tot onze spijt moeten wij u meedelen dat deze melding niet valt onder de verantwoordelijkheid van Rijkswaterstaat.

De N61 en N62 vallen onder de verantwoordelijkheid van de provincie Zeeland. Wellicht kunt u contact opnemen met de provincie Zeeland op telefoonnummer 0118-621700, en vragen wat voor u de mogelijkheden zijn.

Nou, ze doen wat ze beloven. Een net antwoord binnen 3 dagen :}

Maar ja........het helpt me zo weinig _O-
 
van de week weer 1 in rotjeknor, andere lichten gingen inmiddels al voor de 3rde X op groen, toen was ik het zat.
Ik reed naar voren tot over de streep, draaide mij om en wenkte naar de koekblikker achter mij dat hij naar voren moest rijden.
Hij keek mij aan alsof hij een drol doorbeet en maakte gebaren zo van, wat mot je nou.
Ben toen maar door rood gereden :)
 
Dé oplossing:

neem twee ijzeren platen van ongeveer 150x5 cm. Schroef in den middel
van beide platen een rond gat (nee, geen vierkant) en vebind ze met elkaar
middels een schoefje en boutje. Bij het stoplicht (bij voorkeur al;s het rood is)
dient men deze snel uit te klappen en vóór de brommer op het asfalt te kwakken.
U zult zien dan de stoplicht op groen zal gaan. Klap snel het ga-op-groen-kruis
weer in en rijd door het groene licht.

Het heeft enige oefenig nodig. U zult meerdere malen na het inklappen van het kuis
weer voor het rode stoplicht staan maar onthoudt: Niet opgeven, de aanhouder wint.

succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan