verlaagde tuin / kleine helling voor motorstalling

Geen idee maar mijn schuur staat ook 40 cm vrij van de grond. Maar duw hem er zo in.
Heb een knikbare oprijplaat van +/- 2meter. Duw ik hem ook zo de bus mee in.

Is niets zwaars aan.

Heb alleen wel 2 motoren 1 van ongeveer 160 kg en een van 200 kg

Gr Roy
 
vanaf welke kant kom je de poort door? aangezien de scharnieren rechts zitten is het het makkelijkst als je van rechts komt. ik weet niet of dat kan, want ik weet niet wat er achter de poort zit. en dan onder een hoek naar beneden. hopelijk heb je genoeg ruimte om je motor te kunnen keren.

mijn Pan European heb ik in mijn schuur gekeerd, in een ruimte van 5 bij 5 waar 1. een hoop zooi staat en 2. nog een Honda SilverWing staat. veel heen en weer steken, maar het is wel gelukt. met andere woorden: hoe groot is je terras?

in mijn schuur heb ik soortgelijke situatie, het hoogteverschil tussen vloer en drempel is ongeveer 40cm (ik heb het idee dat het bij jou meer is), en recent heb ik een oprijplaat van aluminium gekocht. die plaat is 1,50 lang en 20cm breed en heeft een opstaande rand, zodat ik niet van de plaat kan rijden.

[afbeelding]

:]

zoo da's geen tuintje van Rob de tuinman :+
 
Ik zou de scharnieren aan de onderkant van de deur maken heb je tevens een mooie oprijplaat O-)

Vind ik niet eens een heel dom idee. Als alleen af en toe de motor er doorheen hoeft waarom ook niet. Lange en brede rijplaat wat wil je nog meer. Traanplaat oid erop en iets om de rand te beschermen en klaar.

Natuurlijk niet echt een handige optie als de deur regelmatig open moet :+
 
moet je wel zeker weten dat het een stevige (dus massief houten) deur is. als het spaanplaat of waaibomenhout is, gaat je motor er vrij snel doorheen.
 
Goedbeschouwd zou het voor iemand met zo'n opleiding e.d. toch niet echt moeilijk moeten zijn om een oplossing te verzinnen......
 
dat zou je denken...

mijn broer heeft HTS Autotechniek+een aantal studies/cursussen er achteraan. maar of-ie in staat is om een motorblok op te bouwen....ik betwijfel het. bovendien zit hij nu in een compleet andere functie dan waar hij voor geleerd heeft: hij vertaalt handleidingen voor ...jawel...eiersorteermachines! volgens mij kan iemand met MBO dat ook wel.
 
dat zou je denken...

mijn broer heeft HTS Autotechniek+een aantal studies/cursussen er achteraan. maar of-ie in staat is om een motorblok op te bouwen....ik betwijfel het. bovendien zit hij nu in een compleet andere functie dan waar hij voor geleerd heeft: hij vertaalt handleidingen voor ...jawel...eiersorteermachines! volgens mij kan iemand met MBO dat ook wel.
Jij hebt vertrouwen in je broer :+

Ligt er aan uit welke taal het vertaald moet worden :X
 
Het probleem is de ruimte om er naast te lopen. Dit moet voldoende zijn om de motor te houden ook als deze een keer wat verder overheld. Dan moet je nog een extra stapje opzij kunnen doen. Die 40cm is te hoog om via een smalle plank er naast te kunnen blijven lopen. De helling moet dus minstens iets van 150 cm breed zijn.

Bij de deur kom je dan in de knel. Het lukt dan wel maar is niet iets wat je dagelijks gaat doen. Ik weet niet wat de reden is dat je hem niet wil starten maar is het geen optie om hem te starten een gangetje te maken en dan bij de deuropening de motor uit te laten rollen?

Overigens een viercilinder met standaard uitlaat maak niet zoveel geluid als je het gas niet open trekt. Ook is het niet nodig om hem warm te laten lopen.
 
Goedbeschouwd zou het voor iemand met zo'n opleiding e.d. toch niet echt moeilijk moeten zijn om een oplossing te verzinnen......

Dat is vaak juist een probleem, ga je een mega complexe bewerkelijke oplossing bedenken terwijl de oplossing misschien wel gewoon voor een paar tientjes bij de lokale bouwmarkt in de schappen hangt :P
 
dat zou je denken...

mijn broer heeft HTS Autotechniek+een aantal studies/cursussen er achteraan. maar of-ie in staat is om een motorblok op te bouwen....ik betwijfel het. bovendien zit hij nu in een compleet andere functie dan waar hij voor geleerd heeft: hij vertaalt handleidingen voor ...jawel...eiersorteermachines! volgens mij kan iemand met MBO dat ook wel.

Ik ben zelf ook techneut(constructeur) en heb gedurig te maken met lieden die zich met de handleidingen(ook in allerlei vertalingen naar wens van de klant) bezig houden. Nee, het zijn meestal niet de Willy-Wortels, toch doen ze heel belangrijk werk waar meer bij komt kijken dan dat je vanaf de buitenkant zou denken. En als we spreken over hetzelfde bedrijf kan ik je melden dat op die afdeling allemaal HBO-ers werken. Dat is dan zeker niet omdat het werk daar zo heel 'gemakkelijk' is.

Tja, en niet iedere HTS-er is een sleutelaar of weet hoe die een draaibank aan moet zetten. Er zijn techneuten die de geur van olie nooit hebben geroken. Techniek heeft veel facetten...............!

Edit:
Vroeger woonde bij mij een paar huizen verder ook een buurman HTS-er. Die was nog niet in staat om een tuinhekje te timmeren. Daar heb ik mij toen ook zeer over verbaasd.
Uiteindelijk werd die wel manager van de verkoop-afdeling. (van technische producten)
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat ik zoveel reacties heb gekregen op mijn vraag. Dankjulliewel! En bedankt voor het delen van jullie eigen ervaringen met drempels, smalle deuren en andere hellingen en de oplossingen daarvan. Dit heeft mij zeker geholpen mijn probleem wat beter te begrijpen en hoe ik dit het beste op kan lossen.

Het is mij duidelijk geworden dat een losse helling in combinatie met het gat ernaast en de deur een te groot risico is. Ik heb er vertrouwen in dat ik het 100 keer goed kan doen, maar er zal ongetwijfeld een moment van nonchalance komen waarin ik mijzelf of de motor misschien wel blijvende schade aandoe.

Een oprijplaat samen met een lier of de grond ophogen zal de meest logische oplossing zijn. En waarschijnlijk ook het meest veilige.

Bedankt voor de input iedereen!
 
MOBA

voorbeeld hoe (krom) mijn broer denkt:
toen ik mijn huidige woning kocht, moest ik van de gemeente Hilverdorp een doucheruimte in de woning maken, want de douche die er was, zat in de schuur en dat mocht niet. advies van mijn broer: 'joh, zet toch gewoon een douchecabine achter je wc en bouw er een muurtje omheen'. ziedaar een advies waar je geen ruk mee kunt en als hij het zelf zo had uitgevoerd, had hij spontaan slaande ruzie met zijn vrouw gehad, dat weet ik wel zeker. maar dan toch zo'n advies aan iemand anders geven...of in geval van winterse omstandigheden beweren dat er voor elke lijnbus een shovel zou moeten rijden om de sneeuw weg te ruimen...dan spoor je toch niet?

ondanks dat-ie redelijk in de buurt woont, zie ik hem nauwelijks, en dat bevalt me uitstekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan