Verplicht helm af tijdens tanken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ik ook, het is tegenwoordig veiliger buiten dan in een tankshop:

HV090921BIZAR.jpg
 
Laatst bewerkt:
In principe pin ik aan de pomp (toevallig is er eentje op 1 km van mijn huis), en anders doe ik gewoon m'n helm af, dat vind ik wel zo beleefd. Kost me iets van 30 seconden ofzo :z


Bij mij het zelfde geval.. en bij de bemande pomp zet ik hem gewoon af.. iets met beleefdheid ofzo...
 
@iedereen die het maar raar vind dat anderen hun helm niet graag afzetten,

ik weet niet hoe het met de rest zit,
maar ik heb meestal van alles op mijn hoofd zitten, tot voorkort oordopjes, helm muts, en dan nog zo'n DD sluiting...

vooral als het warm is wil dat nog wel ff duren... das best vervelend...
en dan ben ik ook wel zo'n zeikerd dat alles naar m'n zin moet zitten wil ik gaan rijden :9

en als ik zie hoe snel sommige mensen hun helm opzetten, meestal de systeemhelmen...
ben ik daar af en toe jaloers op hehe :9

en dan die handschoenen ook nog, want anders krijg ik m'n helmsluiting niet goed.... *zucht*
van die alpinestars met alle luxes derop die bestaan, en sommige die nog niet eens bestaan,
zit nog net geen cijfer combinatie op...

geloof me maar dat het veel sneller is als ik gewoon naar binnen loop en geld geef en weg ga :9
 
Wie van de personen die z'n helm niet af wenst te zetten bij een tankstation loopt met z'n helm op bij een bankfilliaal binnen om aan de balie contant geld te gaan storten/opnemen óf loopt bij een supermarkt binnen om even een snelle boodschap te halen? Overal waar met contanten gewerkt wordt én waar personeel werkzaam is zien ze liever het volledige gezicht van een "klant" dan dat ze tegen een stuk plastic of stof aan kijken.
Kun je je hier niet in vinden: Shop online, ga tanken bij een onbemand tankstation .... alles kán zonder contanten.

kwestie van fatsoensnormen..... da's alles waar het over gaat!
 
Laatst bewerkt:
Sjongejonge...wat een moeite en wat een probleem... :X

Alle argumenten zijn allemaal op jezelf gericht en op geen enkele manier op de ondernemer die met de gebakken peren zit door doorrijders. Kenteken zal wel niet genoeg zijn; kop erbij is beter. En de werknemers worden geïnstrueerd door de baas, dus ga aub niet met hen in discussie, want zij krijgen het op hun bord als er weer eentje doorrijdt.

Wat is nou het grote probleem? Ach...zoveel moeite om even die helm af te zetten...ga dan niet motorrijden. Toon ook een keer begrip voor anderen en eis niet steeds alleen maar begrip voor jezelf. Dat is een stuk socialer.

Zet gewoon die helm af en zeik niet. Als dát al teveel moeite is... :N

@MikeVLD: dus zadel je anderen op met jouw probleem? Dát is pas sociaal... Zorg dan dat je je spullen voor elkaar hebt. Koop spullen die wél goed op je knar zitten en ga niet anderen mensen verantwoordelijk maken voor jouw problemen. Is dat zo moeilijk?
 
Laatst bewerkt:
Hoe de f*ck kom je op het idee dat ik niet gelezen heb? Omdat mijn reactie niet de kant op gaat die jij zou willen? Iets normaler reageren kan geen kwaad.

???? Volgens mij was deze reactie niet op jou gericht....... Misschien toch niet goed gelezen? :+
 
Laatst bewerkt:
Het afzetten van de helm enzo komt de rondetijd ook niet ten goede.

Ik tank meestal, en gooi dan wat geld naar binnen en weg ben ik!
 
Waarom moet ik opdraaien voor de agressie van een ander? Ik rijd niet door, maar word wel behandeld als een aspirant-doorrijder. De volgende keer mag ik eerst met m'n handen tegen de muur en m'n benen gespreid, want 'U lijkt in dat leren pak zo erg op de doorrijder van de vorige keer'...
In een winkel of een bank sta je wel wat langer dan bij een tankstation, over het algemeen, of koopt iedereen eerst nog z'n lunch of de laatste vleesbladen vooraleer hij verder rijdt? Bovendien, een bank? Wie komt daar nog? Flappentap, meer heb ik niet nodig, als ik al cash nodig heb.
Ik vind het overdreven en een schijngevoel van veiligheid geven voor de ondernemer.

Greetz, kowalski.
 
Heb niet alle pagina's gelezen, wel een groot deel, maar ik vind het inderdaad een stukje minder sociaal om mijn helm NIET af te zetten, maar so be it. Ik erger me ook dood aan onbewust asociaal gedrag, maar dit vind ik niet onder asociaal gedrag vallen, het is gewoon uit praktisch oogpunt.

En uiteraard is het vanuit mezelf geredeneerd, ik vind het zelf een gedoe om alles af te doen. Maar ja, ik kan wel met iedereen rekening gaan houden, het houdt een keer op. Tanken met de motor is al niet zo praktisch en ik moet het helaas al te vaak naar mijn zin doen en dan moet ik ook nog rekening gaan houden met een tankbediende die het asociaal vindt? Ik ben verdorie een klant die om dwingende redenen nou eenmaal verplicht is beschermende kleding te dragen, accepteer dat en zie me gewoon als klant, meer niet.

Hierboven werd er ook vergeleken met een winkel, dat vind ik fundamenteel anders. Een winkel ga je in om iets te kopen wat niks met het motorrijden te maken heeft. Tanken doe je omdat je verder wil, zonder onnodig oponthoud. Dat ik toevallig een helm op mijn hoofd heb, so be it.

Ik probeer wel zoveel mogelijk bij de plaatselijke Tango te tanken, maar eerlijk is eerlijk, dat doe ik omdat ik geen zin heb mezelf weer voor dat morele dilemma te zetten (want ik denk er echt wel over na) EN omdat ik geen zin heb in gezeur bij de pomp. Dat doe ik dus niet vanuit het perspectief van de pompmedewerker.

Noem het egoistisch, noem het asociaal, maar het houdt een keer op hoor. Ik vind het asociaal dat mensen verwachten dat ik mijn helm afzet terwijl dat 9 van de 10 keer alleen maar uit principiële redenen is.
 
Waarom moet ik opdraaien voor de agressie van een ander? Ik rijd niet door, maar word wel behandeld als een aspirant-doorrijder.
Vind je dit niet een klein beetje overdreven?
Het is helaas zo dat de goeden onder de kwaden lijden, da's altijd zo geweest. Maar om het nu zo te zien is wel weer erg overdreven. Als je jezelf altijd zo makkelijk in de slachtofferrol verplaatst zou ik zeker een anti-depressiva gaan slikken als ik jou was.

En: hoeveel moeite is het afzetten van de helm nu eigenlijk? Een volle 30 seconden? Is het nou werkelijk zo'n groot probleem? Als je daar niet eens de moeite voor wilt nemen. Ik vind het zelf wel even lekker om mijn hoofd wat frisse lucht te geven. Zo'n feest is een helm op je hoofd nu ook weer niet.
 
Heb niet alle pagina's gelezen, wel een groot deel, maar ik vind het inderdaad een stukje

[heel verhaal]

Noem het egoistisch, noem het asociaal, maar het houdt een keer op hoor. Ik vind het asociaal dat mensen verwachten dat ik mijn helm afzet terwijl dat 9 van de 10 keer alleen maar uit principiële redenen is.

:^

Goed verwoord, helemaal eens. :}
 
Ik laat m'n helm ook liever niet buiten.
Maar...... zo'n helm weegt toch geen tónnen?
Ik steek m'n arm door het kijkgat en neem 'm zonder enig probleem mee naar binnen. Ik geef toe, een kilo of anderhalf is best een hoop gewicht om te sjouwen, maar dat red ik als stoere motorrijder best wel een paar minuten......
Ik kan gewoon alles doen wat nodig is, inclusief pinnen of een raider snaaien.

Volgende smoes graag? :+

Raider: ouwe lul
laatste zin: kwal
 
Vind je dit niet een klein beetje overdreven?
Het is helaas zo dat de goeden onder de kwaden lijden, da's altijd zo geweest. Maar om het nu zo te zien is wel weer erg overdreven. Als je jezelf altijd zo makkelijk in de slachtofferrol verplaatst zou ik zeker een anti-depressiva gaan slikken als ik jou was.

En: hoeveel moeite is het afzetten van de helm nu eigenlijk? Een volle 30 seconden? Is het nou werkelijk zo'n groot probleem? Als je daar niet eens de moeite voor wilt nemen. Ik vind het zelf wel even lekker om mijn hoofd wat frisse lucht te geven. Zo'n feest is een helm op je hoofd nu ook weer niet.
Ik zie mezelf niet als slachtoffer, ik ben het niet eens met de redenen die gegeven worden. Wat is dan het volgende, was mijn stelling meer. Ik vind het klantonvriendelijk. En mijn Prozac heeft 2 wielen - zie onderschrift - dus daar moet ik weer mee tanken... O-)

Als ik 's winters moet tanken, is het niet alleen een helm, maar meer dan dat en dan wordt het meer dan 30 seconden, eerder een minuut of 2. Kijk dan maar eens of die Vivaro-jongens die achter je staan te wachten je alle tijd en ruimte geven om je opnieuw aan te kleden. B| :(

En ik heb geen hekel aan mijn helm... :X

Greetz, kowalski.
 
Het gaat me niet om de tijd die het kost, heb er gewoon geen zin in en vindt het onzin dat het verlangd wordt, daar komt het op neer.
 
Het gaat me niet om de tijd die het kost, heb er gewoon geen zin in en vindt het onzin dat het verlangd wordt, daar komt het op neer.

klinkt een beetje zoals mijn kinderen toen ze vier waren :+

Nee, wil ik niet!! ;)



Mjah, als je er principiële bezwaren tegen hebt, dan doe je het niet. Zolang het niet wettelijk verplicht is kan niemand je natuurlijk dwingen.
 
Loopt dit topic nog?? ok laat ik dan maar meehelpen.

Doe ik voortaan m'n helm af tijdens het tanken maar bij het betalen doe ik hem op. :+
 
Bril, helm, helmmutsje af: 9 sec

Helmmutsje, helm, bril op: 17 sec

Wat is je punt?

Jij ben dan wel snel... recorhouder ??

Af gaat idd vrij snel, maar oordoppen in, helmmuts op, kraag open, helmmuts goed om mijn kin duwen, kraag dicht, helm opzetten, vastmaken en dan nog de bril ertussen door doen.

Ik doe altijd mijn helm af, maar vind in 17sec opzetten wel erg snel *O*

Dit is nog een leuke uit een ander helm en tanken topic..

full
 
Jij ben dan wel snel... recorhouder ??

Af gaat idd vrij snel, maar oordoppen in, helmmuts op, kraag open, helmmuts goed om mijn kin duwen, kraag dicht, helm opzetten, vastmaken en dan nog de bril ertussen door doen.

Oordoppen? Waarom zouden die uit moeten?

Nou, laat het opdoen dan met koude vingers buiten 30 seconden duren. Ik heb net binnen in een warme garderobe getest :)
 
klinkt een beetje zoals mijn kinderen toen ze vier waren :+

Nee, wil ik niet!! ;)



Mjah, als je er principiële bezwaren tegen hebt, dan doe je het niet. Zolang het niet wettelijk verplicht is kan niemand je natuurlijk dwingen.
Zeg, Pommeltje, ik heb mijn argumenten al eerder gegeven ;) Maar kort samengevat, tja, dan komt het wel op dat kinderlijke zinnetje neer ja :)

Het zijn ook geen principiële bezwaren, maar praktische bezwaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan