Verplicht helm af tijdens tanken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij ben dan wel snel... recorhouder ??

Af gaat idd vrij snel, maar oordoppen in, helmmuts op, kraag open, helmmuts goed om mijn kin duwen, kraag dicht, helm opzetten, vastmaken en dan nog de bril ertussen door doen.

Ik doe altijd mijn helm af, maar vind in 17sec opzetten wel erg snel *O*

Dit is nog een leuke uit een ander helm en tanken topic..

[afbeelding]
Ik snap hem niet. Uit je tekst blijkt dat je je helm afdoen ook lastig vindt (maar misschien wel doet), maar uit het plaatje lijkt het alsof je voorstander bent van afdoen?

Los daarvan vind ik een helm en een burkha geen vergelijking. Ik loop doorgaans niet de hele dag met mijn helm op mijn hoofd rond :p Soms als mijn haar niet goed is lijkt het daar wel op, maar okee ;)
 
Waarom toch die burkha vergelijking?
Alsof de typjes die dat dragen een auto mogen besturen , in ieder geval niet van man-lief en ik denk dat politie ook wat te zeggen kan hebben over zo'n kijkspleet met gaasje.
En dan mogen ze toch zeker geen contact hebben met iemand achter een kassa .
Hoeveel burkha draagsters hebben we trouwens in Nederland ? en hoeveel motorrijders?
Nee, rare vergelijking.

En oh ja , ik doe m'n helm af bij bemande pomp .
 
Helm is in 2 seconde af, en hangt in 4 seconden aan mijn stuur. En vice versa....

Bril blijft gewoon op, verder geen muts oid, oordoppen blijven in.
 
Ja ho ho , da's in ideale omstandigheden .
Nu eerst je handen 15 minuten in't vriesvak en dan onder de koude kraan en dan pas timen .
Duurt zeker 6 seconden langer.
 
Ja ho ho , da's in ideale omstandigheden .
Nu eerst je handen 15 minuten in't vriesvak en dan onder de koude kraan en dan pas timen .
Duurt zeker 6 seconden langer.

Ik heb verwarmde handschoenen B|

Dus hooguit 2 seconden extra voor het lospluggen _O-
 
@ Gaius Slampampus: Heb je inmiddels alle halve tegels van het circus maximus in Rome al geveegd? Dat zijn een boel halve tegels.

;)
 
@ Gaius Slampampus: Heb je inmiddels alle halve tegels van het circus maximus in Rome al geveegd? Dat zijn een boel halve tegels.

;)

Een asterix kenner neem ik aan . *D


Het is meer dat ik als ik hier rondhang eigenlijk aan het lijntrekken ben en niet aan het werk.

Ter verdediging; eigen baas.
 
Waarom toch die burkha vergelijking?


Los daarvan vind ik een helm en een burkha geen vergelijking. Ik loop doorgaans niet de hele dag met mijn helm op mijn hoofd rond :p Soms als mijn haar niet goed is lijkt het daar wel op, maar okee ;)

Antwoord :

Ik tankte laatst bij een pomp waar ze (toen ik aan de balie stond) vroegen of ik volgende keer mijn helm even af wilde zetten met betalen en dat ze een dergelijk beleid hebben om o.a. burka's te mogen weigeren. Gezichtsbedekkend is het principe dan en dat is zowel een burka, bivakmuts en helm.

Als ze de pomp niet willen vrijgeven voor ik hem af doe ben ik iig pleiten. Heb bij het aan komen lopen met helm op en pinpas in mijn hand hooguit te horen gekregen 'dat het eigenlijk niet mag' maar aangezien het met oordoppen etc. altijd zo een gezeik is houd ik hem liever gewoon op.


En verder nog:

Ik snap hem niet. Uit je tekst blijkt dat je je helm afdoen ook lastig vindt (maar misschien wel doet), maar uit het plaatje lijkt het alsof je voorstander bent van afdoen?

... helm opzetten, vastmaken en dan nog de bril ertussen door doen.

Ik doe altijd mijn helm af, maar vind in 17sec opzetten wel erg snel *O*

Dit is nog een leuke uit een ander helm en tanken topic..

Kortom ik zet hem altijd af, maar het is natuurlijk wel zo dat dit niet in 10 seconden gaat (zoals sommige medestanders claimen)... Maar ja dan kost het 2 minuten en dus??? Die kan ik wel missen sta toch niet in de file *D
 
Laatst bewerkt:
Ok, dit wordt een gebed zonder end zie ik al ;)

De tijd valt inderdaad wel mee en dat boeit me ook niet zo, maar vindt het gewoon een gedonder, en daarom heb ik er geen zin in, klaar. Simpel. Wie op basis daarvan concludeert dat ik asociaal ben, prima. Ik zie mezelf liever als altijd sociaal, maar in dit geval heb IK eens een keer ergens geen zin in. En ik berokken niemand er schade mee, behalve mezelf als het ergens moeizaam gaat (wat ik nog niet heb meegemaakt).

@ArendJan
Ok, duidelijk. Maar, waarom dan dat bord voor je kop? Burkha = Helm, maar waarom dan bord voor je kop? Misschien ben ik niet zo scherp aan het einde van de dag hoor. Tijd voor een ritje :)

Het gaat mij dus niet om het principe dat ze dat verlangen, moeten ze zelf weten, maar als ik het kan vermijden, doe ik mijn helm dus gewoon niet af. Geen zin in 'het gedoe', vandaar dus: praktische bezwaren.
 
Laatst bewerkt:
Ik hou m'n helm op tijdens het tanken.

En ik doe 'm af als ik het kot binnenloop.

Als ze de pomp niet vrijgeven laat ik de slang uit m'n handen vallen en pak het volgende pompstation.

Als we dat nou allemaal doen, dan is die onzin zó voorbij.

(off topic, en ja, mensen met een burkha rijden ook in de auto)
 
Het gaat mij dus niet om het principe dat ze dat verlangen, moeten ze zelf weten, maar als ik het kan vermijden, doe ik mijn helm dus gewoon niet af. Geen zin in 'het gedoe', vandaar dus: praktische bezwaren.

Nou, dan moet je gewoon tanken bij benzinestations waar ze het geen probleem vinden als je je helm ophoudt.
 
Die praktische bezwaren vat ik niet. Principiële zou ik wel kunnen begrijpen.

ik heb dat precies andersom, ik heb geen zin mijn helm af te zetten om benzine in mijn tank te gooien, en vind het vrij vermoeiend dat mensen die zelf niet eens werkzaam zijn bij een pomp er problemen me hebben.
Als een pompbediende me het vraagt vind ik het vroeg genoeg om mijn helm af te zetten, dat is me in al die jaren welgeteld 1 keer overkomen.

je hoeft niet te begrijpen waarom ik mijn helm niet afzet, je moet er gewoon mee leren leven.
 
gewoon naar een pomp gaan waar je met pinpas tankt... probleem opgelost. Of aan de tank betalen met pas, kun je je helm ophouden.
 
Een asterix kenner neem ik aan . *D


Het is meer dat ik als ik hier rondhang eigenlijk aan het lijntrekken ben en niet aan het werk.

Ter verdediging; eigen baas.

Kenner is een groot woord, maar een liefhebber ben ik zeker. Overigens, het is mij opgevallen dat bijna geen enkele Asterix fan weet wanneer Idéfix voor het eerst opdook. En om on-topic te blijven, bij het lezen zet ik natuurlijk mijn helm af. :+
 
Kenner is een groot woord, maar een liefhebber ben ik zeker. Overigens, het is mij opgevallen dat bijna geen enkele Asterix fan weet wanneer Idéfix voor het eerst opdook. En om on-topic te blijven, bij het lezen zet ik natuurlijk mijn helm af. :+
ikke ikke ikke ikke!!

Asterix en de ronde van Gallië- zat buiten een winkeltje te wachten

Gaius Slampampus is toch uit "Corsica"? (ben ff te lui om van de bank af komen en het op te zoeken)

en on topic- zet meestal helm af bij het tanken (hou m heeeeel af en toe op- gedoe met bril en oordopje; maar verontschuldig me dan wel)
 
Aan alle Bob de Rooij's hier!

Ik vind het een kleine moeite om mijn helm even af te zetten als ik bij een tankstation kom.
Leef jezelf even in in de pompmedewerker. Veel heel veel pompstations in Nederland hebben te maken gehad met een overval of iets dergelijks.
Dus voor het veiligheidsgevoel van de pompmedewerker doe ik mij helm even af.

Kleine moeite en een groot plezier
 
Helm is in 2 seconde af, en hangt in 4 seconden aan mijn stuur. En vice versa....

Bril blijft gewoon op, verder geen muts oid, oordoppen blijven in.


En na 5 seconden valt je helm van je stuur.

Berg schade ,en een lachende pompbediende.

Ik hou hem op.

Als je bang bent voor een overval kan je beter vuilnisman/vrouw worden

Als ik hier in Den Haag ga tanken met de auto,zijn ze achter de kassa te verrot om goedendag te zeggen.
Moet ik dan voor diezelfde Aloch m,n helm afzetten???

Slaap maar lekker verder.
 
Laatst bewerkt:
Sphyrnidus, Gaius_Slampampus en @nne: :} :} :}

En Gaius Slampampus is uit "het ijzeren schild"
Hebben we eigenlijk een strip-topic om in verder te kletsen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan