Verplicht helm afzetten bij afrekenen tanken?

Ik wordt het liefst met rust gelaten wordt door al die "echte motorrijders", die zo intolerant zijn dat ik perse mijn helm af schijn te moeten doen. Stelletje hypocrieten van de eerste orde!
Hoeveel moeite is het nou daadwerkelijk om je helm ff af te doen? Toch zeker 10 seconden, plus 10 seconden terug. Ik heb in het buitenland meerdere keren bij een gesloten tankstation gestaan (gewoon open, maar door lange haren plus baard en onze (vermeende) reputatie kon ik niet tanken) en dat komt met name door mensen zoals jou die te beroerd zijn om ff 10 seconden extra te besteden. Ik zet gewoon ff m'n helm af en wens bediendes een fijne dag/weekend toe. Je wéét dat motorrijders een slechte reputatie hebben en toch tanken een hoop mensen met een helm op, rijden ze met reteluide uitlaten en rijden ze in groepen van 30 man. Daarmee verpruts je het voor de rest waarvoor hartelijk dank :W
 
Zie het probleem ook niet van met helm op naar binnen lopen. Je komt daar toch alleen om te betalen en niet om een verhaal te vertellen. Laat ze dan maar een robot achter de kassa zetten als de kassa mensen graag willen babbelen.
Je moet ook maar spijkerbroeken en sportschoenen verbieden, want die schijnen ook nogal eens gedragen te worden bij overvallen.
En het op en afzetten, kost best veel tijd en eigenlijk is dat ook wel asociaal, want de auto's achter je moeten ook weer langer wachten voordat jij klaar bent.

En de echte nederlander motorrijder bestaat niet :+
Dat soort argumenten snap ik ook niet echt, waarom zou jij opeens wel een echte motorrijder zijn omdat je wel een helm af doet tijdens het tanken? Kan het ook zien als nep motorrijder omdat je niet graag je helm op hebt wat eigenlijk wel zou moeten als motorrijder. En je staat liever langer te prutsen met helm op en af doen dan dat je rijdt...
Iedere motorrijder doet toch eigenlijk wat hij zelf wilt? De Echte Motorrijder is iedereen, ze rijden oa omdat je meer vrijheid hebt, en dat geef je dan toch ook door iemand te laten kiezen wel of niet zijn helm op te houden?

:]
 
Nee hoor, een échte Nederlander bestaat best wel. Dat is gewoon een egoïstische, egocentrische aso, die geen ruk met de gevoelens of opvattingen van anderen te maken heeft en 10 seconden tijdwinst belangrijker vindt.

Zó goed? :X
 
Het vreemde aan al deze tegenreacties is dat mijn gevoelens of moeite blijkbaar niet interessant zijn. Iemand achter de balie van een pomp vraagt ergens om, die vraagt mij iets te doen omdat hij persoonlijk ergens mee zit, en hij vraagt het mij niet alleen, nee, IEDEREEN met een helm wordt dat gevraagd, wat zeg ik? VERWACHT wordt het! scooter, sportfiets, kerel van 80 op een sparta, toerrijders, chopperrijders, allemaal moeten ze gehoor geven aan de oproep. WAAROM? ik heb toch niets misdaan of wel?

Waarom wordt er in godsnaam van mij verwacht dat ik me conformeer aan die zelfbedachte "fatsoensnorm". En nog veel erger; waarom schijnt iedereen het normaal te vinden?
Weet je wat onfatsoenlijk is? iedereen over 1 kam scheren!

En waarom draait niemand het om? waarom vind niemand mijn moeite en tijd in dit geval belangrijk? Helemaal gezien het feit dat ik niemand iets vraag, niets verwacht en niets verkeerd doe? Toch houd niemand rekening met me! Stelletje intolerante morliserende hypocrieten bij elkaar zijn jullie! Tolerantie werkt 2 kanten op, niet alleen jullie kant op of de kant van de zielige persoon op.

Dit kromme denkpatroon is precies waar nederland al jaren aan lijd, de polder(kwel)geest die ervoor zorgt dat de minieme minderheid altijd dicteert wat de meerderheid wel en niet mag doen.

Er bestaat wel een echte Nederlander, dat is die die zich ongevraagd met een ander bemoeit en deze verteld wat wel of niet mag en wat wel en niet braaf is.

Zo weet je in elk geval weer ff bij welke groep je hoort Jan B ;)
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, een échte Nederlander bestaat best wel. Dat is gewoon een egoïstische, egocentrische aso, die geen ruk met de gevoelens of opvattingen van anderen te maken heeft en 10 seconden tijdwinst belangrijker vindt.

Zó goed? :X
Een echte Nederlander is er toch één die alles beter weet, overal over loopt te klagen, ongevraagd vanalles voor een ander probeert te bepalen, van iedereen eist dat ie zich aan hem/haar aanpast en een ander het licht nog niet in de ogen gunt?
 
Laatst bewerkt:
Een echte Nederlander is er toch één die alles beter weet, overal over loopt te klagen, ongevraagd vanalles voor een ander probeert te bepalen, van iedereen eist dat ie zich aan hem/haar aanpast en een ander het licht nog niet in de ogen gunt?

:} toch nog neb nederlanders aanwezig :P
 
Opzich kleine moeite. Echter had ik vd week dat ik aan het tanken was en dat ze opeens de pomp afsloten:? Tikte mevrouw op het raam dat ik mn helm eerst af moest doen :X
 
Jóttem, laten we er een fijn snufje racisme bij gooien. Dan wordt het pas écht een volwassen discussie...... :(
 
mijn excuses als iemand dit onder rasisme zet, maar ik wil alleen maar aangeven waarom er zoveel verschillende rare regels in ons land zijn.
 
Laatst bewerkt:
Opzich kleine moeite. Echter had ik vd week dat ik aan het tanken was en dat ze opeens de pomp afsloten:? Tikte mevrouw op het raam dat ik mn helm eerst af moest doen :X

Nou, dan stop je toch met tanken en rijd je lekker weer weg. Ergens anders word je waarschijnlijk wel geholpen. *D Heb je wel alvast een halve tank
 
Laatst bewerkt:
wat mij wel opvalt is dat een heleboel mensen zich hier aan het dsrukmaken zijn voor een ander, ik rij het hele jaar door, sta dus reglmatig bij de pomp, en ik heb nog nooit iemand achter de kassa gehad die zich druk maakte over mijn helm op mijn hoofd.

Ook typisch nederlands, maak je flink druk over een ander en beslis meteen ff wat die persoon wil, het liefst via een praatclubje.
 
wat mij wel opvalt is dat een heleboel mensen zich hier aan het dsrukmaken zijn voor een ander, ik rij het hele jaar door, sta dus reglmatig bij de pomp, en ik heb nog nooit iemand achter de kassa gehad die zich druk maakte over mijn helm op mijn hoofd.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb dit wel enkele malen meegemaakt en vind het geen probleem. Verplaats je eens in een pompmedewerker. Een kennis van me was pompmedewerker aan de a1. Daar kwam een doorrijder. Waarschijnlijk had hij daar een voorgevoel over. Liep door een achteruitgang naar buiten om te proberen de automobilist te laten stoppen. Deze reed op hem in wat hem z,n leven koste. Zo gek zijn dus sommige mensen dat ze dat voor 50 euro doen.
 
bij m'n pa hadden ze een keer de pomp uitgezet, op dat ie eerst z'n helm afzette voordat ie zelfs maar begon met tanken.
(hij heeft had toen zelfs een pothelm op)

Toen is ie weer opgestapt en elders gaan tanken. :W

Op zich snap ik het wel. er worden vaak overvallen gepleegd met behulp van een helm, maar om dan gelijk iedereen te wantrouwen gaat wel wat ver.
 
Zelf tank ik meestal met helm op, en loop naarbinnen terwijl ik mijn helm afdoe. Geen tijdsverlies dus. (als sommige zich daar druk over maken).
Ik heb toch alle tijd van de wereld als ik aan het rijden ben. Rij ik voor het werk dan tank ik meestal bij een onbemande pomp, maar zou ik bij bemand tanken dan doe ik dat hetzelfde als in mijn vrije tijd.
 
Ik rijd toch al meer dan 20 jaar motor: nog nooit commentaar meegemaakt als ik afreken met mijn helm op, wat toch heel regelmatig gebeurd.
 
wat mij wel opvalt is dat een heleboel mensen zich hier aan het dsrukmaken zijn voor een ander, ik rij het hele jaar door, sta dus reglmatig bij de pomp, en ik heb nog nooit iemand achter de kassa gehad die zich druk maakte over mijn helm op mijn hoofd.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb dit wel enkele malen meegemaakt en vind het geen probleem. Verplaats je eens in een pompmedewerker. Een kennis van me was pompmedewerker aan de a1. Daar kwam een doorrijder. Waarschijnlijk had hij daar een voorgevoel over. Liep door een achteruitgang naar buiten om te proberen de automobilist te laten stoppen. Deze reed op hem in wat hem z,n leven koste. Zo gek zijn dus sommige mensen dat ze dat voor 50 euro doen.
En dat is gerelateerd aan het ophouden van een helm omdat?

Je hebt het nb over een automobilist. :z

Of zat die soms ook met z'n helm op achter het stuur?
 
En dat is gerelateerd aan het ophouden van een helm omdat?

Je hebt het nb over een automobilist. :z

Of zat die soms ook met z'n helm op achter het stuur?



Dus alle motorrijders deugen bij voorbaat?
 
Bij een tankstation waar ik tank staat er altijd op een bordje, Voor het tanken je sleutels of je helm afgeven bij de kassa, nu vind ik dat niet nodig, maar leg ik mijn helm altijd even weg, zodat ze zien dat ik niet meteen wegrijd na het tanken.
Ook uit beleefdheid doe ik mijn helm af als ik met mensen praat (behalve bij het wachten voor een stoplicht o.i.d. natuurlijk)
 



Dus alle motorrijders deugen bij voorbaat?



Wat heeft dat er nou weer mee te maken? :?

Jij haalt een voorbeeld van een geflipte automobilist aan die nota bene niet eens binnen is geweest als argument om motorrijders te verplichten hun helm af te zetten als ze gaan betalen. Dat raakt kant nog wal.
 
Bij het tanken zelf hou ik m'n helm nog op, al gooi ik het mondstuk omhoog (heerlijk een systeemhelm). Bij het betalen doe ik m'n helm altijd af. Vind ik zelf al prettiger, plus het staat netter vind ik in de omgang met mensen.
 
Helm af...???

Nog geen slotje?

En voor degene die commentaar hadden op mijn verhaal in dat topic...
Jullie zijn juist degene die het dus verzieken in de maatschappij, door je niet aan je beleid te houden, en je de ''klant'' dus laat bepalen hoe je je werk moet doen....
Zo word het dus alleen maar erger, straks willen ze geld toe als ze iets van je kopen!
Het gaat iets verder dan alleen een zonnenbril.....

Maar goed, tegen mensen die de wijsheid wel lezen maar het niet kunnen bevatten doe je niks.

Met je standpunt in dit topic kan ik het wel vinden JanB....

Ps: Aardbeien met slagroom
 
Zij kunnen jou niet verplichten je helm af te zetten, jij kunt hen niet verplichten aan jou benzine te leveren. Het is helemaal geen kwestie van rechten of plichten.

Waarom zouden ze dat niet kunnen?
Ik kan in mijn huis jou ook verplichten om niet te roken, of in mijn bedrijf verbieden dat je je mobiele telefoon gebruikt.

Amen!

Ik wordt het liefst met rust gelaten wordt door al die "echte motorrijders", die zo intolerant zijn dat ik perse mijn helm af schijn te moeten doen. Stelletje hypocrieten van de eerste orde!

Als je bij een pompstation werkt en slechte ervaring hebt opgedaan tijdens je werk, moet dan ik als nette, me niet misdragende, en betalende klant daar de dupe van worden? Dacht het niet. Als ik met alles en iedereen rekening moet gaan houden, al helemaal op dat niveau, dan kan ik beter thuis blijven, en dat was ik nou net niet van plan. Zolang je mij maar met rust met al dat kleinzerige gezemel, iedereen heeft tegenwoordig wel ergens last van. Zal de tijdsgeest wel zijn. Ik wens niet lastig gevallen te worden bij de benzinepomp! (en in de rest van de wereld trouwens)

Je spreekt jezelf tegen, '' moet dan ik als nette...'' dan had je je helm afgedaan.

Het gaat er niet om wat iedereen hier wel of niet vind, het gaat erom wat de huisregels zijn, en als je dat niet kan opbrengen, moet je niet degene afzeike die daar gewoon zijn werk doet, maar lekker in je eigen wereldje verderleven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan