Versnelling gaat maar tot z'n twee

Rori

MF veteraan
9 mrt 2005
2.113
0
Eindhoven (Noord Brabant)
hey allemaal,

ik heb een R6 uit '99. Ik heb 'm eergisteren laten vallen voor de garage (standaard teruggeveerd), hoe stom kun je zijn ja. Maar goed, what's done is done. Op wat kleine krasjes na en een kromme koppelingshendel heb ik een groter probleem. Hij schakelt niet mer naar zijn 3, na z'n twee zit ie muurvast. Het versnellingspookje zit volgens mij ook niet meer precies waar ie moet zitten. tenminste zo voelt het.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn, of misschien al meegemaakt?

Hij is niet hard neergekomen, maar hard genoeg om de koppelingshendel te verbuigen zeg maar.
 
Dat denk ik dan ook ja, maar hij schakelt nog wel van 1 naar 2. Als er iets verkeerd geschoten is hoop ik maar dat het makkelijk op te lossen is en niet teveel kost. Op deze manier veel kosten maken zou toch wel heel *** zijn eigenlijk.
 
Kan dat schakelstaafje (verlengstukje dat door je frame loopt) vrij door het frame bewegen? En veert je pookje weer terug of blijfttie omhoog staan als je hem in z`n twee zet? Hij moet netjes terugveren zodat je hem in z`n drie kunt zetten...... En je koppeling, ontkoppelt die nog goed? Hij is immers ook op je koppelingshendel gevallen.... Werkt het zowel met draaiende motor als met motor uit niet? Probeer het allebei... Succes!
 
Hij veert inderdaad niet meer terug nee, hij blijft volgens mij omhoogstaan in z'n twee. Stilstaand kan ik 'm een beetje in z'n vrij duwen, gaat normaal wat soepeler.

Wat is het probleem dan, als hij niet meer terugveerd, iemand een idee??
 
Kan dat schakelstaafje (verlengstukje dat door je frame loopt) vrij door het frame bewegen? En veert je pookje weer terug of blijfttie omhoog staan als je hem in z`n twee zet? Hij moet netjes terugveren zodat je hem in z`n drie kunt zetten...... En je koppeling, ontkoppelt die nog goed? Hij is immers ook op je koppelingshendel gevallen.... Werkt het zowel met draaiende motor als met motor uit niet? Probeer het allebei... Succes!

Hij koppelt nog wel goed, is alleen verbogen. Dat schakelstaafje weet ik niet, heb het nog niet geprobeerd en kan pas vrijdag weer kijken naar m'n fiets want die staat in belgie bij m'n ouders. Ik heb gewoon een stukje gereden en geprobeerd naar z'n drie te schakelen maar lukte niet :( .
 
Hier iets losgeschoten of verschoven door de klap?
full
 
Ik had een paar week geleden ook spontaan dat ie eigenlijk
niet hoger dan 2 wilde schakelen.
Bij mij bleek het het "schanier" (punt 21/22 op bovenstaande plaatje) te zijn.
Totaal geen vet ofzo meer tussen.

Dus, wat doe je:
Haal de boel daar even los: dus plaat eraf.
Dat gedoe op het bovenstaande plaatje kom je vanzelf tegen.
Goed controleren of alles nog netjes recht is.

Het enige dat echt kans krijgt om krom te worden als de motor omvalt
is de schakelhandel zelf.
Eventueel voorzicht weer rechtbuigen.

Dan alle schanierpunten (loshalen) lekker in het vet.
En weer in elkaar zetten natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan