VertiGO elektrische super-sporter

Status
Niet open voor verdere reacties.
15 dec 2009
39
0
Ha,

Het afgelopen jaar heb ik de VertiGO ontworpen en gebouwd. Deze elektrische super-sport motor is nu in het stadium van een concept, en de mogelijkheden worden nu bekeken om de ontwikkeling door te zetten.

Een deel van de ontwikkeling is sterk gerelateerd aan de marketing; prijs, imago etc..
Om daar wat meer over te weten te komen staat er een poll op internet, via de volgende link

Onderzoekdoen.nl - Enquête tools en onderzoekbureau

Als je 5 minuten heb.. het is zo ingevuld!

Thanks en de groeten!
full
 
Gaaf ding hoor :9~. Heb een paar maanden gelezen een stukje gelezen in de Kicxstart over je fiets.

Ben benieuwd hoe dit nou rijdt. De looks zijn geweldig. Zal het linkje binnenkort even volgen.
 
Mooie motor en een leuke/interessante poll! Zou alleen die verkoopwaarde waarbij iemand gaat twijfelen aan de betrouwbaarheid iets lager inzetten nog :P
 
zie de motor iedere dag op IO staan.

blijft echt een super mooi ding.
Polletje is iig ingevuld

edit: tip, even de vraag over de kosten per kilometer ergens anders plaatsen (antwoord staat er nu direct onder)


groeten paul
 
Laatst bewerkt:
Begin maar met sparen. Mijn mond viel open bij vragen over de te verwachten koopprijs.
Heb maar het laagste bedrag gekozen. :')

Plaats je de uitslag hier Maarten?
 
ik heb hem ingevuld, maar ik schrok wel van de prijzen die werden vermeld.
Een leuke prijs is bijvoorbeeld 12000 euro(vind ik dan), maar het begon een beetje bij 15000.
Dat vind ik toch best aan de dure kant.
Verder sta ik best open voor de electrische markt. :Y
 
Ik denk dat er weinig animo zal zijn voor zo'n motor als hij duurder is dan de creme de la creme van de benzine supersportmotoren :o Dat zie je nu ook met de weinige elektro-auto's die er zijn, alleen de elite kan en wil het betalen :P
 
15.000 euro voor een nieuwe supersport is absoluut niet duur, gezien de huidige standaard op de markt. mocht ik de nieuwe bmw zien zitten beginnen we pas te praten bij dat bedrag, als ik een rsv4f wil mag ik er nog wat maandjes voor doorwerken...
en ach, als je uitrekend hoeveel je bespaart op brandstof alleen al rij je dat er wel weer uit :+

je begrijpt, ik ben voor. ik meld me hierbij aan voor een uitgebreide testrit })
 
Thanks voor de goede reacties!De poll wordt echt als een malle ingevuld! Ik zal kijken of ik de antwoorden nog hier kwijt kan.. en kan laten zien. Ik laat het denk ik een weekje lopen oid.

Mooi om te zien dat de intresse voor elektrische motoren toch verschuift.. eerst moest de motor wereld er echt niks van hebben. En tegenwoordig is de kritiek wat gematigder! Het zal hoe dan ook de toekomst zijn, per wanneer en voor hoe lang moeten we maar afwachten!

Tja die verkoopprijs is een killer, zit m vooral in de batterijen die aan de prijs zijn.
 
Wat heb jij dan tot nu toe bepaald als een verkoopprijs waarbij de fabricage en verkoop enigszins winstgevend is?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem ingevuld.
Ik moet er bij zeggen dat ik de achterkant en de lijn super vind. Heerlijk agressief. Ik vraag me alleen een beetje af of het old skool kuipruitje niet wat zonde is en ander punt is de ruimte tussen de tank. Ik weet niet of dat lekker rijden is, maar dat weet jij uiteraard zelf.

Ik meld me ook voor een proefrit ;)

Succes, ben erg benieuwd of we hem op de weg gaan zien!
 
Leuk voor op het circuit idd , als de stuur eigenschappen er wel naar zijn :]

Maar om nu een E, motor voor de vakantie te gebruiken :? denk niet dat de techniek daar al geschikt voor is.
in 10 dagen 4000km rijden lukt volgens mij niet met zo iets.
maar wie weet in de toekomst als ze een andere batterij ontwikkkelen :Y
 
Ook ingevuld.
Design vindt ik prachtig :Y
Maar heb nog wel een paar opmerkingen over je onderzoek.
De sectie over de prijzen, wanneer het te goedkoop is, te duur etc.. ben je niet echt consequent geweest voor wat betreft het bereik. Beetje jammer, want als je dus in vult dat je hem voor 20.000 wel zou willen kopen, kun je daarna moeilijk gaan zeggen dat je bij dat bedrag aan de kwaliteit twijfelt.
En voor wat betreft 0-100 in 3 sec. Dat is niet echt bijzonder voor een motor. Bereik van 150 km is me ook te klein, zeker als het 3 uur gaat duren om dat battery pack weer op te laden.
Dat is toch altijd nog iets wat ik mis in dit soort marktonderzoeken voor eletrische motoren.
Ik zal pas overwegen een electrische motor te kopen als dat battery pack net zo snel vol zit als dat het me aan tijd kost om te tanken.
Ik rij een groot gedeelte voor mijn lol en dan wil ik niet op 1 dag 6 uur bezig zijn met wachten tot ik weer verder kan....
 
Thanks voor de goede reacties!De poll wordt echt als een malle ingevuld! Ik zal kijken of ik de antwoorden nog hier kwijt kan.. en kan laten zien. Ik laat het denk ik een weekje lopen oid.

Mooi om te zien dat de intresse voor elektrische motoren toch verschuift.. eerst moest de motor wereld er echt niks van hebben. En tegenwoordig is de kritiek wat gematigder! Het zal hoe dan ook de toekomst zijn, per wanneer en voor hoe lang moeten we maar afwachten!

Tja die verkoopprijs is een killer, zit m vooral in de batterijen die aan de prijs zijn.
Hoe zit het eigenlijk met de batterijen? ze zijn erg duur, maar hoelang gaan ze mee, en is het zo dat ze steeds minder stroom voorzien naarmate de leeftijd omhoog gaat?
 
Laatst bewerkt:
Ingevuld, mooi ding om te zien. Als de actieradius nu veel meer wordt is ie interessant. Ik heb alleen geen geld voor een nieuwe fiets.
 
erg mooi helaas heb ik dat geld er niet voor over.
Ze zouden elek motoren juist goedkoop op de markt moeten brengen zodat iedereen er lekker van kan genieten en zeker lekkr mee naar je werk kan rijden.

Helaas is ons elektrische vrachtwagen op werk een zware fail.
Ding laad niet eens op in deze kou en is HEEL snel leeg (50 km) en dat op ontzettend veel accus.
 
Ik bleef hangen bij: weet je welk soort aandrijdrijving de motor heeft? de optie die ik wilde staat er niet bij, dus afgehaakt.
 
Ik denk niet dat je met een electro motorfiets net zoveel fun kan beleven dan met de huidige motoren.

Het geluid de geur van benzine en uitlaatgas en olie.

Wanneer dat mist, dan beleef je het heel anders denk ik.

wanneer er alleen nog maar electrofietsen verkrijgbaar zijn dan stop ik met motor rijden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan