Marve
MF veteraan
Ik rij elke dag woon/werk, zo'n 160 km en ik heb al honderden euro's aan m'n fiets verspijkert maar ik vertrouw hem nog steeds niet.
Als ik weg rij hoor ik een 'schoepend' geluid, naarmate je harder gaat rijden gaat dit geluid ook mee, een beetje zoals een schoep van een schip die heel langzaam opstart en steeds harder gaat draaien, geen idee wat het is maar dit zat er nooit en het irriteert me mateloos. Als ik de koppeling inknijp is het weg dus het moet iets motorisch of in de aandrijving zijn. Ik denk het tweede want hij loopt stationair perfect en als ik gas geef bij stilstand hoor ik het niet.
Volgend probleem, op het moment dat ik wegrij hoor ik de ketting een paar slagen maken, dus een hoop gerammel achterin. Als ik naar z'n 2 schakel rammelt de ketting ook nog een keer en daarna is het weg, dus dat is alleen bij lage snelheiden. De kettingspanning is goed (pas gesteld) en de ketting is gesmeerd.
En dan het laatste, ook irritante probleem. Als ik bij een stoplicht sta en ik heb de koppeling ingeknepen en hou het stuur met twee handen vast voel ik 'getik' in m'n handen, alsof het stuur ergens lichtjes op 'slaat', dit is niet altijd (kleppen ).
Misschien ligt het aan mij en zit ik teveel op te letten op alles wat niet goed voelt, maar toch ik rij veel per week en over drie weken ga ik naar Corsica en dan moet ie gewoon goed zijn.
Dit heb ik er al aan gedaan (laten doen):
- Grote beurt (incl. nieuwe blokken/achterband), 6000 km geleden. EUR 550,-
- Balhoofdlager vervangen, 500 km geleden. EUR 200,-
- Nieuwe voorband + blokken + remmen gangbaar maken. EUR 225,-
Zoals je ziet heb ik de laatste 6000 km al meer dan 1000 euro verspijkert aan een motor die ik voor 5500,- gekocht heb. Ik doe alles volgens het boekje, onderhoud laat ik netjes door de dealer uitvoeren en nog is er van alles mis, het lijkt wel of m'n motor steeds slechter bij de dealer vandaan komt, ik heb er inmiddels al 3!! gehad. Komt nog bij dat ik nog zo'n 600 euro moet reserveren om m'n kromme remschijven te vervangen.
En dit is dus dan alles buiten de bovenstaande problemen!! die me misschien nog eens 1000 gaan kosten om op te lossen, en zo blijf ik maar dealers aflopen zonder enig fatsoenlijk resultaat.
Wat zouden jullie nu doen? Ik kan hem wel weer naar de dealer brengen maar ik vertrouw ze echt geen van allen. Ik kan hem inruilen maarja, met deze defecten krijg ik er ook geen reet meer voor en is al m'n reparatiegeld weggegooid.
Begin er een beetje wanhopig van te worden
Als ik weg rij hoor ik een 'schoepend' geluid, naarmate je harder gaat rijden gaat dit geluid ook mee, een beetje zoals een schoep van een schip die heel langzaam opstart en steeds harder gaat draaien, geen idee wat het is maar dit zat er nooit en het irriteert me mateloos. Als ik de koppeling inknijp is het weg dus het moet iets motorisch of in de aandrijving zijn. Ik denk het tweede want hij loopt stationair perfect en als ik gas geef bij stilstand hoor ik het niet.
Volgend probleem, op het moment dat ik wegrij hoor ik de ketting een paar slagen maken, dus een hoop gerammel achterin. Als ik naar z'n 2 schakel rammelt de ketting ook nog een keer en daarna is het weg, dus dat is alleen bij lage snelheiden. De kettingspanning is goed (pas gesteld) en de ketting is gesmeerd.
En dan het laatste, ook irritante probleem. Als ik bij een stoplicht sta en ik heb de koppeling ingeknepen en hou het stuur met twee handen vast voel ik 'getik' in m'n handen, alsof het stuur ergens lichtjes op 'slaat', dit is niet altijd (kleppen ).
Misschien ligt het aan mij en zit ik teveel op te letten op alles wat niet goed voelt, maar toch ik rij veel per week en over drie weken ga ik naar Corsica en dan moet ie gewoon goed zijn.
Dit heb ik er al aan gedaan (laten doen):
- Grote beurt (incl. nieuwe blokken/achterband), 6000 km geleden. EUR 550,-
- Balhoofdlager vervangen, 500 km geleden. EUR 200,-
- Nieuwe voorband + blokken + remmen gangbaar maken. EUR 225,-
Zoals je ziet heb ik de laatste 6000 km al meer dan 1000 euro verspijkert aan een motor die ik voor 5500,- gekocht heb. Ik doe alles volgens het boekje, onderhoud laat ik netjes door de dealer uitvoeren en nog is er van alles mis, het lijkt wel of m'n motor steeds slechter bij de dealer vandaan komt, ik heb er inmiddels al 3!! gehad. Komt nog bij dat ik nog zo'n 600 euro moet reserveren om m'n kromme remschijven te vervangen.
En dit is dus dan alles buiten de bovenstaande problemen!! die me misschien nog eens 1000 gaan kosten om op te lossen, en zo blijf ik maar dealers aflopen zonder enig fatsoenlijk resultaat.
Wat zouden jullie nu doen? Ik kan hem wel weer naar de dealer brengen maar ik vertrouw ze echt geen van allen. Ik kan hem inruilen maarja, met deze defecten krijg ik er ook geen reet meer voor en is al m'n reparatiegeld weggegooid.
Begin er een beetje wanhopig van te worden