Vervelende automobilisten

Zo heb ik een vrachtwagen en een bus doen achteruitrijden (ja, ik zat toen in het koekblik). Als de hindernis/vernauwing zich aan hun kant bevindt, dan ben ik in mijn recht en dienen zij mij voorrang te geven.

Meestal rem ik daar juist iets voor af en laat ze voor gaan.
Altijd een vrolijke lag en een duimpje.

Ik weet het, het is niet de bedoeling van de regel maar soms komt het zo makkelijker uit. En ik trek tenslotte veel sneller op dan zo'n zware wagen.


Naarmate ik ouder word, drijf ik het méér en méér op de spits, ze leren het anders toch niet. (nu nog steeds niet, maar dan heb ik tenminste het gevoel dat ik er voor mijzelf iets aan doe)

Hé, das bij mij juist andersom. ( Het enige wat je oogst is onbegrip )
 
Laatst bewerkt:
Meestal rem ik daar juist iets voor af en laat ze voor gaan.
Altijd een vrolijke lag en een duimpje.
Goed, dan is het JOUW beslissing, en dat kunnen die chauffeurs niet als recht afdwingen...
Begrijp je het verschil?
Ik weet het, het is niet de bedoeling van de regel maar soms komt het zo makkelijker uit. En ik trek tenslotte veel sneller op dan zo'n zware wagen.
Andere weggebruikers hinderen is ook verboden.
Hé, das bij mij juist andersom. ( Het enige wat je oogst is onbegrip )
Bizar, ZIJ maken de overtreding en ZIJ hebben onbegrip?
Hoeveel doden zouden er al gevallen zijn???


Maar goed, ik ben blijkbaar alléén met mijn standpunt.
 
Goed, dan is het JOUW beslissing, en dat kunnen die chauffeurs niet als recht afdwingen...
Begrijp je het verschil?Andere weggebruikers hinderen is ook verboden.Bizar, ZIJ maken de overtreding en ZIJ hebben onbegrip?
Hoeveel doden zouden er al gevallen zijn???


Maar goed, ik ben blijkbaar alléén met mijn standpunt.


Mwa, ja en nee.

Over het algemeen ligt het er aan hoe het gebeurd.
En hoe mijn bui is. :P

Bij wegversmallingen laat ik vrachtwagens meestal door, het is maar een kleine moeite.
Hetzelfde met mensen die de berm niet in gaan, is het opa met 2 handjes angstig aan het stuur ga ik de berm wel in.
Maar als het een yup is die zijn dure leasebak de berm niet in wil sturen, durf ik wel eens chicken te spelen.
Het is geven en nemen.

In de stad waar ik werk zijn smalle straatjes , en soms staat de boel daar muurvast.
Voorbeeld: Vrachtwagen die net gelost heeft wil keren om zijn weg te kunnen vervolgen.
De aankomende auto's kruipen tot 1 meter op zijn bumper langs alle kanten met als gevolg dat die man zijn truck helemaal niet kan keren.
En dan staat de boel vast en moet iedereen nóg langer wachten.

Begrijpen ze nu niet dat die man de ruimte nodig heeft om te keren?
Daar kan ik me soms ook aan storen.

Beetje tolerantie hier en daar is niet verkeerd.
 
Zo heb ik een vrachtwagen en een bus doen achteruitrijden (ja, ik zat toen in het koekblik). Als de hindernis/vernauwing zich aan hun kant bevindt, dan ben ik in mijn recht en dienen zij mij voorrang te geven.

Alleen als beide bestuurders op hetzelfde moment de versmalling naderen. Anders gaat gewoon degene die als eerste arriveert voor.
 
Alleen als beide bestuurders op hetzelfde moment de versmalling naderen. Anders gaat gewoon degene die als eerste arriveert voor.


De "ongeschreven regel" is dat bestuurders van "kleine" voertuigen, bestuurders van grote voertuigen (vrachtauto's, bussen etc...) bij een wegversmalling waar de doorgang niet is geregeld d.m.v. borden

full


en

full


voor laten gaan.

Doe je dit niet omdat je denkt "in je recht" te staan, en het loopt vast of er vind een ongeval plaats, dan komt artikel 5 van de wegenverkeerswet je tegen je oren aan tikken.
 
De "ongeschreven regel" is dat bestuurders van "kleine" voertuigen, bestuurders van grote voertuigen (vrachtauto's, bussen etc...) bij een wegversmalling waar de doorgang niet is geregeld d.m.v. borden

[afbeelding]

en

[afbeelding]

voor laten gaan.

Doe je dit niet omdat je denkt "in je recht" te staan, en het loopt vast of er vind een ongeval plaats, dan komt artikel 5 van de wegenverkeerswet je tegen je oren aan tikken.

Dus de Wet van de sterkste geldt wel degelijk in het verkeer. Weten we dat ook weer.

Immers als het een ongeschreven Wet is waarom dan een artikel 5 ?

"Meneer u krijgt een artikel 5 omdat u het grotere voertuig niet voor liet gaan, terwijl dit wel moest ook al is het een ongeschreven regel".

:?
 
Dus de Wet van de sterkste geldt wel degelijk in het verkeer. Weten we dat ook weer.

Immers als het een ongeschreven Wet is waarom dan een artikel 5 ?

"Meneer u krijgt een artikel 5 omdat u het grotere voertuig niet voor liet gaan, terwijl dit wel moest ook al is het een ongeschreven regel".

:?

Nee, het gaat alleen over het niet veroorzaken van hinder of gevaar aan andere weggebruikers.

Het is niet voor niets een ongeschreven regel!
 
mijn ervaring is juist dat fietsers het asociaalst zijn en wielrenners mogen dood van mij




Hahahahah toevallig hadde we vandaag met een groep mf'ers ruzie met een wielrenner die vond dat we asociaal reden, daarna hebbe we hem uitgelachen voor zijn strakke broekje :P
 
topictitel = pleonasme

:} :} :}

Pleonamse is een geweldig woord, misschien wel een heel nieuw topic waard :P

Van onze uitvalsbasis naar huis doe ik normaal in 25 minuutjes met de auto. Vandaag besloot iemand op de A20 om zijn auto in de fik te steken met als gevolg dat ik er anderhalf uur over gedaan heb.
Alle tijd om effe om mij heen te kijken natuurlijk, wat een ergernis. Mensen die effe gas geven om die ene maar niet te kunnen laten invoegen, waar iedereen op de linkerbaan naar links gaat voor de motorrijders zit er altijd wel zo'n galbak tussen die lekker naar rechts gaat, mensen die toeteren als je niet meteen optrekt voor die ene meter die je vooruit kan, had ik al gezegd dat er mensen zijn die hun auto laten afbranden?

Ik heb heel dit topic niet gelezen maar zag de titel en moest even mijn frustratie kwijt :r

Het is mooi weer, 90% van de bestuurders is op weg naar huis aan het eind van de middag, van die 90% heeft denk ik ook 90% de mogelijkheid om moeders te bellen dat ze wat later komen, ik snap echt niet waar die stress vandaan komt.



Hahahahah toevallig hadde we vandaag met een groep mf'ers ruzie met een wielrenner die vond dat we asociaal reden, daarna hebbe we hem uitgelachen voor zijn strakke broekje :P


Ze scheren ook dr benen... _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik werd vanmorgen terwijl ik op de rechterbaan reed haast (echt op een meter of 2 voor me langs) van mn sokken gereden door een (overigens best knappe) bips in een wagentje met reclame voor een "schoonhouders" bedrijf die vol van de linkerbaan naar rechts knalde omdat ze de afrit wilde hebben. Ff wijzen naar je voorhoofd en zwaaien naar dr. Begint ze te lachen, en zwaait ze vrolijk terug.....

gevalletje echt niet gezien en vrolijk lachen en zwaaien naar alles en iedereen.... doos.
 
Alleen als beide bestuurders op hetzelfde moment de versmalling naderen. Anders gaat gewoon degene die als eerste arriveert voor.
Niet als de versmalling bestaat uit een voertuig, een afvalcontainer, of een wegversmalling (betonnen bloembak) aan 1 kant (beetje verder aan de andere kant)...

Of zoals hierboven als ik het blauwe bord aan mijn kant heb.

Testje over belgische voorrangsregels...
http://www.vab.be/nl/rijschool/content.aspx?pid=328&admin=wb
 
Laatst bewerkt:
Nee, het gaat alleen over het niet veroorzaken van hinder of gevaar aan andere weggebruikers.
Als die vrachtwagen in mijn weg komt staan, dan hindert hij mij ook (of zij in het geval van de bus). Bij de weg, die vrachtwagenchauffeur zit véél hoger, hij kan mij dus van ver zien afkomen en ziet dus dat hij mij zal hinderen...
Het is niet voor niets een ongeschreven regel!

OK, zoiets als een "lokale" situatie dus.
Maar hoe zit het dan met mensen die die "lokale" situatie niet kennen, hoe dienen zij te reageren? Of kunnen/mogen ze terugvallen op de geschreven wetten, wat mij gemakkelijker / veiliger lijkt.
 
De "ongeschreven regel" is dat bestuurders van "kleine" voertuigen, bestuurders van grote voertuigen (vrachtauto's, bussen etc...) bij een wegversmalling waar de doorgang niet is geregeld d.m.v. borden voor laten gaan.

Doe je dit niet omdat je denkt "in je recht" te staan, en het loopt vast of er vind een ongeval plaats, dan komt artikel 5 van de wegenverkeerswet je tegen je oren aan tikken.
Hardstikke fout!

Als er niets geregeld is, en de wegversmalling zit op beide helften, dan moet het grote voertuig meestal zijn rijbaan verlaten, terwijl het kleine voertuig vaak op zijn eigen helft kan blijven. Dan moet het grote voertuig dus gewoon wachten.

Als de versmalling aan 1 kant zit, dan moet het voertuig dat de versmalling op zijn weghelft heet de ander vrije doorgang verlenen (want hij moet van z'n weghelft af, de ander kan gewoon doorrijden)
 
Laatst bewerkt:
Hardstikke fout!

Als er niets geregeld is, en de wegversmalling zit op beide helften, dan moet het grote voertuig meestal zijn rijbaan verlaten, terwijl het kleine voertuig vaak op zijn eigen helft kan blijven. Dan moet het grote voertuig dus gewoon wachten.

Als de versmalling aan 1 kant zit, dan moet het voertuig dat de versmalling op zijn weghelft heet de ander vrije doorgang verlenen (want hij moet van z'n weghelft af, de ander kan gewoon doorrijden)
:^
 
Vandaag ook mooi geschrokken. Komt er zomaar een vrouwtje de weg op rijden, zonder ook maar een moment uit te kijken:

full


Ik kwam dus onder het viaduct vandaan, maar zij keek nooit mijn kant op. Remmen had geen zin, dus snel binnendoor erlangs. Op het moment dat ik ernaast reed kon ik snel even naar binnen kijken, maar zelfs toen had ze nog niks door... |(

Voor de duidelijkheid, ik was dus al onder het viaduct vandaan toen zij de weg op kwam rijden.
 
Ik wilde even kwijt dat ik gisteren geen één vervelende weggebruiker(incluis mijzelf) ben tegen gekomen *O*
Het leek wel of iedereen er even genoeg van had om maar gejaagd en agressief te rijden :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan