Kan de pomp niet geactiveerd worden op een andere manier? Kan me niet voorstellen dat een motorzaak het ook zo doet? Dit tenzij er speciale hard_/software benodigd is natuurlijk.Remvloeistof doorzuigen en dan tijdens de proefrit hrt ABS systeem activeren. Daarna nog een keer het systeem doorzuigen/pompen.
Dat is niet prima,want als de remvloeistof in de ABS pomp nooit ververst wordt dan kan die vast gaan zitten,en dat is een ZEER dure grap.ABS ontluchten hoeft alleen als je iets verkeerd doet of als het systeem leeg is geweest. Anders is gewoon verversen prima.
Dat kan alletwee. Maar bij een CBR als in jouw profelfoto is er een officiele manier die vele malen omslachtiger is.... dan kunje beter mijn manier toepassen.Dat is precies de reden waarom ik inderdaad de remvloeistof in de pomp ook ververst wil hebben.
Maar hoe werkt dat dan, abs pomp activeren en tegelijkertijd verversen, of zoals de manier van Rody rc30 eigenlijk ook behelst: vernieuwen, activeren en daarna weer vernieuwen?
Gewoon de door mij geschreven methode toepassen. Dat werkt prima.....Mijn CBR komt binnenkort ook aan de beurt en het klopt, ik reken op een uurtje of 5 dat ik daarmee druk ga zijn. Best een klus. De yamaha (van mijn vrouw) is een wat eenvoudiger klusje, maar wil het wel echt goed doen, dus ook de vloeistof in de pomp vers.
Is inderdaad een doorverbinding waar Yamaha speciaal een stekker voor heeft. Maar dat stelt niks voor, ik gebruik gewoon een krokodillenbekje dat ik erop zet. Dan gewoon de procedure volgens werkplaatsboek. Mocht het bij een motor wat moeilijk worden, dan zou ik ook gewoon de ABS rem manier toepassen. Je moet de olie in de pomp verversen, want hij gaat geheid op bepaalt moment vastzitten. Ik doe trouwens een paar keer per jaar de ABS in laten komen met lage snelheid op een gravel of zandpad, weet je zeker dat hij blijft werken.Knip... alleen dan wel met "speciale" stekker.
Ik had toen ergens gevonden dat het ook ging door zelf een brugje te maken.