vervolg cursus

Bennie L

MF veteraan
2 feb 2006
1.431
2
De Wijk
Hoi :W

Nu ik mn rijbewijs heb (sinds 1 nov 2005) en ook een motor heb (r6) zit ik aan een vervolg cursus te denken.Ik vind t korte werk wat lastiger op zoon sportmotor maar t zal eigenlijk net zo moeten kunnen,t zal misschien ook wel met vertrouwen te maken hebben maar vind t wel fijn dat ik met wat meer vertrouwen op dat ding zit.Mijn vraag is;is t aan te raden om eerst nog wat aan de motor te wennen(keb net een tank leeg gereden)of is t meer van hoe eerder hoe beter??
En wat wordt er gedaan op zoon cursus?

mvg bennie
 
Sowieso verstandig om rustig te rijden en te wennen
aan de motor. Je merkt vanzelf wel dat je iets harder
door de bochten kan en misschien wel platter. Weet niet
of een cursus of instructeur je "vertrouwen" kan geven of "moed".
Merk zelf bij mijn nieuwe GSX-r dat ik steeds verder kan gaan
met het platleggen in de bochten en dan krijg je vanzelf
wel vertrouwen in je fiets.

i.i.g nog veel plezier met je motor!

heanig an :]
 
Hoi :W

Nu ik mn rijbewijs heb (sinds 1 nov 2005) en ook een motor heb (r6) zit ik aan een vervolg cursus te denken.Ik vind t korte werk wat lastiger op zoon sportmotor maar t zal eigenlijk net zo moeten kunnen,t zal misschien ook wel met vertrouwen te maken hebben maar vind t wel fijn dat ik met wat meer vertrouwen op dat ding zit.Mijn vraag is;is t aan te raden om eerst nog wat aan de motor te wennen(keb net een tank leeg gereden)of is t meer van hoe eerder hoe beter??
En wat wordt er gedaan op zoon cursus?

mvg bennie

gewoon doen zo'n curcus, je leert er veel van(zelfs de zgn dy hards) .
heb zelf de MRO A/B en al diverse malen een bergtraining gedaan blijft leuk en leerzaam, oja als men zegt dat kost geld ,je invensteerd in jezelf.
 
Hoi :W

Nu ik mn rijbewijs heb (sinds 1 nov 2005)

keb net een tank leeg gereden


mvg bennie

:X

Ehhhhh, je kan ook eerst es leren rijden natuurlijk, want dat leer je niet op rijles. Ga dan na een jaar eens kijken naar een VRO.
 
Toevallig heb ik zaterdag VRO1 gedaan. Het was een hele leuke en leerzame dag maar achteraf gezien had ik hem beter eerder kunnen doen. Heb nu zo'n 2,5 jaar mijn rijbewijs (30.000 km) en de meeste oefeningen die dag kon ik zonder problemen uitvoeren. Ik heb dus geen grenzen verlegd (wat ik wel had verwacht).

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat er ook rijders waren die al 20 jaar hun motorrijbewijs hadden en die wel hun grenzen hebben verlegd....

Ideaal lijkt het mij de cursus na zo'n 5.000 km ervaring te doen.
 
:X

Ehhhhh, je kan ook eerst es leren rijden natuurlijk, want dat leer je niet op rijles. Ga dan na een jaar eens kijken naar een VRO.

Nou daar zat ik dus ook wat aan te denken,ik moet zeggen dat ik elke keer als ik op dat ding rij dat t allemaal wat lekkerder gaat,en wat meer vertrouwen krijg.Ik zeg dus niet dat de snelheid omhoog gaat,maar gewoon t gevoel wat ik met dat apperaat heb.En t kloteweer zit ook niet mee,anders kun je door de weeks ook nog es lekker rijden. ( ja ik weet t ,het kan ook met regen :r )
 
Gisteren mijn VRO1 gedaan.
Het is zijn geld echt wel waard.
Ik ging nu zelfs zo schuin door de bocht dat mijn voet de grond raakte.
En dat bij een AT......

Het was gewoon een hele gafe dag en een hoop geleerd.
Ookal rij iik tig jaren en gemiddelt 25k per jaar.

Bernd. Thanks.

Peter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan