Verwarmde handschoenen..

Die Gerbring zijn ook waterdicht of niet, neem aan dat je ze ook gewoon kan gebruiken met de verwarming uitgeschakeld?


;) :+ ....'t zou wel lekker "spannend" rijden worden dan! Schokkende ervaring ...

8-) no worry's,...'t is prima spul.....
Je moet alleen de aansluit-plug niet in de regen laten wapperen, |( als je een keer deze handschoenen NIET nodig hebt! als het wat warmer is.
M'n zekering in de draad was doorgeslagen. Kwam er achter toen het weer kouder werd.
Handschoenen warmden niet op. En het is altijd donker als je staat te pielen!... O-)
 
Komt de power van een losse batterij, of wordt dit aangesloten op de motor?
 
Komt de power van een losse batterij, of wordt dit aangesloten op de motor?



Ja, kan mij iemand zeggen waaraan ik dat juist moet bevestigen?

Ikke : weet er niks van.


En dat van dat geëlektrokuteerd was natuurlijk een grapje... *D
 
Komt de power van een losse batterij, of wordt dit aangesloten op de motor?
Het model dat ik heb werkt op een 12V-aansluiting.
Daarvoor leverden ze een snoertje bij die je op de accupolen kon monteren.
Ik heb het echter wat verbouwd; een 12V-aansluiting (BMW-stekker) op de motor gemonteerd en het snoer voorzien van stekker.
Voor mij werkte dat goed; op de motor: stekker erin en opwarmen die handschoenen. Afstappen, stekker eruit en klaar.
Als je m vergeet eruit te trekken, het snoer is een krulsnoer dus je trekt niet meteen alles aan puin!

Oja... En zeker niet vergeten je handschoenen goed op het priksnoertje aansluiten!
Tis een heel nare ervaring om één warme en één koude hand te krijgen. En zoals het hoort: altijd gebeurt zoiets in het donker! B|
 
Ja, kan mij iemand zeggen waaraan ik dat juist moet bevestigen?

Ikke : weet er niks van.


En dat van dat geëlektrokuteerd was natuurlijk een grapje... *D

Weet niet hoe het bij de andere merken is, maar het spul van warmnsafe werkt met een heattroller (warmte is dus instelbaar) deze worden als inbouw, opbouw, aanbouw en steek-m-in-je-zak geleverd. Allemaal hebben ze 1 ding gemeen: je prikt m uiteindelijk aan je accu.

Elk verwarmingselement trekt teveel energie om op een normale manier te kunnen werken op een setje batterijen dat in je zak past :+
 
Hey bedankt voor je uitleg... moet het nog allemaal eens bekijken en misschien een piccie zoeken op google.

Nu weet ik van welk merk de handschoenen zijn: Klan blijkbaar. Klan Cordura (van dat tweede ben ik niet helemaal zeker).

Op google vind ik ze als: outer heated gloves, maar verder niet echt iets.

Zal ze dit weekend eens testen sie... spannend...

Lan je eens een piccie tonen van je stekker? Ben wel eens benieuwd naar je trucjes }) .
 
gebruik de handschoenen (gerbing classic) tot nu toe zonder verwarming, en is ook nu al stukken warmer dan mn andere (mqp) winterhandschoenen.
verwarming gaat aan bij langere ritten onder de 5 graden, daarboven heb ik het niet nodig :)

stekker komt er bij mij bij de tank (=bovenbeen) uit, en loopt dan via de binnenkant van mn jack naar de 2 handschoenen
 
Ik heb ze maar gekocht.

Ik was die koude vingertjes helemaal beu. En dat met handschoenen van 160 euro... -O-

Nou gelukkig 190 kunnen betalen voor lederen Gerbing, met verwarming (ik wordt echt een oude lul...) :')

Er zitten twee snoeren bij.

Eentje gaat op de accupolen (en zit een zekering tussen), en die moet je dan op de een of andere manier in de buurt van je stuur zien te krijgen. En zo lang issie niet!

En dan een langere, met dire aansluitingen in Y formatie. De een in de stekken van de accu, de andere twee in de dopjes bij de handshcoenen.

Ik houd wel een halve meter snoer over bij mijn stuur, waarvan ik nog even moet kijken waar ik het laat. Maar as zaterdag naar treffen in België, dus dan kan ik het eens even mooi uitproberen!

Gerbing%20verwarmde%20handschoenen.jpg
 
Ik heb ook een tijdje naar verwarmde handschoenen gekeken. Wat me opviel was dat er behoorlijk wat problemen met defecten aan de bedrading waren. Lijkt me ook wel logisch, zo'n handschoen moet zich toch in aardig wat bochten kronkelen..... Ik had er in ieder geval geen zin in elke keer die handschoenen te moeten ruilen, ook al vervangt Gerbing alles zonder problemen.

Ik besloot een verwarmde kraag van Gerbing te nemen. Geweldig. Bij-effect is dat ik ook totaal geen kouwe handen meer heb, ik denk dat het komt omdat die kraag rechtstreeks je halsslagaders opwarmt, waardoor alles warmer blijft. Voordeel is ook dat de bedrading van die kraag wat minder te lijden heeft.

Misschien een bruikbaar alternatief?
 
Ik heb ze maar gekocht.

Ik was die koude vingertjes helemaal beu. En dat met handschoenen van 160 euro... -O-

Nou gelukkig 190 kunnen betalen voor lederen Gerbing, met verwarming (ik wordt echt een oude lul...) :')

Er zitten twee snoeren bij.

Eentje gaat op de accupolen (en zit een zekering tussen), en die moet je dan op de een of andere manier in de buurt van je stuur zien te krijgen. En zo lang issie niet!

En dan een langere, met dire aansluitingen in Y formatie. De een in de stekken van de accu, de andere twee in de dopjes bij de handshcoenen.

Ik houd wel een halve meter snoer over bij mijn stuur, waarvan ik nog even moet kijken waar ik het laat. Maar as zaterdag naar treffen in België, dus dan kan ik het eens even mooi uitproberen!

[afbeelding]

de bedoeling is dat je het Y-snoer door je jas doet, de 2 pootjes links en rechts uit je mouwen, en de ander aan de onderkant, bij je bovenbeen (links of rechts).
je (korte) kabeltje naar je accu komt er ergens bij je zadel/tank uit, en die kun je daar zonder problemen op elkaar aansluiten.

overigens is mijn 2e set gerbings kapot -O- kan ik komende week gaan omruilen...
wederom de linkerhandschoen (veel koppelen vermoed ik)
 
Ik heb ook een tijdje naar verwarmde handschoenen gekeken. Wat me opviel was dat er behoorlijk wat problemen met defecten aan de bedrading waren. Lijkt me ook wel logisch, zo'n handschoen moet zich toch in aardig wat bochten kronkelen..... Ik had er in ieder geval geen zin in elke keer die handschoenen te moeten ruilen, ook al vervangt Gerbing alles zonder problemen.

Ik besloot een verwarmde kraag van Gerbing te nemen. Geweldig. Bij-effect is dat ik ook totaal geen kouwe handen meer heb, ik denk dat het komt omdat die kraag rechtstreeks je halsslagaders opwarmt, waardoor alles warmer blijft. Voordeel is ook dat de bedrading van die kraag wat minder te lijden heeft.

Misschien een bruikbaar alternatief?
exo handschoenen. Verwarming zonder draad. Schijnt aardig goed te zijn.
 
Heb ook een setje van Klan. Aan snoerlengte geen gebrek gelukkig. Ik was wel snel klaar met het klooien met de kabeltjes door de jas en mouwen....

- snoer moet tussen de buddy en de tank naar boven komen, waardoor het snoer (met klein stekkertje) dus altijd klem zit tussen mezelf en de tank....

- bij het uittrekken van de jas schuiven de snoertjes iedere keer mee naar boven of beneden. Aangezien 't kabeltje toch best kwetsbaar is ben ik daar maar mee gestopt.

Snoer loopt nu bij mij vanaf de accu onder de tank door, komt naar boven bij het balhoofd. Vervolgens zit hij met een dik elastiek aan het rempotje. Schakelaar voor aan/uit zit daar ook. Vervolgens krijg je dan de kabel die normaal door je jas loopt. Die heb ik losjes opgerold en ook weer met een stiek aan de kuipsteun vastgemaakt.

De laatste stukjes snoer liggen dus los (ongeveer 40 cm) en kan ik zo uit de kuip over de kroonplaat aan de handschoenen vastmaken. Snoertjes zijn lang genoeg om met mijn hand bij het vizier te komen e.d.

De praktijk leert ook dat de stekkertjes naar de handschoen wel los schieten als het nodig is..... :Y

Rij hier nu voor het 2e seizoen mee, bevalt prima. 's Zomers koppel ik alleen het laatste stukje snoer af, rest blijft netjes onder de tank zitten.
 
de bedoeling is dat je het Y-snoer door je jas doet, de 2 pootjes links en rechts uit je mouwen, en de ander aan de onderkant, bij je bovenbeen (links of rechts).
je (korte) kabeltje naar je accu komt er ergens bij je zadel/tank uit, en die kun je daar zonder problemen op elkaar aansluiten.

....

|( Oh ja.

Vandaar dat het ene draadje zo kort was.... :')

Nou, dat wordt weer terug naar de tijd dat mams de wantjes met een draadje door de kinderjas had gemaakt ;)
 
mijn winterhandschoenen voldoen ook niet meer. Being handschoenen met 'primaloft' aangeschaft. Dat primaloft zou de warmte van je handen weerkaatsen en op die manier verkleumde vingertoppen voorkomen. Helaas was het voor mij onvoldoende. althans, net zo warm of koud als mijn oude handschoenen. Ze waren wel veel dunner en soepeler dan mn oude. Dus toch goed spul lijkt me!
Fijn dat ik ze terug mag brengen na de testrit! Goede motorzaak!!

Ga nu maar investeren in een setje verwarmde handschoenen. Flinke uitgave hoor!

Gezien de vele berichten op dit forum wordt het Gerbing geloof ik...

groet,
Maaike
 
die associatie heeft het bij meer mensen, best geinig ;)


Draadjes zitten er in, en heb vorige week geen koude handjes gehad.

Morgen weer testen (om 06:00 uur met -2 of zo, dus goede test lijkt me...).

Er zit maar één stand op: aan (of uit als je het draadje er uit trekt). Dimmer kun je weer los bijkopen. Maar ik vond 189 euro wel weer even genoeg aan 'kleding' (en het zoveelste paar handschoenen).

En staat ook wel suf eigenlijk: twee stekkertjes uit je mouw en eentje langs je kont.
 
Ja ik heb nu ook Gerbing gekocht. Vorig jaar nog Temp4All, maar dat bestaat niet meer en die handschoenen zijn elektrisch defect (dus gewoon dikke leren handschoenen nu). Wel altijd wat extra gehannes met de stekkers aansluiten, maar voor een wat langere rit bij vriesweer toch de moeite waard. Ik heb dus nu 3 soorten handschoenen: elektisch verwarmde bij vorst, dikke leren voor gewoon koud weer en zomerhandschoenen voor boven de 15C. Je verzamelt een mooie partij kleding als je het hele jaar rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Als je echt warme handen wilt gebruik je stuurmoffen, zelfs met de ergste kou (-20) en de hele dag rijden gebruik ik nog zomerhandschoenen. Wel heb ik af en toe dan de handvatvewarming aan maar niet eens altijd, het gaat erom dat je handen uit de wind zijn.
 
Heb die gerbings ook al weer een 2 jaar.
Had ik veeeeeel eerder moeten kopen. Voor de winter even de draden in de wintermotorjas tapen. En daar de hele winter profijt van.
Zet de stekkers wel ff int vet want die willen wel es wat oxideren

Heb ze overigens nog niet getest op slijtvastheid op de knokkels. Was dat ook niet van plan te doen.

Ben zo aan die dingen gewend dat ik ze ook met vissen aan heb.......
Akku mee en de hele dag warme handen.

F.
 
Ik had er destijds naar gekeken en toen waren ze bijna 2x zo duur.
als je de nederlandse importeur mag geloven dan klopt dat, maar de britse (die ze ook verstuurd) verkoopt ze voor die prijs. En met de pond bijna even veel waard als een euro is dat natuurlijk een koopje.
 
Ah, op die fiets. Blijft de vraag hoe lang dat exo-spul meegaat. Kunststof dat warm wordt......??
 
Terug
Bovenaan Onderaan