• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Verweerd aluminium

BandY

MF legend
Lid geworden
17 apr 2008
Waarderingsscore
12.320
De motor heeft de winter in de (vochtige) garage gestaan en nu blijkt toch dat op het blok enkele verweringsplekjes op een alu chromen deksel zit, hoe kan ik dat voorkomen, invetten voor de winter?

:?

De motor heeft de winter in de (vochtige) garage gestaan en nu blijkt toch dat op het blok enkele verweringsplekjes op een alu chromen deksel zit, hoe kan ik dat voorkomen, invetten voor de winter?

zorgen dat de garage niet vochtig is (ventilatie)

Nu poetsen met belgom

Voor Belgom is het nog niet erg genoeg, de garage heeft ventilatie maar de buitenmuur is èèn steens en laat dus vocht door.

Kom maar met: twee steens maken of isoleren of behandelen aan de buitenkant. Wil ik wel maar dat kost klauwen.

Yep. Gewoon inspuiten met vaseline of siliconen. Uiteraard de remschijven afdekken....
Eh.... wat is "alu chroom" eigenlijk?

Overigens: als je garage niet verwarmd is zul je altijd last houden van condensvocht, hoe goed je ook ventileert etc.

Laatst bewerkt:
Inderdaad is het in de natte maanden vochtig en ik moet er ook iets aan doen, maar een garage van 11 x 4 meter vochtbestendig maken en dan de puntdak nog, kost veul heeeeeeeeeeeeel veul, ook als je het zelf doet.

(met Alu crhoom bedoel ik aluminium deksels welke verchroomd zijn zonder eerst verkopert te zijn.)

Ik heb het van de winter zo gedaan dat mijn fiets lekker onder een hoes stond en daar naast had ik een ontvochtiger staan die dus het vocht uit de lucht trekt. Gevolg een droge schuur.

Enkel nadeel is dat je wel elke dag even de condens bak moet voorzien van antievries zodat het water in de bak niet bevriest. Mooie van dit ding is dat deze on de zomer maanden ook gewoon door draait en de gieter vult met water voor de plantjes :+

Inderdaad is het in de natte maanden vochtig en ik moet er ook iets aan doen, maar een garage van 11 x 4 meter vochtbestendig maken en dan de puntdak nog, kost veul heeeeeeeeeeeeel veul, ook als je het zelf doet.

(met Alu crhoom bedoel ik aluminium deksels welke verchroomd zijn zonder eerst verkopert te zijn.)

:? ik kan het ook fout hebben, maar bedoel je dan niet gewoon gepolijst alu, dat ziet er uit als chroom...

Is zòn ontvochtiger geschikt voor grotere ruimten dan? Wel goeie tip omdat alle kleine beetjes helpen.

thijs, denk dat je gelijk hebt. laat ik altijd gedacht hebben dat men stom bezig was om alu te verchromen. Stomme gedachte.

Volgens mij is zo'n ontvochter gewoon een dure oplossing, die voor grotere ruimtes niet of nauwelijks werkt en ook in kleinere ruimtes alleen als er niet/onvoldoende geventileerd wordt.

Probleem is dat, als de ruimte goed geventileerd is (wat je m.i. móet doen), er steeds weer een continue stroom vochtige lucht binnenkomt. Dat kan geen ontvochter aan. Het gegeven dat zo'n bak dan steeds vol zit wil dan niets zeggen over het vochtgehalte in de lucht.....

thijs, denk dat je gelijk hebt. laat ik altijd gedacht hebben dat men stom bezig was om alu te verchromen. Stomme gedachte.

Yep, daarom vroeg ik me dat al af...... *D

isoleren en dubbelwandig maken hoeft niet enorm veel te kosten. gewoon binne langs de muur een houten framewerk maken stroken glaswol er tussen. dan een laag dampwerende folie en dan 1 of 2 lagen gipsplaat. en als je de punt niet nodig hebt gewoon een vlak plafond er in met isolatie er op gelecht.
voor een paar hondert euro materiaal en een paar dagen klussen ben je klaar.

geventileerd wil nog niet zeggen goed geventleerd. ik zou beginnen met een schoorsteentje op het dak en onderin een paar gaten ten groote van van een golfbal op verschillende plekken. dan gaat het tochten als de nete maar het wordt er wel lekker droog van. nou ja droog is een groot woord maar als het net zo koud is als buiten zal de nijging van vocht om te condenseren en schade aan te richten minimaal zijn.

Laatst bewerkt:
gewoon een laag WD40 op alle blanke metalen delen... mocht je er ook mee gaan rijden is zuurvrije vaseline een goede oplossing.

aluminium oxide is moeilijk te voorkomen, het vocht gaat eenmaal onder de blanke lak zitten en dan gaat het rustig verder.

idd poetsen met belgom ALU.
Voor de winterstalling zou ik het insprayen met wd40.

zorg dat het in de garage net een paar graden warmer is als buiten, dat houd het vocht al buiten.

isoleren en dubbelwandig maken hoeft niet enorm veel te kosten. gewoon binne langs de muur een houten framewerk maken stroken glaswol er tussen. dan een laag dampwerende folie en dan 1 of 2 lagen gipsplaat. en als je de punt niet nodig hebt gewoon een vlak plafond er in met isolatie er op gelecht.

geventileerd wil nog niet zeggen goed geventleerd. ik zou beginnen met een schoorsteentje op het dak en onderin een paar gaten ten groote van van een golfbal op verschillende plekken. dan gaat het tochten als de nete maar het wordt er wel lekker droog van. nou ja droog is een groot woord maar als het net zo koud is als buiten zal de nijging van vocht om te condenseren en schade aan te richten minimaal zijn.

Paar honderd € ? eg nie hor. het gaat om zeker 60 metertjes 2 :o

PS

De buitenmuur (garage met puntdak aan de bovenkant) 1 steens moet ook behandeld worden en dat is ook 38 metertjes 2 of meer :Y

WD40 zal een merknaam zijn denk ik, maar wat is het? :?
voornamelijk nafta. zo'n 15% van wd40 is olie.
wd staat voor water displacing, het was de 40e formulie die werkte.

klik

na twee pekelwinters zonder poetsen zijn mijn aluminium velgen ietsjes wittig, kan je die ook meteen komen doen?

voornamelijk nafta. zo'n 15% van wd40 is olie.
wd staat voor water displacing, het was de 40e formulie die werkte.

klik

na twee pekelwinters zonder poetsen zijn mijn aluminium velgen ietsjes wittig, kan je die ook meteen komen doen?

Is goed, isoleer jij mijn garage ;)

Wat deed de 39 ste formulie dan niet?

Terug
Bovenaan Onderaan