BandY
MF legend
De motor heeft de winter in de (vochtige) garage gestaan en nu blijkt toch dat op het blok enkele verweringsplekjes op een alu chromen deksel zit, hoe kan ik dat voorkomen, invetten voor de winter?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

De motor heeft de winter in de (vochtige) garage gestaan en nu blijkt toch dat op het blok enkele verweringsplekjes op een alu chromen deksel zit, hoe kan ik dat voorkomen, invetten voor de winter?
![]()
![]()

Inderdaad is het in de natte maanden vochtig en ik moet er ook iets aan doen, maar een garage van 11 x 4 meter vochtbestendig maken en dan de puntdak nog, kost veul heeeeeeeeeeeeel veul, ook als je het zelf doet.
(met Alu crhoom bedoel ik aluminium deksels welke verchroomd zijn zonder eerst verkopert te zijn.)
ik kan het ook fout hebben, maar bedoel je dan niet gewoon gepolijst alu, dat ziet er uit als chroom...thijs, denk dat je gelijk hebt. laat ik altijd gedacht hebben dat men stom bezig was om alu te verchromen. Stomme gedachte.

Suzuki doet niet anders bij de intruder-modellen, daarom gaan ze na verloop van tijd ook allemaal bladderen.Yep, daarom vroeg ik me dat al af......![]()

isoleren en dubbelwandig maken hoeft niet enorm veel te kosten. gewoon binne langs de muur een houten framewerk maken stroken glaswol er tussen. dan een laag dampwerende folie en dan 1 of 2 lagen gipsplaat. en als je de punt niet nodig hebt gewoon een vlak plafond er in met isolatie er op gelecht.
voor een paar hondert euro materiaal en een paar dagen klussen ben je klaar.
geventileerd wil nog niet zeggen goed geventleerd. ik zou beginnen met een schoorsteentje op het dak en onderin een paar gaten ten groote van van een golfbal op verschillende plekken. dan gaat het tochten als de nete maar het wordt er wel lekker droog van. nou ja droog is een groot woord maar als het net zo koud is als buiten zal de nijging van vocht om te condenseren en schade aan te richten minimaal zijn.

isoleren en dubbelwandig maken hoeft niet enorm veel te kosten. gewoon binne langs de muur een houten framewerk maken stroken glaswol er tussen. dan een laag dampwerende folie en dan 1 of 2 lagen gipsplaat. en als je de punt niet nodig hebt gewoon een vlak plafond er in met isolatie er op gelecht.
voor een paar hondert euro materiaal en een paar dagen klussen ben je klaar.
geventileerd wil nog niet zeggen goed geventleerd. ik zou beginnen met een schoorsteentje op het dak en onderin een paar gaten ten groote van van een golfbal op verschillende plekken. dan gaat het tochten als de nete maar het wordt er wel lekker droog van. nou ja droog is een groot woord maar als het net zo koud is als buiten zal de nijging van vocht om te condenseren en schade aan te richten minimaal zijn.

voornamelijk nafta. zo'n 15% van wd40 is olie.WD40 zal een merknaam zijn denk ik, maar wat is het?![]()
voornamelijk nafta. zo'n 15% van wd40 is olie.
wd staat voor water displacing, het was de 40e formulie die werkte.
klik
na twee pekelwinters zonder poetsen zijn mijn aluminium velgen ietsjes wittig, kan je die ook meteen komen doen?