Verzekering geweigerd.. HELP!

De tussenpersoon moest dat mondeling toezeggen? Daar hebben ze weinig aan als jij het niet hebt toegezegd :+
Of heb je dat ook gedaan en is het ook nog op papier gezet? :o
Ja, mondelinge overeenkomst is ook bindend. Maar probeer dat maar eens te bewijzen..

Maar netjes! De aanhouder wint :Y

En wat dan nog. Achmea is geen verkeerde partij om je (eerste) inboedelverzekering mee te regelen. Als je kijkt wat je tot die tijd bespaart aan Rialto premie... dan zou ik zoiets ook schriftelijk vast durven leggen.

Gefeliciteerd iig.
 
De tussenpersoon moest dat mondeling toezeggen? Daar hebben ze weinig aan als jij het niet hebt toegezegd :+
Of heb je dat ook gedaan en is het ook nog op papier gezet? :o
Ja, mondelinge overeenkomst is ook bindend. Maar probeer dat maar eens te bewijzen..

Maar netjes! De aanhouder wint :Y

ik heb alleen mondeling toegezegd dat ik na mijn studie wel wil overwegen daar heen te gaan. de man werkte heel veel samen met achmea en werft enorm veel klanten voor hun. dus ik denk dat ze uit goed vertrouwen en de goede relatie tussen hun het wel accepteren:)
 
En wat dan nog. Achmea is geen verkeerde partij om je (eerste) inboedelverzekering mee te regelen. Als je kijkt wat je tot die tijd bespaart aan Rialto premie... dan zou ik zoiets ook schriftelijk vast durven leggen.

Gefeliciteerd iig.

Klopt, dat zeg ik ook niet. Ik vind het alleen erg raar dat de tussenpersoon het moet toezeggen..
ik heb alleen mondeling toegezegd dat ik na mijn studie wel wil overwegen daar heen te gaan. de man werkte heel veel samen met achmea en werft enorm veel klanten voor hun. dus ik denk dat ze uit goed vertrouwen en de goede relatie tussen hun het wel accepteren:)

Ah ok, duidelijk :)
 
Laatst bewerkt:
@TS,

en daar zeg je dan natuurlijk uiteraard vanzelfsprekend NEE op! :') :')



geen slapende honden wakker maken, nu sta je in het 'systeem' en is het te laat... -O-









dat is nooit te controleren :? :$

:^

Sowieso wordt NL een politiestaat op deze wijze. Ten eerste is de kans nogal groot dat je hier een keer te snel rijdt, met de belachelijke limieten die aangehouden worden. Ten tweede is het ridicuul dat verzekeringsmaatschappijen hier over vallen.

Het is nogal een verschil of je strafrechtelijk of civielrechtelijk met justitie in aanraking bent geweest, mijns inziens.

Nu je de specifieke vraag met "ja" beantwoordt hebt, zal je dit waarschijnlijk nog lang achtervolgen.
 
Laatst bewerkt:
ik ben verzekerd! bij achmea:) en achmea belde mij vanmorgen om te vertellen dat ze mij liever niet wouden verzekeren! een tussenpersoon erbij en het kan opeens wel? vreemd spelletje maargoed. de tussenpersoon moest mondeling toezeggen aan achmea dat zodra ik afgestudeerd ben ook bij hun moet komen voor inboedel verzekering noem maar op! daar kunnen ze nog wel 3 jaar op wachten:)
ik ben in ieder geval blij dat ik voor een fatsoenlijke premie van €12,- lekker motor kan rijden

Zoiets noemt men koppelverkoop en dat is in NL niet toegestaan!
 
De snelheidsovertreding waar het om gaat valt onder het strafrecht.

Ja je hebt gelijk. Misschien drukte ik me verkeerd uit. Ik ben van mening dat je met de huidige snelheidslimieten in NL nogal snel de kans hebt om een snelheidsovertreding te begaan. En zeker wij als motorrijders kunnen allemaal eens de pech hebben om gepakt te worden door iemand die met zijn speledingetje achter een boom staat te laseren.

En dan kan je dus onder het strafrecht vallen en zou je je als jonge bestuurder niet meer kunnen verzekeren. Gaat mij een beetje ver.
 
:^

Sowieso wordt NL een politiestaat op deze wijze. Ten eerste is de kans nogal groot dat je hier een keer te snel rijdt, met de belachelijke limieten die aangehouden worden. Ten tweede is het ridicuul dat verzekeringsmaatschappijen hier over vallen.
Het is nogal een verschil of je strafrechtelijk of civielrechtelijk met justitie in aanraking bent geweest, mijns inziens.

Nu je de specifieke vraag met "ja" beantwoordt hebt, zal je dit waarschijnlijk nog lang achtervolgen.




Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het daarmee eens ben, maar dat is weer een andere discussie ;)


Once a crook always a crook. :N :')
Op deze manier kom je nooit van je verleden af he...




;)
 
ik heb alleen mondeling toegezegd dat ik na mijn studie wel wil overwegen daar heen te gaan. de man werkte heel veel samen met achmea en werft enorm veel klanten voor hun. dus ik denk dat ze uit goed vertrouwen en de goede relatie tussen hun het wel accepteren:)

De tussenpersoon maar een bosje bloemen sturen ;)

Of betaal je hem??
 
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met mijn motorrijbewijs en moet maandag 24 september afrijden.
In de tussentijd heb ik al een leuke motor gevonden en gekocht (honda cbr600f 1998)
Nu het volgende: januari 2010 ben ik mijn autorijbewijs voor 4 maand kwijt geweest omdat ik te hard heb gereden (70kmh) een hele domme actie op een lege weg, maargoed daarna geen boete weer gehad en netjes gedragen.

Nu wil ik mijn motor verzekeren! univé: willen mij niet dekken. daarna knmv geprobeerd en ja hoor ook geweigerd! nu heb ik een aanvraag bij centraal beheer liggen maar ook deze vriendelijke mevrouw aan de telefoon gaf me weinig kans.
wel kreeg ik een telefoonnummer van Rialto! 60 euro premie per maand:) en ik ben student! dit kan en wil ik niet financieren.
Nu mijn vraag aan jullie: hebben jullie tips? of verzekeringsmaatschappijen die niet zo moeilijk doen met een normale premie? of moet ik de boel onbereden weer verkopen:(

alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,

Jan


Beste –Jan,

Dit is een vervelende situatie.

Doordat je rijbewijs door de officier van justitie in beslag is genomen wordt het voor jou inderdaad moeilijk om je motor bij een verzekeraar onder te brengen.

Zoals mijn collega van onze klantenservice al heeft aangegeven is er een reële kans dat ook Centraal Beheer jouw motor niet zal verzekeren. Bij het accepteren van een verzekeringsnemer worden er altijd 2 vragen gesteld die iedere verzekeraar verplicht is om te stellen.

Één van de vraagstellingen is: Heeft u een strafrechtelijk verleden of bent u in de afgelopen 8 jaar in aanraking geweest met politie of justitie? Doordat het rijbewijs in beslag is genomen is er sprake van een strafbaar feit. Een verzekeraar heeft geen acceptatieplicht.

Als je wilt kan ik even kijken hoever de status van je aanvraag is. Je kan je gegevens mailen naar: webcare[@]centraalbeheer.nl, dan zoek ik het voor je uit.

Wanneer blijkt dat Centraal Beheer je motor ook niet gaat verzekeren kan je het eventueel nog proberen bij de bank waar jij je financiën hebt ondergebracht of contact opnemen met een assurantie tussenpersoon die afspraken heeft met het Rialto.

Je motor op naam van een ander verzekeren is niet raadzaam. Stel dat er een schade wordt veroorzaakt en bij een onderzoek blijkt dat jij de regelmatige bestuurder bent dan heeft een verzekeraar geen uitkeringsplicht en de verzekeringsnemer pleegt als het ware fraude.

Succes,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
webcare[@]centraalbeheer.nl
Centraal Beheer | Verzekeringen en financiële producten | Voor uw bedrijf, uzelf en uw gezin
 
Je hebt te hard gereden met je auto, daarna geen problemen meer gehad.
Die auto is toch ookverzekerd?? Kan je bij de maatschappij van je autto je motor niet verzekeren?? Die hebben je er niet uitgegooid dus zullen ze ook niet moeilijk gaan doen over je rijbewijs een tijdje ingenomen.
 
En ook bovenstaande (goed bedoelde) reactie van de verzekeraar bewijst eens te meer, dat je niet alles met naam en toenaam op het www moet plempen. Men leest mee bij casus als deze. Maar ook bij ongevallen. Om vervolgens alles wat je meldt, later tegen je te kunnen gebruiken.

Lang leve social media! :') En een gewaarschuwd mens telt voor 2!
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels € 506 volgens OM.

:? Ik zie nergens iets over een verhoging staan. Waarschijnlijk is de boete 500+6 als je aangehouden wordt zonder verzekering.

Zoiets noemt men koppelverkoop en dat is in NL niet toegestaan!

Uhm, heb je een telefoon mét abonnement? Dat is ook koppelverkoop. Dat is in Nederland gewoon toegestaan hoor.

Beste –Jan,

Dit is een vervelende situatie.

Doordat je rijbewijs door de officier van justitie in beslag is genomen wordt het voor jou inderdaad moeilijk om je motor bij een verzekeraar onder te brengen.

Zoals mijn collega van onze klantenservice al heeft aangegeven is er een reële kans dat ook Centraal Beheer jouw motor niet zal verzekeren. Bij het accepteren van een verzekeringsnemer worden er altijd 2 vragen gesteld die iedere verzekeraar verplicht is om te stellen.

Één van de vraagstellingen is: Heeft u een strafrechtelijk verleden of bent u in de afgelopen 8 jaar in aanraking geweest met politie of justitie? Doordat het rijbewijs in beslag is genomen is er sprake van een strafbaar feit. Een verzekeraar heeft geen acceptatieplicht.

Als je wilt kan ik even kijken hoever de status van je aanvraag is. Je kan je gegevens mailen naar: webcare[@]centraalbeheer.nl, dan zoek ik het voor je uit.

Wanneer blijkt dat Centraal Beheer je motor ook niet gaat verzekeren kan je het eventueel nog proberen bij de bank waar jij je financiën hebt ondergebracht of contact opnemen met een assurantie tussenpersoon die afspraken heeft met het Rialto.

Je motor op naam van een ander verzekeren is niet raadzaam. Stel dat er een schade wordt veroorzaakt en bij een onderzoek blijkt dat jij de regelmatige bestuurder bent dan heeft een verzekeraar geen uitkeringsplicht en de verzekeringsnemer pleegt als het ware fraude.

Succes,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
webcare[@]centraalbeheer.nl
Centraal Beheer | Verzekeringen en financiële producten | Voor uw bedrijf, uzelf en uw gezin

Beetje jammer.
Stel: je raakt je rijbewijs kwijt voor 4 maanden terwijl je al verzekerd bent. Jullie cashen wel de premie ondertussen terwijl iemand 4 maanden niet kan rijden. Storten jullie dan ook de premie terug bij al die mensen?

Ik snap de koppeling niet tussen rijbewijs en verzekering. Ik kan zonder rijbewijs een motor verzekeren, maar als ik een keer te hard heb gereden en daarna gewoon weer een rijbewijs terug heb, kan het niet. Je veroorzaakt geen schade, je claimt niets etc, maar toch zijn heel veel verzekeraars moeilijk, zoals uit meerdere topics hier blijkt.

Wellicht is het jullie niet helemaal opgevallen dat de buitenwegen van Nederland ongeveer allemaal 60 i.p.v. 80 zijn geworden. Soms is dit niet eens duidelijk aan de weginrichting en i.p.v. 20-30 te hard ben je opeens je rijbewijs kwijt. Buiten de absurde boete in dit land (mishandeling is goedkoper...) word je ook nog gebrandmerkt door de verzekeringsbranche. Wat is het bezwaar vanuit de verzekeraar hiervoor?

Ik zie die vraag bij het afsluiten van de verzekering ook in de context van (verzekerings)fraude en 'echte' criminaliteit.

Noot: ik kan die vraag gewoon oprecht met NEE beantwoorden, daar niet van.
 
Beste –Jan,

Dit is een vervelende situatie.

Doordat je rijbewijs door de officier van justitie in beslag is genomen wordt het voor jou inderdaad moeilijk om je motor bij een verzekeraar onder te brengen.

Zoals mijn collega van onze klantenservice al heeft aangegeven is er een reële kans dat ook Centraal Beheer jouw motor niet zal verzekeren. Bij het accepteren van een verzekeringsnemer worden er altijd 2 vragen gesteld die iedere verzekeraar verplicht is om te stellen.

Één van de vraagstellingen is: Heeft u een strafrechtelijk verleden of bent u in de afgelopen 8 jaar in aanraking geweest met politie of justitie? Doordat het rijbewijs in beslag is genomen is er sprake van een strafbaar feit. Een verzekeraar heeft geen acceptatieplicht.

Als je wilt kan ik even kijken hoever de status van je aanvraag is. Je kan je gegevens mailen naar: webcare[@]centraalbeheer.nl, dan zoek ik het voor je uit.

Wanneer blijkt dat Centraal Beheer je motor ook niet gaat verzekeren kan je het eventueel nog proberen bij de bank waar jij je financiën hebt ondergebracht of contact opnemen met een assurantie tussenpersoon die afspraken heeft met het Rialto.

Je motor op naam van een ander verzekeren is niet raadzaam. Stel dat er een schade wordt veroorzaakt en bij een onderzoek blijkt dat jij de regelmatige bestuurder bent dan heeft een verzekeraar geen uitkeringsplicht en de verzekeringsnemer pleegt als het ware fraude.

Succes,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
webcare[@]centraalbeheer.nl
Centraal Beheer | Verzekeringen en financiële producten | Voor uw bedrijf, uzelf en uw gezin

Hij heeft hem niet verzekerd op andermans naam, maar hij heeft een tussenpersoon gebruikt.

Jan, gefeliciteerd met de verzekering :) . Veel veilige en plezierige km's toegewenst.
 
Laatst bewerkt:
En ook bovenstaande (goed bedoelde) reactie van de verzekeraar bewijst eens te meer, dat je niet alles met naam en toenaam op het www moet plempen. Men leest mee bij casus als deze. Maar ook bij ongevallen. Om vervolgens alles wat je meldt, later tegen je te kunnen gebruiken.

Lang leve social media! :') En een gewaarschuwd mens telt voor 2!

inderdaadselaar :)
 
ja denk dat we het daar inmiddels wel over eens zijn.... Het ligt sowieso aan de invordering, dat hele cc/leeftijd verhaal is altijd wel een oplossing voor te vinden..

Klopt, dat is meer als ding op de website, meestal je je gewoon daar verzekeren, maar moet je even bellen. Dat willen ze dan zegmaar niet 'automatisch' doen... Ik krijg die melding ook op een aantal site's maar als je dan belt is er meestal niets aan het handje...
 
Andere normen in NL dan in BE. Hier is 700 euro per jaar de normaalste zaak van de wereld voor verzekeringen voor de motor. In mijn geval heb ik 50% korting omdat ik bij die firma ook mijn auto verzekerd heb. Hier kijken ze ook niet naar het motorvermogen, maar alleen naar de cilinderinhoud.
 
Beetje jammer.
Stel: je raakt je rijbewijs kwijt voor 4 maanden terwijl je al verzekerd bent. Jullie cashen wel de premie ondertussen terwijl iemand 4 maanden niet kan rijden. Storten jullie dan ook de premie terug bij al die mensen?

Ik snap de koppeling niet tussen rijbewijs en verzekering. Ik kan zonder rijbewijs een motor verzekeren, maar als ik een keer te hard heb gereden en daarna gewoon weer een rijbewijs terug heb, kan het niet. Je veroorzaakt geen schade, je claimt niets etc, maar toch zijn heel veel verzekeraars moeilijk, zoals uit meerdere topics hier blijkt.

Een verzekeraar probeert risico's in te schatten. Zij verzekeren het liefst mensen waarbij de kans op schade klein is. Statistieken laten zien dat jongere bestuurders relatief veel schade maken. Als deze jongere bestuurder een sportieve motorfiets koopt én een keer zijn rijbewijs is ingenomen voor te hard rijden dan gaat de verzekeraar ervan uit dat de kans op een ongeval groot is en weigert deze persoon te verzekeren.

Dat is de manier waarop verzekeraars denken. Als een verzekeraar deze selectie goed uitvoert, dan wordt er weinig geclaimd en verdient de verzekeraar. Ook kan de verzekeraar kiezen om de premie laag te houden. De enige houvast voor verzekeraars zijn de statistieken en hun ervaring.
 
Beste –Jan,

Dit is een vervelende situatie.

Doordat je rijbewijs door de officier van justitie in beslag is genomen wordt het voor jou inderdaad moeilijk om je motor bij een verzekeraar onder te brengen.

Zoals mijn collega van onze klantenservice al heeft aangegeven is er een reële kans dat ook Centraal Beheer jouw motor niet zal verzekeren. Bij het accepteren van een verzekeringsnemer worden er altijd 2 vragen gesteld die iedere verzekeraar verplicht is om te stellen.

Één van de vraagstellingen is: Heeft u een strafrechtelijk verleden of bent u in de afgelopen 8 jaar in aanraking geweest met politie of justitie? Doordat het rijbewijs in beslag is genomen is er sprake van een strafbaar feit. Een verzekeraar heeft geen acceptatieplicht.

Als je wilt kan ik even kijken hoever de status van je aanvraag is. Je kan je gegevens mailen naar: webcare[@]centraalbeheer.nl, dan zoek ik het voor je uit.

Wanneer blijkt dat Centraal Beheer je motor ook niet gaat verzekeren kan je het eventueel nog proberen bij de bank waar jij je financiën hebt ondergebracht of contact opnemen met een assurantie tussenpersoon die afspraken heeft met het Rialto.

Je motor op naam van een ander verzekeren is niet raadzaam. Stel dat er een schade wordt veroorzaakt en bij een onderzoek blijkt dat jij de regelmatige bestuurder bent dan heeft een verzekeraar geen uitkeringsplicht en de verzekeringsnemer pleegt als het ware fraude.

Succes,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
webcare[@]centraalbeheer.nl
Centraal Beheer | Verzekeringen en financiële producten | Voor uw bedrijf, uzelf en uw gezin

Verzekering staat op eigen naam via een persoon van een assurantiekantoor;) kost me alleen een inboedel verzekering etc
Over 3 jaar maar dat is t waard
 
En ook bovenstaande (goed bedoelde) reactie van de verzekeraar bewijst eens te meer, dat je niet alles met naam en toenaam op het www moet plempen. Men leest mee bij casus als deze. Maar ook bij ongevallen. Om vervolgens alles wat je meldt, later tegen je te kunnen gebruiken.

Lang leve social media! :') En een gewaarschuwd mens telt voor 2!



+10000 :} :} :} :^ :Y :Y
 
Uhm, heb je een telefoon mét abonnement? Dat is ook koppelverkoop. Dat is in Nederland gewoon toegestaan hoor.

Nee, ik heb geen telefoon mét abonnement want ik doe niet mee aan koppelverkoop ;) Ik heb wel een telefoon met daarbij sim only.

En al zou het toegestaan zijn, dan nog vind ik het praktijken die m.i. te ver gaan. En ik doe er dus niet aan mee.
 
Laatst bewerkt:
Beetje jammer.
Stel: je raakt je rijbewijs kwijt voor 4 maanden terwijl je al verzekerd bent. Jullie cashen wel de premie ondertussen terwijl iemand 4 maanden niet kan rijden. Storten jullie dan ook de premie terug bij al die mensen?
De premie betaal je voor het voertuig, niet voor de eigenaar.

Ik snap de koppeling niet tussen rijbewijs en verzekering. Ik kan zonder rijbewijs een motor verzekeren, maar als ik een keer te hard heb gereden en daarna gewoon weer een rijbewijs terug heb, kan het niet. Je veroorzaakt geen schade, je claimt niets etc, maar toch zijn heel veel verzekeraars moeilijk, zoals uit meerdere topics hier blijkt.
Statistiek heeft ongetwijfeld uitgewezen dat mensen die in aanraking zijn geweest met justitie een groter risico vormen.

Wellicht is het jullie niet helemaal opgevallen dat de buitenwegen van Nederland ongeveer allemaal 60 i.p.v. 80 zijn geworden. Soms is dit niet eens duidelijk aan de weginrichting en i.p.v. 20-30 te hard ben je opeens je rijbewijs kwijt.
Nog nooit meegemaakt! En ook nog nooit gehoord van iemand...
 
:? Ik zie nergens iets over een verhoging staan. Waarschijnlijk is de boete 500+6 als je aangehouden wordt zonder verzekering.Uhm, heb je een telefoon mét abonnement? Dat is ook koppelverkoop. Dat is in Nederland gewoon toegestaan hoor.Beetje jammer.
Stel: je raakt je rijbewijs kwijt voor 4 maanden terwijl je al verzekerd bent. Jullie cashen wel de premie ondertussen terwijl iemand 4 maanden niet kan rijden. Storten jullie dan ook de premie terug bij al die mensen?


Ik zie die vraag bij het afsluiten van de verzekering ook in de context van (verzekerings)fraude en 'echte' criminaliteit.

Je bent verplicht een voertuig te verzekeren, ook al staat ie stil. Dus 4 maandne zonder rijbewijs dan vervalt de verzekeringsplicht niet. Dus ook de premie betaling niet.

Wat je vraagtekens betreft bij dat vraagje of je in contact bent geweest met justitie:

Vriend van mij heeft 28 maanden onschuldig vastgezeten. Is volledig vrijgesproken en heeft ene vergoeding gekregen van de staat.
Koopt daar onder meer een auto van.
Toen begon de ellende. Ondanks volledige vrijspraak kreeg hij zijn auto niet verzekerd.
Gelukkig heb ik een goede relatie met mijn tussenpersoon en is er via hem toch een verzkerings maatschappij gevonden. Goedkoop ook nog eens.

Hij heeft meteen alles verzkerd daar wat nodig was.

Verzekerings maatschappijen houden er vreemde redenaties op na.
Vergeet je ja in te vulen dan loop je kans bij schade niets uitgekeerd te krijgen. Je hebt immers gelogen bij de aanvang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan