verzekering

Ik ben nu verzekerd bij de mag, of dit een goede verzekeringsmaatschappij is, kan ik je niet zeggen omdat ik er nog geen schade heb gehad en hopelijk kom ik er ook nooit achter want dat zou voor mij dus betekenen dat er geen ongelukken meer komen

trouwens nog veel plezier met je Tuono, ik ben hem bij safe ook uit wezen proberen omdat ik het een waanzinnig mooie motor vind, maar ik vrees dat ik persoonlijk niet kan wennen aan het typische tweecilinder karakter.
Verder denk ik dat ie doorgaat voor supersport-naked dus misschien kun je het verschil delen?

Pas op met overstappen naar auto-motor combi verzekeringen.
Stel je hebt een auto met 15 schadevrije jaren en de daarbijbehorende 75% no-claim korting, dan kun je bij sommige verzekeringsmaatschappijen ook 75% voor je motor krijgen, maar dat wil ook zeggen dat als je net begint met motorrijden je 0 schadevrije jaren hebt.
Krijg je dan na bijv 3 jaar een motorongeluk dan val je vijf treden terug en zal je op ongeveer 60% no-claim uitkomen, maar je valt ook 5 schadevrije jaren terug!
En omdat je daar dan nog maar 3 jaar verzekerd was sta je opeens 2 jaar in de min!
war weer wil zeggen dat je na onvrede niet eens weg kunt om je elders te laten verzekeren want met twee jaar in de min neemt niemand je aan.

Bij de M.A.G hebben ze een duidelijk op papier beschreven nieuwwaarderegeling en voor een r1 van 32000 gulden betaal ik met 75% no-claim korting ongeveer 430 euro per jaar. Je moet dan wel eerst lid worden van de Motorrijders actie groep,En dat kost je geloof ik zo'n 15 euro per jaar, Dat is trouwens geen weggegooid geld want de mag doet er een hoop goede dingen voor.
Wel een art goedgekeurd slot en een goedgekeurd alarm bij een nieuwwaarde van meer dan 25000 gulden maar dat is bij de meeste verzekeringsmaatschappijen zo
succes
theo
 
Laatst bewerkt:
€950,- all-risk met 3 jaar nieuwwaarde uitkering,plus kleding en helm mee verzekerd tot een bedrag van €1500,-. Bij de Europese.
 
Ik ga deze week 'ns lekker om me heen kijken ... want als de ABN echt geen nieuwwaarde uitkering heeft (of dat niet zwart op wit voor me wil zetten) dan neem ik dat risico dus niet en betaal liever op jaar basis wat euri meer ...

Waarschijnlijk een domme vraag (maar ik kan nu mijn verzekering niet bellen om naar mijn schadevrij jaren te vragen ;) en bij verschillende online offertes vragen ze er wel naar): Is je B/M trede te herleiden naar schadevrij jaren (heb nl. korting op mijn motor meegekregen van mijn autoverzekering) of geldt dat niet en heb ik maar 4 jaren schadevrij omdat ik nu 4 jaar (zonder schade) motor rij?
 
het is bij sommige maatschappijen ook leeftijdgebonden, als je een bepaalde leeftijd hebt bereikt krijg je meer korting, hoeveel korting bij welke leeftijd zal je bij de desbetreffende maatschappijen na moeten vragen
succes
 
*growl* Nog een keer de ABN gebeld, want nu wilde ik het zwart-op-wit als ze weer beweerde dat die nieuwwaarde-regeling ook voor motoren was ... zover kwam het niet eens, want deze mevrouw bevestigde Theo's verhaal dat het niet voor motoren gold :( Dus dammaar op zoek naar een andere verzekeraar.

Heb een offerte van Europeesche (die is overigens bij normale all-risk (zonder nieuwwaarde-regeling) nét zo duur als de ABN .. terwijl ik @#$@#$ bij de ABN personeelskorting krijg :? ) en heb er een offerte aangevraagd via de MAG, dus daar is even het wachten op.

Maar terwijl ik op de MAG wacht, hebben jullie nog meer tips voor goeie motorverzekeraars (mét nieuwwaarde-regeling)? Dan wel een nieuwwaarde-regeling voor 3 jaar (zoals bij MAG en Europeesche), want sommige verzekeraars gaan dat al afbouwen na het eerste jaar ... Kan natuurlijk wel verzekeringen.pagina.nl gaan afstruinen, maar ervaringen van anderen zijn vaak nuttiger!
 
Sowwy, wordt een beetje een monoloog-topic, maar wil het toch effe kwijt :P Heb een offerte laten maken door de MAG-verzekering en ze zijn gewoon ruim €100 per jaar goedkoper dan de ABN, terwijl:

- Ik bij de ABN personeelscondities heb
- De ABN geen nieuwwaarde-regeling heb
- Ik bij de MAG mijn kleding voor bijna €700 meer verzekerd is
- Ik bij de MAG twee b/m tredes lager binnenkom dan ik nu bij de ABN zit omdat ik toendertijd mijn motor had laten meeliften met de b/m trede van mijn auto

Vier redenen waardoor je zou zeggen dat de ABN goedkoper zou moeten zijn .... Pff, Theo je bent een held, voor die €100 kan ik toch weer aardig wat kilometertjes maken op mijn nieuwe Tonijn :)
 
Graag gedaan
heb je die tuono al?
Als je hem wat beter kent, post dan eens hoe betrouwbaar die is, benzineverbruik enz.
 
Ik hoop uhm eind volgende week te hebben, ik hou je op de hoogte!
 
Is dit veel?
Ik betaal voor een volledig casco verzekering, met een verzekerd bedrag van
Euro 11.797 (2 schadevrije jaren, en ben ouder dan 24 jaar)

EURO 140,04 per maand.
 
Aangezien die apen bij verzekeruzelf.nl mijn mails niet beantwoorden...
Wie is er hier verzekerd bij verzekeruzelf.nl? (wa + beperkt casco)
Wat zijn je ervaringen?

Ik wil voor de zekerheid weten of het echt zo is dat een scm goedgekeurd alarm voldoende is om verzekerd te zijn bij diefstal. In de voorwaarden staat namelijk niks over een stallingsplicht. Er staat alleen dat je niet je contactsleutels erin moet laten zitten :+

Alvast bedankt,

Klaus
 
Die apen bij Verzekeruzelf.nl hebben inmiddels gereageerd.
Hieronder staat het antwoord op mijn vraag, m.a.w. staat er dat je de motor alleen met een ART goedgekeurd slot vast hoeft te zetten. Wel aan iets onbeweegbaars dan.

Als u kiest voor de verzekeringscondities WA-Beperkt Casco of WA-Volledig Casco dan is een diefstalbeveiliging door middel van een ART goedgekeurd slot minimaal vereist.
Nieuwe motoren, motoren vanaf een bepaalde waarde en motoren die qua type en/of uitvoering sterk diefstalgevoelig zijn dienen, indien zij niet in een afgesloten ruimte gestald staan, tevens door middel van een ART goedgekeurd slot aan een onbeweegbaar vast voorwerp te zijn verbonden.
Een recente lijst van goedgekeurde sloten kunt u op de SCM site vinden:
http://www.scm.nl/consument/beveiliging/f_content.htm
 
Die apen bij Verzekeruzelf.nl hebben inmiddels gereageerd.
Hieronder staat het antwoord op mijn vraag, m.a.w. staat er dat je de motor alleen met een ART goedgekeurd slot vast hoeft te zetten. Wel aan iets onbeweegbaars dan.

Als u kiest voor de verzekeringscondities WA-Beperkt Casco of WA-Volledig Casco dan is een diefstalbeveiliging door middel van een ART goedgekeurd slot minimaal vereist.
Nieuwe motoren, motoren vanaf een bepaalde waarde en motoren die qua type en/of uitvoering sterk diefstalgevoelig zijn dienen, indien zij niet in een afgesloten ruimte gestald staan, tevens door middel van een ART goedgekeurd slot aan een onbeweegbaar vast voorwerp te zijn verbonden.
Een recente lijst van goedgekeurde sloten kunt u op de SCM site vinden:
http://www.scm.nl/consument/beveiliging/f_content.htm

Handig om ART te eisen zonder klasse en dan domweg naar de SCM site te verwijzen :? ART zonder klasse is ART zonder klasse. Is het niet in de voorwaarden geregeld dan is het dus niet geregeld, SCM of niet. Wat is by the way een onbeweegbaar object :? een deurknop? geen deurkruk want die kun je bewegen :+ Kortom lekker duidelijk allemaal. Zou voor mij een reden zijn een andere verzekeraar te zoeken. Dit KAN bij schade alleen maar gezeik opleveren, want dan krijg je van die discussies dat dat er niet staat en dat ze het z niet hebben bedoeld enzz......
 
Kawa ZX-12R 2004, nieuwprijs € 15.500. Premie all risks met 3 jaar nieuwwaarderegeling bij Europeesche:

€ 600 per jaar. (75% no-claim)
 
Ik ben 25 en rijd deze week af. Een Thundercat is onderweg. Nu heb ik 4 schadevrije jaren op mijn auto bij FBTO. Over FBTO nog niks gelezen hier. WEet iemand of je die noclaim mee kan nemen als je de Cat wil verzekeren?
Is FBTO zowiezo redelijk te doen? Weet iemand ook of er een vergelijksite oid is of moet ik ouderwets :P gaan rondbellen?
 
Ik ben 25 en rijd deze week af. Een Thundercat is onderweg. Nu heb ik 4 schadevrije jaren op mijn auto bij FBTO. Over FBTO nog niks gelezen hier. WEet iemand of je die noclaim mee kan nemen als je de Cat wil verzekeren?
Is FBTO zowiezo redelijk te doen? Weet iemand ook of er een vergelijksite oid is of moet ik ouderwets :P gaan rondbellen?

Voor de polisvoorwaarden heb je polisvoorwaardenonline ofzoiets en voor premie kom ik er effe niet op, maar dat zijn standaardpremies he die lekker kunnen afwijken en vaak niet up to date zijn. De voorwaarden zijn vaak ook niet up to date dus redelijk listig.
 
0 jaar ervaring, ThunderAce. Ga volgende week een polis bperkt incasso afsluiten met van de Beeck verzekeringen voor € 225.

LOL, ik denk dat je beperkt Casco bedoelt.... incasso is geld innen, en dat doet de verzekering nooit beperkt :+


Ik heb nog geen eigen motor, maar ik zou geen all risk nemen, als ik kijk naar de prijsen. WA is het belangrijkste, schade voor anderen. Als je zelf niet als een dwaas door het verkeer raast, en je motor in een schuur goed opslot zet, gebruik je die dingen niet. Opzich heb je het meeste in eigen hand.
 
Voor TS: Je verzekering kost 3x niks omdat je toch niet met een motor mag rijden met veel vermogen (25kw...).

Zet die R1 voorlopig dus nog maar ff uit je hoofd ;)
 
LOL, ik denk dat je beperkt Casco bedoelt.... incasso is geld innen, en dat doet de verzekering nooit beperkt :+


Ik heb nog geen eigen motor, maar ik zou geen all risk nemen, als ik kijk naar de prijsen. WA is het belangrijkste, schade voor anderen. Als je zelf niet als een dwaas door het verkeer raast, en je motor in een schuur goed opslot zet, gebruik je die dingen niet. Opzich heb je het meeste in eigen hand.

En als je er vervolgens door een malloot vanaf wordt gereden buiten jouw schuld mag je zelf gaan verhalen. Leuke bezigheid als je er geen ervaring mee hebt. Of wat te denken van lekker met de motor naar de TT en er vervolgens achter komen dat ie na de wedstrijd pleite is :? Of neem jij je schuur altijd mee als je met de motor weggaat :+
 
Voor TS: Je verzekering kost 3x niks omdat je toch niet met een motor mag rijden met veel vermogen (25kw...).

Zet die R1 voorlopig dus nog maar ff uit je hoofd ;)

Whahahahahahah :} Net of je verzekering op pk`s gaat |(

Ikke:

-R6 2004
-2 schade vrije jaren
-20 jaar
-all-risk
-€ 1800 :X

-ZX-6R 1999 (25 kw)
-0 schade vrije jaren
-18 jaar
-all-risk
- € 1600 :X

Deze zijn bij Unive :)

Aangezien ik een Nieuwe R6 heb gekocht gaat er een verzekering via de dealer. De premie is 5% van de nieuwaarde dus : € 617 of zoiets *D *D *D Dus alles erbij een kleine 800 euries 8-) Nieuw kopen wordt interessant
 
Dan wel ja, koop een nieuwe en bespaar 1200 per jaar.... klinkt i.d.d. niet slecht, dan wordt zo'n nieuw ding wel snel goedkoop. Waar is dat? :-)

Ennuh, soesoeki: Nee, dan niet nee. Maar zet er wel een remschijfslot op, noodknop uit en stuurslot er op, en als ik op een druk punt ga komen, neem ik een ketting met slot mee.

Het kan altijd gebeuren dat ie gestolen wordt, maar als je goed je best doet is die kans niet zo extreem groot.

Meestal worden die dingen gestolen als ze snachts buiten staan.

Maar je kunt je ook afvragen, hoe snel gebeurt het, gemiddeld in jaren. Als gemiddeld per persoon 1 motor elke 10 jaar gejat wordt, dan moet je kijken wat voordeliger is. na 10 jaar een nieuwe moeten kopen, of elk jaar 1200 extra betalen, en na 10 jaar dus 12.000 euro aan verzekering betalen, waar je toch nooit iets van terugziet. Tenzij de motor gejat wordt, maar dan nog. Dan lopen ze over verkeerde sloten en dergelijke te lullen, en dagwaarders, zodat ze toch geen donder hoeven te betalen.

Dus ik vraag me af wat groter is, het risco/bedrag als ie gestolen wordt, of die dikke vette euros per jaar die in een leeg gat verdwijnen.
 
46 jaar
cat waarde ducati 999: € 22.000
maximale no-claim
geen eigen risico
3 jaar nieuwwaarde regeling
regio noord
maximaal 20.000km
uhh, dat was het wel zo'n beetje
premie.... € 30 per maand :+

pas trouwens op bij de univé, want de maximale uitkering bij schade is beperkt tot € 13.613,41 !!(artikel 38.1 van hun voorwaarden)
 
Ga mijn eerste motor all-risk verzekeren bij univé->1100 euro met alles erop en eraan. Bij andere maatschappijen betaal ik rond de 2200 euro. De voorwaarden zijn in acht genomen en goedgekeurd door Klaus.
 
Whahahahahahah :} Net of je verzekering op pk`s gaat |(
Ja dus.
Ik zeg niet dat het bij alle verzekeraars zo gaat maar een heleboel wel. Vriendin van me werkt bij verzekeraar en die bevestigde dit ook.

Nog zoiets, waarom ga ik meer betalen zodra mijn fiets volvermogen is. Dat zal vast niet komen vanwege het vermogen :z

Nog iets, probeer maar eens een fiets met 140+ pk's te verzekeren als 21 jarige. Wel een beetje uit de context, maar verzekeraars kijken dus zeker naar vermogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan