verzekering

Dan wel ja, koop een nieuwe en bespaar 1200 per jaar.... klinkt i.d.d. niet slecht, dan wordt zo'n nieuw ding wel snel goedkoop. Waar is dat? :-)

Ennuh, soesoeki: Nee, dan niet nee. Maar zet er wel een remschijfslot op, noodknop uit en stuurslot er op, en als ik op een druk punt ga komen, neem ik een ketting met slot mee.

Het kan altijd gebeuren dat ie gestolen wordt, maar als je goed je best doet is die kans niet zo extreem groot.

Meestal worden die dingen gestolen als ze snachts buiten staan.

Maar je kunt je ook afvragen, hoe snel gebeurt het, gemiddeld in jaren. Als gemiddeld per persoon 1 motor elke 10 jaar gejat wordt, dan moet je kijken wat voordeliger is. na 10 jaar een nieuwe moeten kopen, of elk jaar 1200 extra betalen, en na 10 jaar dus 12.000 euro aan verzekering betalen, waar je toch nooit iets van terugziet. Tenzij de motor gejat wordt, maar dan nog. Dan lopen ze over verkeerde sloten en dergelijke te lullen, en dagwaarders, zodat ze toch geen donder hoeven te betalen.

Dus ik vraag me af wat groter is, het risco/bedrag als ie gestolen wordt, of die dikke vette euros per jaar die in een leeg gat verdwijnen.

Misschien is de pikkans in Enschede zo laag, maar ik was de eerste GSXR binnen 1 maand kwijt met alarm, sloten enz en de tweede 12 maanden later, als was ik daar net op tijd en werd ie net niet weggehaald. De sloten waren al wel door maar het weghalen was nog niet voltooid. Let wel deze motor was voorzien van spyball alarm, datatag en stond met twee goedgekeurde zware sloten vast aan een aard en nagelvast object en op stuurslot. Kortom het enige dat nog ontbrak was hoogspanning en een valse pit bull.

Maar ja het is voor iedereen een rekensom wat ie er voor over heeft en wat zijn/haar motor heeft gekost.
Mijn motoren zijn op de eerste gejatte na altijd fonkelnieuw geweest, dus dan loop je liever geen risico € 11.000,- te verliezen omdat je geen € 700,- premie op wilde hoesten.

Maar nogmaals, dat is ieders eigen beslissing natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan