Verzekeringszaak gewonnen tegen fout automobilist

Hartelijk gefeliciteerd met je overwinning!!!
En ga je deze 3000 pleuro's nu ook besteden aan je motor?! :P
En ja natuurlijk ook gefeliciteerd met je verjaardag!! Het blijft een goede dag om geboren te worden die 3 december! Spreek uit ervaring *D
 
Een mooier kadotje kan je niet krijgen. Gelukkig is er nog gerechtigheid, al moet je er wel zelf alles voor doen om in het gelijk gesteld te worden.

PROFICIAT
 
Het heeft een half jaar geduurd, maar ik heb mijn verzekeringszaak tegen een geen-voorrang-verlenende automobilist gewonnen !!! Ik heb vandaag - nota bene op mijn verjaardag !! - een brief ontvangen van de verzekering, dat ze mijn geld (€ 3000...) terug gaan storten !!!

Even een korte samenvatting van het ongeval:

Maandagmiddag 3 mei 2004 reed ik om ongeveer 12.30 uur op mijn motor op de Muntweg in Nijmegen. Op deze kruising kwam een automobilist van links - ik kwam van rechts - die mij niet tijdig zag en die op het allerlaatste moment pas remde. Inmiddels was ik er van overtuigd dat hij mij niet had gezien en heb ik - om een aanrijding te voorkomen - hard geremd en een uitwijk naar rechts gemaakt. Bij deze uitwijkbeweging heb ik een verkeerspaal ik geraakt met de rechterkant van mijn stuurkuip.

De motor is vervolgens omgeslagen, ik ben gelanceerd en gevallen, en de motor is op zijn rechterkant doorgeschoven. De automobilist is gestopt en gaf initiëel toe mij niet gezien te hebben. Later, toen de politie er bij kwam, heeft hij zijn verhaal aangepast en heeft hij alle aansprakelijkheid voor het ongeval afgewezen. Zelfs heeft hij geweigerd een schadeformulier in te vullen. Wel is een politierapport opgemaakt met daarin mijn - en zijn - verklaring. Volgens mijn verzekering was het daarmee een "welles-nietes" verhaal geworden: mijn woord tegenover dat van de automobilist.

Gevolg van dit alles: € 3000 euro schade, die ik in eerste instantie niet op de automobilist kon verhalen en die ik zelf heb betaald. Ik ben WA+beperkt casco verzekerd: mijn eigen schade is niet gedekt.

Later heb ik gelukkig 2 getuigen gevonden die mijn verhaal hebben bevestigd. Dit alles is vastgelegd in een dossier dat mijn rechtsbijstandsverzekering heeft behandeld. Dit heeft ruim een half jaar geduurd, waarbij de automobilist zelfs geen enkele reactie heeft gegeven....

Uiteindelijk heeft zijn verzekering de zaak behandeld zonder verdere verklaringen van de kant van de autobilist, en hebben zij de schade uitgekeerd.... Pfoe !!!

Dus, jongens en meisjes, als iets dergelijks jou overkomt, zorg voor getuigen, schakel je rechtsbijstand in, heb geduld en geef niet op !!!!!

Willem, Den Bosch
(motor: BMW K100RS Special Edition, blauw-wit)


Van harte!! Heb zelf3 jaar geleden exact hetzelfde meegemaakt!
Had alleen geen getuigen, wel de op de hoek wonende politieagent die constateerde dat de automobilist mij geen "vrije doorgang" heeft verleend.
Hij heeft zelfs zijn verklaring schriftelijk aan de verzekering meegedeeld.
Automobolist verklaarde aan hem dat hij mij niet gezien had, trok deze verklaring in toen de politie verklaring opnam.
Resultaat: geen getuigen, dus fluiten naar mijn centen :( |(
 
gefeli man.ik weet hoe het aanvoelt.heb ook negen maanden op mijn geld zitten te wachten maar dan smaakt de overwinning wel extra lekker.geniet ervan.
 
Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken of je de auto nu wel of niet geraakt hebt. Zo te zien niet. Dat zijn de lastige gevallen. Dan is er geen sprake van een aanrijding.

Laat even weten hoe het precies gegaan is.

Een vriend van me heeft ook eens zijn uiterste best gedaan om een auto te ontwijken. Daar is hij uitstekend in geslaagd.

En hij kan nu fluiten naar de centen. Geen aanrijding ......

volgende keer je motor er vol in pleuren. :X
 
485.gif


489.gif


491.gif
 
Verhaal met goed einde...

Ik zit momenteel in een verzekeringszaak verwikkeld na een file-aanrijding. Heb gelukkig ook een getuige, politierapport en aangifte omdat tegenpartij is weggereden omdat ie geen schadeformulier wilde invullen :( Is eind juli gebeurd en de maatschappij van de tegenpartij heeft tot nu toe niet eens een standpunt ingenomen :( Hopelijk krijg ik volgende week meer duidelijkheid omdat alle verklaringen nu al een tijdje daar liggen en de rechtsbijstand nu daar aan het "pushen" is. Heb na het voorval gelijk zelf een verklaring geschreven als toelichting op het eenzijdige schadeformulier en een aantal artikelen over filerijden met de motor naar m'n eigen maatschappij gezonden. Maar goed ook want de persoon die m'n zaak behandeld wist dus niet dat het toegestaan was om tussen de file door te rijden :( Hij dacht aan gedogen en dus was het een moeilijke zaak. Maar ik heb geduld en vertrouwen dat ik volledig schadeloos gesteld zal worden. Jouw succes geeft mij in ieder geval meer hoop op een goede afloop.
 
Ik zit momenteel in een verzekeringszaak verwikkeld na een file-aanrijding. Heb gelukkig ook een getuige, politierapport en aangifte omdat tegenpartij is weggereden omdat ie geen schadeformulier wilde invullen :( Is eind juli gebeurd en de maatschappij van de tegenpartij heeft tot nu toe niet eens een standpunt ingenomen :( Hopelijk krijg ik volgende week meer duidelijkheid omdat alle verklaringen nu al een tijdje daar liggen en de rechtsbijstand nu daar aan het "pushen" is. Heb na het voorval gelijk zelf een verklaring geschreven als toelichting op het eenzijdige schadeformulier en een aantal artikelen over filerijden met de motor naar m'n eigen maatschappij gezonden. Maar goed ook want de persoon die m'n zaak behandeld wist dus niet dat het toegestaan was om tussen de file door te rijden :( Hij dacht aan gedogen en dus was het een moeilijke zaak. Maar ik heb geduld en vertrouwen dat ik volledig schadeloos gesteld zal worden. Jouw succes geeft mij in ieder geval meer hoop op een goede afloop.

Gewoon even dreigen met een klacht bij de ombudsman schadeverzekeringen o.i.d. doet wonderen. Een half jaar lijntrekken zonder standpunt kan gewoon niet door de beugel :( Negen van de tien keer wordt en schade bij een klacht met dreigement ombudsman direct bij de juridische afdeling van de betreffende verzekeraar neergelegd. Gaat dan iets vlotter. Althans .......... bij ons wel.
 
Heb jij mazzel zeg

Ik heb met mijn blikkie in belgië een ongelukje gehad op 20 januari 2002(die eikel knalde achteuitrijdend uit een parkeerplaats in mijn auto en ik had 5 getuigen) en ik heb in juli dit jaar 50% van mijn schade gehad.

Ben in ieder gaval blij voor je
 
meneer IJSkoning,

Ik hoop niet dat je rechtsbijstand bij de ARAG is, die weten namelijk niet dat er motorrijders bestaan, ik ben anderhalf jaar bezig geweest om de ARAG te overtuigen dat ik een zaak heb. Belachelijk, daar betaal je nu premie voor.

MP
 
Ik heb gister ook een ongeval gehad ;(
Ik reed in Den Haag op de troelstrakade van het stoplicht weg.
En het was best druk, ik zag dat de linkerrij baan redelijk vrij was dus ik denk ik rij erom heen. Blijkt dat er iets verder op de rechter rijbaan een auto stil stond. Dus er schiet ineens een auto naar de linker baan, dus ik hang vol in de remmen en me voorwiel glijd onder me weg, ook door dat het wegdek een beetje glad was.

Na een meter of wat over de grond te hebben gegleden. Stond ik gelukkig weer op.
Omdat het onwijs druk was wilde ik die motor zo snel mogelijk naar de kant halen, die trouwens helemaal geschaafd is nu aan de linker kant ;(

Die man van die oude bmw, die voor me schoot, hielp mij vroeg of er niks aan de hand was, en zei dat ie mij niet had zien aankomen. Toen stopte er een bus met een man die zei dat ik wel met een aardig gangetje aankwam. En omdat ik helemaal in shock was stond ik daar echt bij als een duffe een beetje van ohh oh en wat nu, me motor, die schade.

Dus in eens kwam die man, die voor me schoot, naar me toe en zei dat ie het ook wel zo onderling wilde oplossen en of er geen politie bij hoefde te komen. Dus ik knikte ja.. omdat dit de eerste keer is voor mij en ik helemaal alleen was, wist ik me ook helemaal geen raad. Dus hij nam mijn gevens op gaf me zijn telefoon nummer en zei dat ie later contact op zou nemen over de kosten van zijn auto. :? Ik had trouwens ook snel dat kenteken in me telefoon opgeslagen.

Later toen ik een vriend van me had opgebeld, die al aankwam. Kwam er een getuige naar me toe, die vroeg waarom ik niet de politie erbij had laten komen, en dat het zijn schuld was omdat hij niet keek toen die van baan verwisselde.

Ik heb die getuige zijn telefoon nummer gekregen. Later belde die man op over dat ie 300 euro wilde hebben voor de schade :? Dus ik vertelde hem dat ik het via de verzekering wil gaan oplossen. Nu komt hij vanavond langs om een schadeformulier in te vullen. Maar of die zijn ongelijk zal toegeven weet ik niet. En ik zal morgen ook gelijk contact moeten opnemen met me verzekering daar over. En me motor staat ook nog steeds bij die vriend van mij in zijn achtertuin vol met schade ;(

Hoe het verder zal lopen weet ik nog allemaal niet, maar enige adviezen zijn zeer gewenst.
 
Oh en btw ik ben WA met beperkte casco verzekerd, dus als het mijn eigenschuld is kan ik fluiten naar mijn centen... ;(
 
Gewoon even dreigen met een klacht bij de ombudsman schadeverzekeringen o.i.d. doet wonderen. Een half jaar lijntrekken zonder standpunt kan gewoon niet door de beugel :( Negen van de tien keer wordt en schade bij een klacht met dreigement ombudsman direct bij de juridische afdeling van de betreffende verzekeraar neergelegd. Gaat dan iets vlotter. Althans .......... bij ons wel.
Kijk, nog een tip waar ik wat aan heb *D De tegenpartij roept dat ze geen standpunt in kunnen nemen obv onvoldoende info :( en mijn rechtsbijstand stelt zich naar mijn zin iets te begripvol op. Van de week ga ik de druk er maar eens flink op zetten bij mijn rechtsbijstand want ik begin het een beetje beu te worden :r

Thanx voor de tip :}
 
Niet zo'n mooi verhaal...
Als er geen inhaalverbod geldt daar maak je volgens mij wel kans. Jij bent al aan het inhalen dus de automobilist heeft niet goed uitgekeken bij het uitvoeren van zijn bijzondere verrichting.

Zorg in ieder geval dat er een schadeformulier ingevuld gaat worden met een duidelijke situatieschets. Ga niet in discussie met de automobilist over de schuldvraag maar laat de verzekeringen dat uitzoeken. Nogmaals, ik denk dat je een goede kans maakt.

Succes
 
Kijk, nog een tip waar ik wat aan heb *D De tegenpartij roept dat ze geen standpunt in kunnen nemen obv onvoldoende info :( en mijn rechtsbijstand stelt zich naar mijn zin iets te begripvol op. Van de week ga ik de druk er maar eens flink op zetten bij mijn rechtsbijstand want ik begin het een beetje beu te worden :r

Thanx voor de tip :}

Die tip geldt voor de wa-verzekeraar van de veroorzaker he en niet voor je rechtsbijstand. Als je die tegen het haar instrijkt doen ze niks meer voor je. Wel klagen bij de juiste dusssss ;)
 
Die tip geldt voor de wa-verzekeraar van de veroorzaker he en niet voor je rechtsbijstand. Als je die tegen het haar instrijkt doen ze niks meer voor je. Wel klagen bij de juiste dusssss ;)
Thanx again. Maar m'n rechtsbijstand mag ook wel wat actiever zijn. En die hou ik wel te vriend hoor ;)
 
nou ik heb het bij mijn rechtsbijstand wel op de spits gedreven. Ik heb er een derde naar laten kijken omdat ik een conflict had met mijn rechtsbijstand. Dit stond in hun voorwaarden en nu heb ik een advocaat die betaald wordt door mijn rechtsbijstand. En als dit over is ga ik zeker naar een andere rechtsbijstand.

MP
 
nou ik heb het bij mijn rechtsbijstand wel op de spits gedreven. Ik heb er een derde naar laten kijken omdat ik een conflict had met mijn rechtsbijstand. Dit stond in hun voorwaarden en nu heb ik een advocaat die betaald wordt door mijn rechtsbijstand. En als dit over is ga ik zeker naar een andere rechtsbijstand.

MP

De meeste rechtbijstandverzekeraars hebben dit inderdaad opgenomen in de voorwaarden. Je kunt een zaak dan voor een second opinion voorleggen aan een advocaat, onder bepaalde voorwaarden. Maar je geeft het zelf al aan dat dit pas gebeurt bij een geschil. Zover zou ik het in het begin dus liever niet laten komen in dit geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan