Vespa GL 150 - '57

In mijn herinnering met de gewone kappen en niet met die opbouwachterlichten zoals die van jou.

Overigens denk ik inderdaad dat die achterlichten niet origineel zijn. Als ik zie hoe "lomp" ze erop zaten, en hoe de afdichting is gemaakt (met tape), denk ik dat ze er niet op horen.
Vind ze hoe dan dan ook wel erg gaaf :)
Twijfel twijfel :), origineel, of origineel met aanpassingen ;)
 
Die dingen die er op zitten zijn sowieso niet origineel. Ik zou ze er vanaf houden als ik jou was, beter voor de waarde ook. Het logo hoort geplakt te zijn, dus deze is niet origineel, originele logo's zijn alleen nog bij Maskes (maskes.nl) te krijgen. Je kan er ook een zelfde logo op klinken, die logo's zijn nog te krijgen in de grote online shops.

@AJ, het is sowieso een Misa, de GL (VGL1T) is alleen in Nederland/Belgie verkocht. ;)
 
Weet niet of het wat uitmaakt, maar motorblok nr is VGL1M

 
Laatst bewerkt:
Maakt sowieso niet uit, nummers komen ook nooit overeen. Maar M staat hoogst waarschijnlijk voor Motore en de T in het framenummer voor Telaio of zoiets (hetgeen frame betekent;)) Dus dan heb je Vespa Gran Luxe 1 Telaio (VGL1T) *O*
 
Laatst bewerkt:
De MISA heeft nog een extra nummer aan de linker binnenkant van het frame bij het acherwiel.
@ Laurus: En hoort bij een misa het motornummer niet VGLA1T te zijn?
 
@AJ, je hebt de VGL1T (dat is de wideframe GL met langstaart/wideframe motor) en dan heb je nog de opvolgers (dat zijn largeframes) de VGLA1T en de VGLB1T oftewel de GL-a en de GL-b en dan heb je ook nog de GL-x (VLA1T of zo) :P

Leuk he })
 
snap er geen kont meer van, maar ik houd gewoon de frame/motor nummers bij de hand als ik onderdelen nodig heb :)
 
Doe nu 3jr.,beetje hobbieen aan Vespa en leer ook nog elke dag...
En ook achter gekomen dat nr. soms ook niet alles zeggen!
Groet, Andre
 








Afgelopen zaterdag weer druk een dagje bezig geweest, de voorkant uit elkaar. Dat viel met het stuur nog wel mee, de stuurkolom was wat moeilijker, uit eindelijk bood een schokbreker versteller de helpende hand!

Toen de onderkant los. Alles zit goed vast geroest daar, en heb dan ook wat boutje kapot gedraaid/uitgeboord, maar niets ernstigs (volgens mij).
Ik heb nog niet alles los, maar ik zat behoorlijk te kloten met het spatbord dat nog wel vast zit aan de stuurkolom, ik heb er een speciaal gereedschap voor nodig al dus het werkplaats boek. Toch nog eens kijken of het niet anders op te lossen is.

Al met al een productieve dag. Volgende week heb ik 2 weken vakantie, dan ga ik alle sierstrips eraf halen, en dan ga ik eens een begin maken aan het stralen! :)

Eerst komend weekend eens maar naar Vehikel, kijken of ik er wat voor de Vespa vind!
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, die laatste foto is een reserve blok :)
Dat kwam ik nog tegen in de klus ruimte!

Het schijnt beter te zijn dat het blok dat er nu onder vandaan kwam, maar ja, ik heb ze allebei nog niet horen/zien draaien, dus ben aan het twijfelen wat ik ga doen!
 
Als je het mij vraagt (wat ik eigenlijk niet zeker weet of je dat doet :+ ) zou ik gewoon allebei de blokjes openmaken.
Ze hebben geen van beiden onlangs nog gelopen en de ervaring leert, dat tweetaktblokken niet echt opknappen van langdurig stilstaan! Op zn minst zijn de krukaskeerringen verdacht.
Ik zou het risico niet nemen. Als je achteraf het blok er alsnog uit moet lepelen ben je ook vast niet blij.
Just my two cents....

Succes ermee!


:W
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag het aan iedereen die zich geroepen voelt ;)

ja precies, daar zat ik wel aan te denken, ik ken van beide blokken de historie niet, en ze hebben beide zeker 5 jaar niet gelopen... (gedraaid ook niet)
 
Hoi,klussert...
Als je het spatboord er af wilt hebben,of gat wat groter slijpen of de lagerschaal er af tikken...

Zou wel het orginele blokje gebruiken,is wat moeilijker om aan de onderdelen te komen,maar goed te doen...
Ga je Haar zelf spuiten,Heb anders wel adres,prof.spuiter,die doet het heel netjes en niet te duur.
Vond dat er op Vehikel niet zo veel te krijgen is voor Vespa...

Als je vragen of wat tips wil, mail me maar he!
Groet, AJV
(Vespaforum.BE Kan je alles vinden wat je wilt weten)
 
De blokjes zijn identiek volgens mij, dus kan de een als donorblok gebruiken.

Spuiten ga ik niet zelf doen. Heb al wel een adres voor het stralen, (kleine onderdelen kan ik wel zelf, het frame gaat naar Jacob Plak in Driebruggen).
Voor het spuiten heb ik ook al een adres.
Ik ga gewoon even kijken op Vehikel, ben er nog nooit geweest, misschien kan ik wat algemene dingen krijgen, als in elektradraad enz, enz.
 
Is wel leuk daar...
Gewoon alles wat maar beetje op is vervangen!!!
Weet niet wat normaal kost maar ik ben altijd zo'n meier of 6 kwijt,Stralen en Spuiten...
Alle onderdelen,
De velgjes laat ik meestal poedercoaten.
Ben er nu met 3 bezig,PX,V50 en een 125N
Groet...
 
Propere GL, en met JAG-lights.. dat zie je niet elke dag.
Jag lights zijn dan niet origineel, maar gooi ze zeker niet weg! ze hebben wel wat waarde..

succes met je project
 
Ben momenteel erg druk geweest (met vakantie natuurlijk).

Had er afgelopen zaterdag weer tijd voor, maar toen was het weer te lekker weer. Als het straks weer wat kouder wordt ga ik er maar weer eens mee verder!

Dus de updates komen nog wel :)
 
He' Weer terug...Moet je ook lekker in de winter doen!
Wij bezig met '65 Sprint & '62 GS160
Doe je best en Groeten,AJ
 
Zo, ben volgende week ook nog een weekje vrij, dus ga er dan weer eens mee aan de gang.
Eerst nog helemaal strippen; dan kijken wat ik ga doen met de lak (deze lelijke kleur eraf proberen te krijgen, zodat origineel weer zichtbaar wordt zoiets dus, of dat het toch opnieuw spuiten wordt (met andere buddy seat, en dan toch de vleugels erop :)).

Twijfel; origineel of gewoon mooi :)
 
Laatst bewerkt:
Zo tijd geleden,ben al 3 verder,haha
Nu met een GS160 en een 125GT-R bezig,Doe je best,als je vragen heb hoor t wel...
Groet en succes,AJ
 
K zag deze laatst nog staan, i moest gelijk aan Jeremy Clarkson denken.
Misschien doe jij er nog ideen mee op.

Grtzz
full
 
Haha, paar mooie spiegels vind ik altijd wel mooi, zo'n overkill aan spiegels en verlichting gaat me iets te ver :) (wel een mooie voorband trouwens ;))
 
Zo, vandaag weer eens bezig geweest met de lak..

Heb een dekseltje gepakt en ben aan de gang gegaan met afbijtmiddel:








De laatste is ook nog gezandstraald (die erna mee kapte, vandaar dat ik het niet afgemaakt heb).
Vind het een klote karweitje, dus ga alle grote dingen laten stralen en primeren door Jacob Plak in Driebruggen.
En daarna ga ik alles laten spuiten, en ben een kleurtje aan het verzinnen :)

De vleugels ga ik er toch weer op zetten, maar niet zo stom met een schroefje, maar wil ze erop gelast hebben; vermoedelijk ga ik dit ook laten doen, mooier dan dat ik zelf aan de gang ga :)

Dus ga hem niet helemaal origineel maken (heb nog 2 lambretta's te gaan ;)) maar ga er een mooie motorscooter van maken :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan