VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
zelf ook meegemaakt?
Weet niet waarom dit gebeurt is.. Iemand een idee? Doet me wat voorontsteking achtig aan..
 
zelf ook meegemaakt?
Weet niet waarom dit gebeurt is.. Iemand een idee? Doet me wat voorontsteking achtig aan..

Bij is er toen een klep afgebroken en die heeft toen de hele boel kort en klein geslagen -O- Niet de beste afsluiting van een tof weekend motorrijden in luxemburg :X
 
Bij is er toen een klep afgebroken en die heeft toen de hele boel kort en klein geslagen -O- Niet de beste afsluiting van een tof weekend motorrijden in luxemburg :X

Ik heb dus 730km in Zweden gereden, ben thuis en ik rijd nog geen 20km BAM, zo vast als een huis.
 
Ik heb dus 730km in Zweden gereden, ben thuis en ik rijd nog geen 20km BAM, zo vast als een huis.

Bliksem dikke pech jong. Ziet er niet gezond uit. Ga je nog repareren of wordt het een 750 of 1000?

Waar zat je in Zweden? Leuke bestemming voor de motor!
 
Wie wist van het bestaan van deze vf1000, is een boddykit. De eigenaar zocht onderdelen en stuurde deze foto 's mee.
full

full
. Ben benieuwd hoe dat stuurt.
 
Wie wist van het bestaan van deze vf1000, is een boddykit. De eigenaar zocht onderdelen en stuurde deze foto 's mee.[afbeelding]
[afbeelding]. Ben benieuwd hoe dat stuurt.

Haha lol :P Ziet er wel grappig uit _O-


Maar toen....

Zojuist de koppeling uit elkaar gehaald, nogmaals schoongemaakt en voorzien van wat verse olie tussen de onderdeeltjes. De one-way clutch gaat goed. Draait alleen met de klok mee, niet tegen de klok in :) Maar waarom zou hij dan in z'n 2e versnelling slippen in hogere toeren?

Met het vervangen van de koppeling heb ik clutch spring ook vervangen.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat de vakman r bij moet komen. :(

Ik kwam wel iets tegen wat er niet helemaal goed in zat, maar dat had met ontkoppelen te maken. Dat zit er nu weer goed in :+

K*t pakking gescheurd natuurlijk :( niemand die zo'n ding over heeft hier in de buurt? :+
 
Laatst bewerkt:
Mag er ook goedkope motorolie in? En moet dat half syntheet, vol syntheet of mineraal zijn?

~[edit]

Zit nu 10w40 half syntheet in dus daar komt goedkope half voor in de plaats :+
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk mag er goedkope olie in,rij al jaren met al m,n motoren rond met: olie van gamma-praxis-
action en wat ik maar krijgen kan,motoren kapot ? of slecht lopen ? slippende koppeling ?

niks van deze problemen *O* *O* *O*
 
Natuurlijk mag er goedkope olie in,rij al jaren met al m,n motoren rond met: olie van gamma-praxis-
action en wat ik maar krijgen kan,motoren kapot ? of slecht lopen ? slippende koppeling ?

niks van deze problemen *O* *O* *O*


Altijd dure olie, slippende koppeling :P

Hele koppeling uit elkaar gehaald, schoongemaakt en met verse olie teruggezet. Overmorgen even nieuwe pakking ertussen en hupsakee, goedkope olie erin :W wedden dat het slippen over is ;)
 
10w40

Men zegt dat het dan de 5100 moet zijn. Maar mijn idee is dat any will do. Heb goede ervaring met motorex € 20,-/L maar net zulke goede ervaring met huismerk Halfords € 6,-/L.

Dus tja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan