VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik het euvel al hebt gevonden, de ketting hoort een vrije slag van +- 3 cm te hebben en heeft maar 1 cm, dus even meer ontspanning in de ketting brengen achterwiel iets losser. en de ketting is nog vet genoeg :Y
 
Ik zal me hier ook even melden.
Heb bij techniek al eens een vraag gesteld en daar werd me geadviseerd me hier ff te melden. Ik heb een VF 400 F aangeschaft om te verbouwen, dus het blijft geen V4 helaas.
full


Het strippen is begonnen en heb nu nog rollend frame in de tuin staan.

Wel ben ik op zoek naar een WPHB voor regulier onderhoud aan de remmen, vork ed.
En omdat ik eigenlijk van alles wat ik bezit of bezat een boek heb, gewoon om door te nemen enz.
Nu kan ik een papieren versie kopen voor 45 euro maar das net zoveel als ik voor de hele machine betaald heb.
En mn budget is klein dus vroeg me af of jullie iets weten. Na vluchtig lezen en de zoekfunctie kwam ik niet verder.


iig bedankt.

mvg, maarten
 
Ik denk dat ik het euvel al hebt gevonden, de ketting hoort een vrije slag van +- 3 cm te hebben en heeft maar 1 cm, dus even meer ontspanning in de ketting brengen achterwiel iets losser. en de ketting is nog vet genoeg :Y

Dat zou mooi zijn Koen, scheelt veel werk. Ik heb jaren terug de ketting van (toen) mijn FZR1000 exup ook eens te strak gespannen. Die knarste onder het rijden ook enorm.
 
Ik zal me hier ook even melden.
Heb bij techniek al eens een vraag gesteld en daar werd me geadviseerd me hier ff te melden. Ik heb een VF 400 F aangeschaft om te verbouwen, dus het blijft geen V4 helaas.
[afbeelding]

Het strippen is begonnen en heb nu nog rollend frame in de tuin staan.

Wel ben ik op zoek naar een WPHB voor regulier onderhoud aan de remmen, vork ed.
En omdat ik eigenlijk van alles wat ik bezit of bezat een boek heb, gewoon om door te nemen enz.
Nu kan ik een papieren versie kopen voor 45 euro maar das net zoveel als ik voor de hele machine betaald heb.
En mn budget is klein dus vroeg me af of jullie iets weten. Na vluchtig lezen en de zoekfunctie kwam ik niet verder.


iig bedankt.

mvg, maarten


Hallo Maarten, allereerst hartelijk welkom op het MF forum,
Er zijn tal van specialisten hiet op het VF forum.
Jammer dat je de F400 niet orgineel laat zo dunt het wel rap uit met de VFes.

Groeten Koen :]
 
Er staat hier al enkele dagen een hele mooie VF1000F2 Bol d'Or (staat op de kuip :+ ) en ik probeer hem hier in het topic te krijgen :+ maar dan moet ik ff m'n schoonvader aan het werk zetten, die werkt hier om de hoek en daar staat de motor steeds voor z'n raam :Y

@dy-hards: welkom *O*
 
Laatst bewerkt:
Ketting ontspannen, en het luchtfilterhuis zat niet vast en het luchtfilter zat niet goed op zijn plaats, zat boven het rubber en moet er wel in.
Als het weer beter wordt dan ff kijken of hij beter loopt, heb hem al laten lopen en ik ruik geen benzinelucht meer, das een goed teken :Y
 
Ik zal me hier ook even melden.
Heb bij techniek al eens een vraag gesteld en daar werd me geadviseerd me hier ff te melden. Ik heb een VF 400 F aangeschaft om te verbouwen, dus het blijft geen V4 helaas.

Ga je er cilinders afzagen dan _O-

van de 400 is niet zoveel bekent. zeker de voorremmerij is behoorlijk anders zie ik
 
Ketting ontspannen, en het luchtfilterhuis zat niet vast en het luchtfilter zat niet goed op zijn plaats, zat boven het rubber en moet er wel in.
Als het weer beter wordt dan ff kijken of hij beter loopt, heb hem al laten lopen en ik ruik geen benzinelucht meer, das een goed teken :Y

Ja als dat luchtfilter huis niet goed zit dan heb je 1 ding al opgelost _O-
 
Wat ik ga doen is vloeken in de kerk....

ja de voor rem, en trouwens de achter rem ook....
de rempklauw grijpt van binnen naar buiten

Ga je er cilinders afzagen dan _O-

van de 400 is niet zoveel bekent. zeker de voorremmerij is behoorlijk anders zie ik
full
 
Ik had ze al eerder gevonden maar de link die ik evt. zou kunnen gebruiken is uit de lucht...

@ koen
en tja hoe ik deze VF aantrof was eigenlijk geen eer meer aan te behalen..
daarmee bedoel ik terug naar origineel...

kenteken is eraf, motorblok mist cruciale onderdelen.


Zal ik zeker doen! Normaal gezien brengt hij ook de oilmod mee die hij voor mij willen maken heeft...

Hopelijk raakt Geert/Naked Biker hier ook nog op tijd, want die heeft het druk op zijn werk

@Dy-hards, staat er geen link in de startpagina van dees prachtig topic ivm manuals, kijk es 1e pagina topic 9 (of topic 8), topic 10 zijn we es zonder die links begonnen zekers?
Kijk hier es tussen, spijtig genoeg werken sommige links niet meer, ongeveer halverwege de pagina, onder de VF-foto's
VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan