VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Vraagje, heeft iemand toevalling nog ergens een originele schokdemper van een VF 750 S ( V45 Sabre) en/of een V65 Sabre liggen? Staat is niet van belang. Zo ja graag even een pm.
 
Als het met dit blok nog de moeite is gaan er sowieso nieuwe koppakkingen op 👍🏻
Zodra hij helemaal uit elkaar is ga ik eens even een kostenplaatje opmaken wat het zou kosten om de revisie te voltooien.
Niet goedkoop waarschijnlijk, maar we moeten wat over hebben voor de mooiste fietsen ooit gemaakt 😁👌🏻

En mocht het niet goed zijn, ik heb nog 3 compleet goede onderblokken welke uit elkaar gehaald zijn.. Onderdelen zijn gecontroleerd en wachten om voor iemand op te bouwen.. Daarnaast nog 5 setjes koppen compleet met goede nokkenassen en tuimelaars.. Dus voor de liefhebber is er nog genoeg..
 
Blij met mijn RC26! Was bijna vergeten hoe lekker dat rijdt op de openbare weg, buiten mijn RC24 racer op het circuit.
 

Bijlagen

  • !cid__171bcb0950147f69aa01_.jpg
    !cid__171bcb0950147f69aa01_.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 14
En mocht het niet goed zijn, ik heb nog 3 compleet goede onderblokken welke uit elkaar gehaald zijn.. Onderdelen zijn gecontroleerd en wachten om voor iemand op te bouwen.. Daarnaast nog 5 setjes koppen compleet met goede nokkenassen en tuimelaars.. Dus voor de liefhebber is er nog genoeg..
Wauw wat geweldig! Wellicht dat ik bij je kom aankloppen tegen die tijd 😁👍🏻
 
Zo vandaag bij sabodas de 1,5 vf1000f2 opgehaald.
Ziet er zo op het eerste gezicht helemaal niet gek uit voor zijn leeftijd. De honda dan he :+
 
Vraagje, heeft iemand toevalling nog ergens een originele schokdemper van een VF 750 S ( V45 Sabre) en/of een V65 Sabre liggen? Staat is niet van belang. Zo ja graag even een pm.
Ik heb al een reactie van iemand die waarschijnlijk nog een V65 Sabre schokdemper heeft liggen, is er toevallig iemand die een VF 750 S schokbreker heeft die ik een paar weken mag lenen?
 
Ik heb al een reactie van iemand die waarschijnlijk nog een V65 Sabre schokdemper heeft liggen, is er toevallig iemand die een VF 750 S schokbreker heeft die ik een paar weken mag lenen?
Is een originele van een VF500F2 ook goed?
 
Guy's & Dols, is er een goed alternatief voor het uitlaatsysteem plus die verschrikkelijke pot in het midden van een V30?
 
Guy's & Dols, is er een goed alternatief voor het uitlaatsysteem plus die verschrikkelijke pot in het midden van een V30?
Ligt er aan of je zelf kunt lassen. Aftermarket is er volgens mij vrijwel niets meer verkrijgbaar. En die pot zit er niet voor niets, maar voor 2 redenen: wat geluiddemping en zorgen dat de uitlaatbochten van de voorste en achterste cilinders dezelfde lengte hebben. Als je dat laatste teniet doet scheelt het stiekem nog wel wat vermogen in het midden en topgebied.
 
Ligt er aan of je zelf kunt lassen. Aftermarket is er volgens mij vrijwel niets meer verkrijgbaar. En die pot zit er niet voor niets, maar voor 2 redenen: wat geluiddemping en zorgen dat de uitlaatbochten van de voorste en achterste cilinders dezelfde lengte hebben. Als je dat laatste teniet doet scheelt het stiekem nog wel wat vermogen in het midden en topgebied.
Ah, oké! Ik zag in een andere reactie al iets over een namaak pot van Jawa met binnenin wat bochtenwerk dat waarschijnlijk dat verschil in lengte opheft. Misschien moet ik daar eens voor kijken. Dank je wel magnamaniac
 
Laatst bewerkt:
Ah, oké! Ik zag in een andere reactie al iets over een namaak pot van Jawa met binnenin wat bochtenwerk dat waarschijnlijk dat verschil in lengte opheft. Misschien moet ik daar eens voor kijken. Dank je wel magnamaniac
Je bedoeld Jama,Jawa is een motormerk,overigens bestaat Jama niet meer,je zal dan ergens of een gebruikte of oude nieuwe
moeten zien te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend met de VF1000 F2 stond ik stil door een doorgebrande zekering, waarvan ik nog nooit heb meegemaakt dat die doorbrandde:

vf1000f2_fuses.png


Ik heb de zekering vervangen, en ben terug naar huis gereden zonder problemen, maar wel wat verontrust. Heeft iemand enig idee waar ik op moet letten?
 
Zou er op letten of hij er niet weer uit knalt,ik had het een tijd geleden ook met een zekering,heb die vervangen en rij nu al zo,n 3 maanden
rond zonder problemen,kwam waarschijnlijk door trillingen.Je zou je laadspanning ff op kunnen meten gezien de Honda spanningsregelaar
die nogal eens problemen kan geven,controleer dan ook even of je accupolen goed vast zitten en de stekker van de spanningsregelaar geen
brandsporen of corrosie vertoont.
 
Terug
Bovenaan Onderaan