VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Zo, ik zal me hier ook maar even aanmelden! Een paar weken geleden een VF1000F opgehaald die ik zal gaan 'restaureren / verbouwen':

Een beetje het 'standaard' verhaal dat met veel VF's wordt gedaan:
- CBR600 velgen
- Remmen / vering upgrade
- Spuitwerk
- ...

Heel snel zal het nog niet gaan (wegens de renovatie van het huis die ook tijd kost), maar ik heb toch al wat onderdelen kunnen vinden die er niet mee bij zaten en ik vroeg me af iemand van jullie toevallig een goede foto heeft van 'onder het kontje'? Ik probeer uit te dokteren hoe daar alles vast zit, zoals bv. de handvaten:
IMG_20210518_192617.jpg


Ik had het vermoeden dat ze eventueel op de zijrails zouden zitten:
Schermafbeelding 2021-05-19 133936.jpg


Maar die heb ik nog ergens tussen de onderdelen liggen en dat komt niet overeen zo te zien. Dus als iemand wel weet hoe dat in elkaar moet zitten? ;)
 
Yup, net als bij de VF750F. De "grab" rails welke o.a. het helmslotje en knipperlichten vasthoud komen door het binnenspatbord onder het frame uit. De hendels van het kontje schroef je vast door het frame in de "grab"rail.
 
Zo, de VF is ook weer uit een twee jaar slaap gehaald.. (verandering in privé situatie) Nieuwe accu..Olie op druk en zij spint als vanouds.. Zwerver van vf750.nl en natuurlijk Dutchy748 waren de mannen om mij het zetje te geven om de draad na een (kut) jaar weer op te pakken.. Next.. De 1000’s op de bank.. Bedankt voor de steun mannen..
 

Bijlagen

  • 9EDB855B-B4B1-44D9-AE45-0E82841037B5.jpeg
    9EDB855B-B4B1-44D9-AE45-0E82841037B5.jpeg
    77,7 KB · Weergaven: 20
De komende maanden mijn VF500F2 nog 1x helemaal nalopen; in september naar Santander!

1621843383794.png


Deelname is voor motoren <1980, dus de Gilera uit 1953 gaat (via de club) op transport.
 
Dat is een stuk beter dan "Der Alte" bij mij....

Die liep in april op twee cilinders. De carbs heb ik dit weekend eraf gehaald en op de snelle manier schoon gemaakt. Blijkbaar niet helemaal goed, want het lijkt of een of meerdere stationairsproeiers niet goed schoon zijn. De VF start meteen op de choke, maar klimt onvoldoende in rpm. Zodra ik het gas aanraak of de choke eraf probeer te halen slaat de VF af. Het hele rack demonteren en nazien heb ik eigenlijk geen zin in, dus ik slaap er nog een (paar) nachtje(s) over...
 
Dat is een stuk beter dan "Der Alte" bij mij....

Die liep in april op twee cilinders. De carbs heb ik dit weekend eraf gehaald en op de snelle manier schoon gemaakt. Blijkbaar niet helemaal goed, want het lijkt of een of meerdere stationairsproeiers niet goed schoon zijn. De VF start meteen op de choke, maar klimt onvoldoende in rpm. Zodra ik het gas aanraak of de choke eraf probeer te halen slaat de VF af. Het hele rack demonteren en nazien heb ik eigenlijk geen zin in, dus ik slaap er nog een (paar) nachtje(s) over...
Dit heb ik ook gehad, sproeier verstopt. Je kunt er uiteindelijk niks anders aan doen dan sproeiers demonteren en dat lukt niet met de carbs in het blok.
 
Dat is een stuk beter dan "Der Alte" bij mij....
Het hele rack demonteren en nazien heb ik eigenlijk geen zin in, dus ik slaap er nog een (paar) nachtje(s) over...
Joh, gewoon aan beginnen.. Avondje sleutelen inclusief even door de ultrasoon.. Bakkie koffie tussendoor, pilsje om het af te sluiten en het leed is weer geleden..

Wil je er wel mee helpen als je er zo tegen op ziet..
 
Joh, gewoon aan beginnen.. Avondje sleutelen inclusief even door de ultrasoon.. Bakkie koffie tussendoor, pilsje om het af te sluiten en het leed is weer geleden..

Wil je er wel mee helpen als je er zo tegen op ziet..

Heb jij een ultrasoon waar het hele rack ineens in past? Ik kan het alleen per carb doen en dan moet het hele rack ook nog uit elkaar en daarna weer in elkaar. Nu heb ik nog een rack liggen waarmee ik dat wel heb gedaan en die ook voorzien is van de MegaCarb kit van Billy. Die ligt nog steeds los op De Canadees (ja, dat project is er ook nog). Misschien probeer ik eerst dat rack in te bouwen, kijken hoe eea dan loopt. Dan zal er nog wel gesynchroniseerd moeten worden denk ik. Morgenavond maar eens kijken of ik mijn dochter zo ver krijg te helpen.
 
Heeft er iemand ervaring met een slechte voorrem op een vf1100c? Met slechts 30km/u wil de motor niet snel geneog tot stilstand komen. Blokkeren van voorwiel lukt geeneens i.t.t. het achterwiel.

Ik heb deze ontlucht en net ook de remcilinder vervangen. Maar dit heeft nog niets gebracht. Nu op naar het volgende. Is dat de remleidingen vervangen of de klauwen reviseren? Zo ver ik kan zien bollen de slangen niet op en zijn ze ook niet lek. Op/tussen de klauwen kan ik ook geen remvloeistof vinden.

Waarschijnlijk zal de volgende stap neerkomen op nieuwe remleidingen zetten.
 
Normalieter kun je een VF1100C bijna op z'n voorwiel zetten, zo kan het remmen (als het ding niet zo lomp zwaar was)
Neem om te beginnen de klauwen een los en kijk of alle 4 de zuigers wel naar buiten komen als je de rem inknijpt. Waarschijnlijk niet. Dan is een een revisieklusje aan te raden. En als je nog de (waarschijnlijk al 40 jaar oude) rubberen leidingen er nog op hebt zitten is vervanging idd niet overbodig. @Dutch levert complete sets.
How-to: remmen reviseren incl foto's (foto's zijn toevallig ook van een 1100C)
 
Bedankt voor de tips @magnamaniac.
Net de remklauwen losgehaald. Zuigers kunnen nog vrij bewegen. Maar bestel voor de zekerheid een revisieset voor de klauwen samen met stalen remleidingen als toch alles los is.
 
Een ander dingetje wat ik dit weekend tegenkwam bij het testrijden op een magna was dat er vet/olie op de remblokken terecht is gekomen en die dus aan de voorkant ook niet wilde remmen. Een veeg over de schijven was duidelijk in deze...
Oplossing is dan alles ontvetten en nieuwe blokken monteren.
Wat Magnamaniac al zei, en tot dusver was dat met mijn magna's het geval; met 2 vingers remt zo'n machine keihard als alles werkt zoals het hoort.
Stahlflex leidingen, oid, zijn na zoveel jaar met standaard leidingen gewoon een must do.
 
Inmiddels nieuwe remleidingen, maakte geen verschil. Net nieuwe remblokken gezet. Tijdens de proefrit even met samengeknepen billen gezeten, voorwiel remt weer als een malle :o. Bedankt voor de tips iedereen!
 
Goedemiddag heren! Even het topic weer omhoog helpen.
Voorheen was ik op het forum Rallye_eef, maar na verlies van e-mail, wachtwoord en belangrijkere zaken heb ik toch maar eens een nieuw account aangemaakt.
En gelijk een paar vragen, want na het vervangen van mijn oude achterschokbreker door een andere oude achterschokbreker (die ook alweer slecht aan begint te voelen), zijn er nog wat zaken die aandacht vereisen:
- koppeling moet vervangen worden, dit lijkt me redelijk normaal schroef-los, schroef-vast werk?
- keerring van de uitgaande as versnellingsbak begint motorolie te lekken. Hoewel dit gelijk de ketting smeert wil ik er toch wat aan gaan doen, maar dan zonder het blok uit elkaar te halen. Volgens mij zit de keerring officieel van binnenuit tegen een randje gedrukt, maar ik dacht dat ik hier ooit gelezen heb dat je die rand ook voorzichtig weg kunt slijpen...? Zodat je de keerring van buitenaf kunt vervangen?
- Glaasjes van de koppeling- en remvloeistofreservoirs zijn poreus aan het worden. Al ervaring met het vervangen daarvan? Honda zelf levert ze niet maar ik heb al eea op internet en YouTube de revue laten passeren.

Ik hoor het graag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan